Audi najslabiji na tržištu

Dizelaša sve manje na europskim cestama, hibridi najviše rastu

29.04.2024. 08:00 / Izvor: Bloombergadria.com
EU

Najveći rast prodaje bilježe automobili s hibridnim pogonom, a najveći prodavač je Volkswagen.

U zemljama Europske unije u prva tri mjeseca 2024. godine prodano je 2.768.639 novoregistriranih automobila, što je za 4,4 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Najveći rast prodaje bilježe automobili s hibridnim pogonom, a najveći prodavač je Volkswagen.

Prema podacima Udruženja proizvođača vozila Europe (ACEA), najveći rast prodaje novih automobila zabilježen je u siječnju, i to za 12,1 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

U veljači je prodaja zabilježila rast od 10,1 posto u usporedbi s prethodnom godinom, dok je ožujak donio pad prodaje novih automobila za 5,2 posto, i to na svim glavnim tržištima EU-a, odnosno u Njemačkoj, Španjolskoj, Italiji i Francuskoj.

Tijekom ožujka je u zemljama EU-a prodano 1.031.875 automobila, a taj nešto više od pet posto lošiji rezultat u usporedbi s prošlogodišnjim objašnjava se neradnim danima tijekom uskršnjih praznika.

U isto su vrijeme u Srbiji prodana 7493 novoregistrirana vozila, čime je prodaja bilježila rast (putničkih i lakih komercijalnih) za 20,29 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.

Najprodavanije vozilo u Srbiji u prva tri mjeseca ove godine je Škoda, a značajan rast prodaje bilježe i hibridi i plug-in hibridi, kojih je prodano 540 više u odnosu na razdoblje od siječnja do ožujka prošle godine.

Hibridi najpopularniji  

Kvartalni rezultati prodaje električnih i hibridnih (uključujući plug-in) automobila pokazuju da učestali novinski napisi o "znatno slabijoj prodaji" nisu točni.

Naime, u prva tri mjeseca ove godine u EU-u je prodano 332.999 električnih vozila, što je rast od 3,8 posto u odnosu na prethodnu godinu, kada je prodano 320.948 vozila.

Najveći kvartalni rast prodaje električnih vozila zabilježen je na Cipru s 77,5 posto, a zatim slijede Slovačka s rastom od 50,9 posto i Belgija s 49,6 posto.

U prva tri mjeseca ove godine porasla je i prodaja plug-in hibrida, za 7,5 posto.

Naime, tijekom siječnja, veljače i ožujka 2024. prodan je 204.001 automobil, što je za 14.233 vozila više nego 2023. godini.

Najveći rast prodaje zabilježen je kod automobila s hibridnim pogonom, čak 19,7 posto. Prodano je 801.315 tih automobila, dok je u istom razdoblju prošle godine prodano 669.409 tih vozila.

Dizelaši nestaju s europskih puteva

Automobili koji koriste benzin su u prva tri mjeseca ove godine prodavani za jedan posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Naime, prodano je 980.477 benzinaca ove, a 990.214 prošle godine.

Dizelaši i dalje brzo nestaju s europskih cesta i bilježe tromjesečni pad u ovoj godini od 10,6 posto. U prvom kvartalu ove godine prodano je 355.352 dizelaša, naspram 397.655 u prva tri mjeseca 2023. godine.

Najveće tržište i dalje je Njemačka, s 694.785 prodanih automobila u prva tri mjeseca ove godine, što je rast od 4,2 posto u odnosu na prvi kvartal prošle godine i prodanih 666.818 automobila.

Ostalih automobila prodano je 94.495 u prva tri mjeseca 2024. godine.

Bugari udvostručili prodaju novih automobila

Kada se pogledaju zemlje u okruženju, najviše novih automobila u prva tri mjeseca prodano je u Bugarskoj, 11.528, što je rast od čak 46,8 posto. U Hrvatskoj su prodana 15.432 nova automobila, što je povećanje od 13,6 posto, dok su Mađari kupili 31.673 nova automobila i zabilježili rast od 7,2 posto.

Manje automobila u prvom tromjesečju u odnosu na prošlu godinu kupili su Rumunji te je zabilježen pad prodaje za čak 10,1 posto.

Najviše se kupuje Volkswagen, najslabije Audi

Volkswagen je najveći prodavač s 273.460 prodanih automobila u prvom kvartalu 2024. Slijede Toyota s njih 212.307, Škoda sa 163.896, Peugeot sa 161.372, BMW sa 152.968, Renault s 144.163, Dacia sa 140.998, Mercedes sa 134.089 i Audi sa 127.326.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital