Ikea efekt: Rast BDP-a s 1,5 Ikeinih promila
Počelo je licitiranje s (ne)očekivanim rastom BDP-a u zadnjem kvartalu. Najzanimljivije je objašnjenje prema kojem su poguranac mogućem rastu BDP-a rast proizvodnje i – Ikea.
Počelo je licitiranje s (ne)očekivanim rastom BDP-a u zadnjem kvartalu. Najzanimljivije je objašnjenje prema kojem su poguranac mogućem rastu BDP-a rast proizvodnje i – Ikea.
Kupci iz Hrvatske više ne kupuju namještaj u Austriji, a u Hrvatsku sad dolaze i iz drugih zemalja, objašnjavaju analitičari. Taj ‘Ikea efekt’ – kako je nazvan u medijima – ima najveći utjecaj na povećanju potrošnje, ali analitičari ne uzimaju u obzir preslagivanje na tržištu poput odlaska Kike i manjeg prometa drugih trgovaca, a domaći namještajci sve se više moraju okretati izvozu. Hajde, bar jedna prava dobra posljedica ‘Ikea efekta’. Ikein planiran godišnji promet u Hrvatskoj iznosi 60 milijuna eura i šef zagrebačkog dućana Georg Platzer vjeruje da će taj plan biti ostvaren.
To je 1,5 promila domaćeg BDP-a, ali Ikea efekt ipak nije rast BDP-a zbog prometa u jednom dućanu. Ta kovanica opisuje psihološki trik, a svodi se na to da kupci više cijene proizvod koji sami sastavljaju.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.