Hasan Džonlagić: Pokretač portala trazim.com i autopijaca.ba

20.05.2013. 11:08 / Izvor: eKapija.ba
Hasan Džonlagić: Pokretač portala trazim.com i autopijaca.ba

Hasan Džonlagić je vlasnik firme Trazim.com. d.o.o. Sarajevo, a za ekapija.ba govori o nastanku portala autopijaca.ba, te poručuje da je poslovni uspjeh zagarantovan kada ostanete dosljedni u radu.

Hasan Džonlagić, vlasnik firme Trazim.com. d.o.o. Sarajevo, rođen je 25.01.1974. godine u Sarajevu, gdje je završio osnovnu i Srednju mašinsku školu. Nakon upisanog Ekonomskog fakulteta, okušao se i na Medicinskom fakultetu, ali studije napušta kada u maju 1995. godine odlazi u Holandiju, gdje završava Višu školu računovodstva. U Holandiji, gdje je živio šest godina, se nakon završenog školovanja zapošljava u firmi Joho Company, te svojim radom uspjeva da od administrativnog radnika dođe do pozicije direktora finansijskog odjela. Ipak, 2001. godine se vraća ponovo u Sarajevo.

„Po povratku u Sarajevu pokušao sam dobiti posao u renomiranoj austrijskoj firmi koja se zove Horizonte Venture Management, međutim nisam primljen. Ali radeći u Joho Company vidio sam kako firma funkcioniše i pomislio sam da bi bilo pametno da počnem sa svojim poslom. Ali iz finansijskih razloga bilo je vrlo teško pokrenuti svoj biznis“, priča za ekapija.ba Hasan Džonlagić.

Tada je počeo tražiti kako da započne biznis sa nekim minimalnim ulaganjima uz maksimalnu dobiti. U jednom momentu, još dok je bio u Holandiji, vidio je u novinama tekst o osobi koja je putem posla preko interneta za četiri godine zaradila pet miliona KM.

„Taj članak me zainteresovao, tako da sam došao do direktora jedne holandske firme koja posluje putem interneta. Otišao sam s njim na sastanak, a on mi je rekao idi u BiH, napravi biznis i marketing plan, pa mi se vrati sa tom idejom. Oni su imali svoje internet portale i bilo im je interesantno da se prošire na prostore bivše Jugoslavije. Ja sam to uradio, te se vratio da im predočim planove, međutim oni su me posavjetovali da mi je najbolje da sjednem sam, uzmem računar i bez ikakvih ulaganja pokrenem svoj posao. Dakle nisu bili spremni za ulaganja“, priča dalje Džonlagić.

Tada ostavlja posao u Holandiji i dolazi u BiH, gdje opet kreće ispočetka: „Konkurisao sam za posao, ali nakon što sam bio siguran da ću ga dobiti, nisam. Tako da sam se jedno jutro probudio u sobi na Grbavici, odakle sam i otišao na drugu stranu rijeke 15. maja '92 i bio sam bukvalno na istom, bez posla i novca.“

U međuvremenu, dok je još bio u Holandiji napravio je iz hobija stranicu www.trazim.com, na kojoj je čisto za sebe poredao linkove da što brže dođe do informacija koje se tiču novina, finansijskih vijesti, nekretnina, muzike, automobila itd.

„Ja sam napravio stranicu lično za sebe, da sebi olakšam pretragu putem interneta. Međutim, vremenom su ljudi počeli pronalaziti tu stranicu i ona je u jednom momentu doživjela 50 000 posjeta dnevno. Ali ta stranica nije mogla donijeti finansijsku korist, tako da sam nastavio tražiti i pitati se šta je to što bi bilo interesantno ljudima u BiH“, nastavlja Džonlagić.

Družeći se i pričajući sa ljudima, uočio je da ljudi u BiH puno pažnje posvećuju automobilima, kakva se auta vozaju, koliko konjskih snaga imaju, te da se svaki muški razgovor svodi na automobile.

„Raspitao sam se gdje se najviše prodaju automobili, te saznao da je to na autopijaci. Otišao sam na pijacu na Stupu i vidio kako funkcioniše prodaja. Kada sam se vratio kući, sjeo sam za računar i napravio stranicu www.autopijaca.ba. Počeo sam svake nedjelje da idem na pijacu, da slikam vozila i postavljam na internet. Ljudi su u početku bili vrlo skeptični prema meni, ali ja sam nastavio da radim“, kaže vlasnik sajta autopijaca.ba.

Vremenom je portal postao posjećen i ljudi s počeli da trguju preko njega. Na autopijaci je upoznao i neke od svojih prvih klijenata, koji sad već imaju svoje autokuće.

„Kasnije sam uvidio da postoji paradoks između cijena starih i novih vozila, a da tržište nije dovoljno obavješteno o tome. Tako da sam napravio katalog na internetu sa svim novim vozilima koji su u tom trentuku bili u ponudi u BIH. Na taj katalog sam postavio mobilne brojeve generalnih direktora  firmi koje prodaju auta. Npr. postavio sam broj tadašnjeg generalnog direktora Fiata, odnosno firme Autocommerce, a njega je nakon toga kontaktirao čovjek iz Banja Luke i kupio auto. Tada sam sa njima i uspostavio saradnju, koja traje već 10 godina. Tako da su firme same od sebe počele da vrijednuju taj projekat“, priča dalje, te dodaje da su firme nakon toga počele da se uključuju u projekat autopijace, posjeta je bilo sve više, a ljudi su trgovali preko ove stranice.

Nakon toga, 2007. godine je sa prijateljem Emirom Ganibegovićem pokrenuo novine Autopijaca, koje izlaze i dan danas, te su prema njegovim riječima najtiražnija novina u oblasti autoindustrije.

Nakon novine su pokrenuli i projekat autopijaca TV, a  svi snimci i zapisi iz automobilskog svijeta se zasad mogu pronaći na njihovom youtube kanalu, a imaju u planu i saradnju sa nekom od televizija, koja bi prikazivala njihove priloge.

Hasan Džonlagić nam je na kraju razgovora kazao da je poslovni uspjeh zagarantovan kada ostanete dosljedni u radu, kada se fokusirate na posao i razvijate ga, te da će on do penzije ostati fokusiran na automobilsku industriju.

Hasan svoje slobodne vrijeme provodi u krugu porodice, a petogodišnji blizanci su mu i zabava i hobi. „Imam svoj posao i svoju porodicu, sve ostalo mi je luksuz“.

A. Š.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti