Digitalizacija medija na brdovitom Balkanu – prilagodi se ili umri

11.01.2016. 12:26 / Piše: Amna Popovac za Akta.ba
Digitalizacija medija na brdovitom Balkanu – prilagodi se ili umri

Čitam i slušam  žalopojke o tim događajima i nije mi jasna njihova pozadina... Umjesto da kolegama čestitamo na napretku, mi oplakujemo 'dobra stara vremena'. Izgleda da nam je to postao način života. Da gledamo unazad, radije nego unaprijed.

Slobodna Bosna od 1.1.2016. ne izlazi više u printanom izdanju. Sve tekstove objavljuju na svom portalu http://www.slobodna-bosna.ba/, a postali su aktivniji i na društvenim mrežama.

Radio eFM od 2.1.2016. nije više 'u eteru', ali sav program možete slušati na linku http://www.efm.ba/online i vijesti čitati na efm.ba.

Čitam i slušam  žalopojke o tim događajima i nije mi jasna njihova pozadina... Umjesto da kolegama čestitamo na napretku, mi oplakujemo 'dobra stara vremena'. Izgleda da nam je to postao način života. Da gledamo unazad, radije nego unaprijed.

Dubioza kolektiv je odavno prestao izdavati CD-ove. Trenutno su najpoznatiji BH bend, nikada nisu imali više nastupa, a njihov posljednji video 'Free.mp3 (The Pirate Bay Song)' trenutno ima više od 3,5 miliona pregleda, 35,000 puta je 'shareovan' i donio im je svjetsku slavu.

Svima dobro poznata grupa S.A.R.S. najavljuje da će u 2016. izdati zadnji CD i da će u buduće samo izbacivati singlove na Youtube. A sve više nastupaju i karijera im ide uzlaznom putanjom.

Naime, trendove trenutno. diktira 'youtube generacija' Kažem trenutno, jer će jako brzo primat preuzeti 'instagram generacija'.

Istovremeno, BiH je jedna od rijetkih zemalja u svijetu koja svom stanovništvu još nije osigurala gledanje digitalne televizije. To je možda najbolnije saznanje u ovom momentu.

Gradjanstvo (javnost), za razliku od BH političara, shvata potrebu praćenja tehnološkog napretka i vrijednost koju isti nosi sa sobom.

Kada ste vi zadnji put kupili novine ili CD?!? Ja se lično ne sjećam kada. Pjesme koje želim slušati, nalazim na Youtube. Ako kojim slučajem upalim TV, uglavnom gledam strane serije, a kada počnu reklame, krenem raditi nešto drugo. Odavno sve vijesti čitam na mobitelu i to su uglavnom vijesti koje moji Facebook prijatelji podijele na svojim profilima. A ja spadam u 'stariju generaciju' tj. onu koja još uvijek vijesti čita i  na 'stari' način.

Većina korisnika interneta ne čita tekst ako je duži od '3 ekrana' – mobitela, ne desktopa. Ako im se video na Youtube ne sviđa, prestaće ga gledati nakon 4 sekunde. I to je realnost o kojoj vam govorim. Već duži niz godina, na svjetskom nivou, broj čitalaca prinatnih medija i korisnika 'tradicionalnih medija' pada. Zbog toga se smanjuje broj oglašivača u printanim i tradicionalnim medijima, koji se sele u digitalni svijet, tj. online oglašavanje.

Mobiteli nam odavno broje kalorije, pređene korake, upozoravaju na sastanke, a od 1.1.2016. nam donose i Tjednu heftaricu Senada Avdića. Slobodna Bosna je i ovaj put ispred svih. I to što je sada prvi magazin na Balkanu koji je prešao na digitalnu platformu je odlična stvar!

Nadam se da će kolege nastaviti pratiti trendove i početi koristiti ostale blagodeti digitalnog izdanja, poput video sadržaja. Jer upravo video sadržaj i video oglašavanje na internetu bilježi najbrži rast, a interaktivnost i originalni tekstovi (a ne copy-paste sadržaj) dodatno pomažu kod privlačenja online oglašivača. Slobodna Bosna i eFM nisu nestali, već su odlučili da se, prilagode savremenim svjetskim trendovima, koji neminovno dolaze i na Balkan.

Na tome im treba čestitati!

 

Biografija

Amna Popovac je jedna od osnivačica Asocijacije poslovnih žena ONE, član Upravnog odbora Asocijacije privatnih elektronskih medija PEM, suvlasnica kompanije Medija Servis BH i rukovodi predstavništvom talijanske kompanije Dedalus (koja se bavi informatizacijom zdravstvenih ustanova).

Do oktobra 2014, bila je vlasnica radio stanice Studio 88 u Mostaru, koju je uspješno vodila od 1999. Amna Popovac posjeduje ekspertno znanje iz upravljanja medijima, projektima i promocijom, aktivna je u promociji ženskog poduzetništva u BiH i regiji i trenutno pohađa master studij na Ekonomskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić u Mostaru.

Amna je certificirani konsultant za poslovno planiranje, ljudske resurse i marketing, kao i trener za upravljanje medijima.

Njen životni moto je: 'Dovraga i torpeda, punom parom naprijed!'

 

Stavovi izraženi u ovom tekstu su autorovi i ne odražavaju nužno uredničku politiku portala Akta.ba

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kolumna