niz novih izazova

Evropska autoindustrija upozorava: Invazija jeftinih kineskih električnih vozila

19.08.2023. 08:55 / Izvor: Agencije
automobili

Kineski proizvođači električnih vozila (EV), koji su pokorili domaće tržište i uništili stranu konkurenciju, stižu u Evropu - i suočavaju se s novim nizom izazova.

Kineski proizvođači električnih vozila (EV), koji su pokorili domaće tržište i uništili stranu konkurenciju, stižu u Evropu - i suočavaju se s novim nizom izazova.

Stereotipi kineske proizvodnje, uvozni troškovi i manje razvijeno tržište električnih vozila samo su neki od problema koje će kineski brendovi kao što su BYD (002594.SZ), Nio (9866.HK) i SAIC-ov MG (600104.SS) morati da prevladaju ka svom napretku u Evropu.

Imaju obećavajući početak, piše Reuters.

Od novih električnih vozila koja su do sada prodana u Evropi ove godine, 8% su proizveli kineski brendovi, u odnosu na 6% prošle godine i 4% u 2021., prema konsultantskoj kući Inovev.

Još će ih uslijediti. Najmanje 11 novih električnih vozila kineske proizvodnje za masovno tržište biće lansirano u Evropi do 2025. godine, prema studiji Allianza.

Zapadni proizvođači automobila su zabrinuti, a Carlos Tavares, izvršni direktor Peugeot-to-Fiat proizvođača automobila Stellantis (STLAM.MI), upozorio je prošlog mjeseca na “invaziju” jeftinih kineskih električnih vozila u Evropi.

Ali oni se također bore s vlastitim nizom lansiranja električnih vozila i planovima za smanjenje troškova proizvodnje i cijena, tako da će kineski pridošlice morati uložiti puno truda.

Na brifingu prošle sedmice u Pekingu, Chen Shihua, zamjenik generalnog kineskog udruženja za proizvodnju automobila, upozorio je da bi se njegovi članovi mogli previše širiti u svojim planovima širenja.

"Nije tako lako da naši proizvođači automobila postanu globalni”, rekao je Shihua", Trebalo bi obratiti pažnju na rizike… trenutno kompanije mogu biti preopterećene, zakoračivši u svaki region bez jasnog fokusa.”

Prosječna cijena električnog vozila u Kini bila je manja od 32.000 eura u prvoj polovini 2022. u poređenju sa oko 56.000 eura u Evropi, prema istraživačima iz Jato Dynamicsa.

Ali kineski brendovi će se vjerovatno boriti da prodaju automobile u Evropi jednako jeftino kao kod kuće.

Logistika, porezi na promet, uvozne carine i ispunjavanje evropskih zahtjeva za certifikaciju dodaju troškove, rekao je Spiros Fotinos, evropski izvršni direktor kineskog brenda Zeekr, u vlasništvu Geelyja (GEELY.UL).

MG – najprodavaniji brend kineske proizvodnje u Evropi – saopćio je da je njegov najveći izazov dovođenje automobila iz Kine do evropskih distributivnih lokacija kroz zasićene luke s dugim rokom isporuke.

Evropske preferencije, kao što su velike baterije za pogon dužih putovanja, takođe mogu povećati troškove, rekao je Alexander Klose, šef kineskog pokretača električnih vozila Aiways u inostranstvu.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital