U Gradačcu održana manifestacija Gastro provincija u pozadini

23.09.2013. 10:47 / Izvor: eKapija.ba
U Gradačcu održana manifestacija Gastro provincija u pozadini
OTVORI GALERIJU

Zahvaljujući se organizatorima što su prepoznali značaj ovakve manifestacije, načelnik je istakao da je Gradačac grad koji se može pohvaliti značajnim turističkim potencijalima.

Povodom Svjetskog dana kuhara u Gradačcu je u petak, 20. 09. 2013. godine održan manifestacija "Gastro provincija u pozadini", čiji su organizatori Udruženje kuhara BiH i Brunch, d.o.o, u partnerstvu sa MSŠ Hasan Kikić i pokroviteljstvom općine Gradačac i Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK.

Sajam su simbolično rezanjem posebno pripremljenog peciva otvorili Edis Dervišagić, načelnik općine Gradačac, Fadil Novalić, predsjednik uprave NK Zvijezda i Senaid Hadžić, Ministar trgovine, turizma i saobraćaja u Vladi TK.

Zahvaljujući se organizatorima što su prepoznali značaj ovakve manifestacije, načelnik Dervišagić je istakao da je Gradačac grad koji se može pohvaliti značajnim turističkim potencijalima. Pored Gradine i brojnih izletišta, jezera, sportskih objekata, ipak su ljudi ono po čemu je Gradačac prepoznatljiv i koji su njegova najveća vrijednost.

"Ljudi stvaraju gastro ponudu, a ova manifestacija ima za cilj da promovira one vrijednosti koje se nažalost u posljednje vrijeme vrlo malo prepoznaju. U ponudi brojnih restorana, tradicionalna jela vrlo rijetko dolaze do izražaja. Zato, ova manifestacija ima za cilj da promovira gastro ponudu općine Gradačac, kao i objekte i proizvođače hrane, te se nadam da će postati i tradiocionalna", kazao je Dervišagić.

On je u izjavi za eKapija.ba istakao da su prepoznali značaj turizma za razvoj općine i da je jedan od strateških opredjeljenja ove općine u narednom periodu razvoj i promoriranje turističke ponude Gradačca.

"Gradačac spada u kategoriju A kada je upitanju turizam sa značajnim turističkim potencijalima koji su više-manje promovirani. Nažalost, nisu dovoljno iskorišteni, a razlog tome je nedostatak finansijskih sredstava što sami kao općina ne možemo prevazići, jer se radi o značajnim finansijskim sredstvima. Međutim, ono što smo mogli uraditi, u proteklih deset mjeseci koliko sam na čelu općine, jeste da smo izvršili reformu općinske administracije, odredili osobe koje su isključivo zadužene za rad i promoviranje turističke ponude", navodi Dervišagić.

Senaid Hadžić, ministar turizma TK  istakao je da Bosna i Hercegovina ima brend koji se zove domaća kuhinja, koji treba malo dograditi u kvaliteti ponude i usluge i da uz ostale turističke potencijale, naša kuhinja, naša baklava i hurmašica bude magnet za turiste. Na taj način ćemo, smatra on, zaokružiti turističku ponudu i staviti je u funkciji razvoja lokalne zajednice.

Hamid Kurjaković, stručni savjetnik za kvalitet i sigurnost hrane i jedan od organizatora skupa kazao nam je da je festival hrane i pića nazvan Gastro provincija u pozadini, zato što smo često kroz djela Hasana Kikića nazvani upravo tako.

"Cilj nam je svakako da promoviramo naše vrhunske kuhare koji znaju praviti i tradiocionalne i moderne recepte, kao i naše proizvođače hrane. Želimo da ovaj skup, koji već zovemo tradicionalni, ne bude vezan samo za Dan kuhara, već za Dan zdravlja, Dan planete Zemlje i biće održavan nekoliko puta u godini.  Skup je svakako ocijenjen uspješnim zbog veliko odziva restorana, ćevabžinica, ašdžinicia, slastičarni, ali i zato što je jedan lagano neopterećujući skup koji može dokazati šta sve može gastronomija napraviti", kaže nam Kurjaković.

Nažalost, on ističe da bh. tradicionalna gastronomija još uvijek nije segment koji je alat za valorizaciju turističih vrednota. Još uvijek je mali broj ćevabdžinica, ašdžinica i ostalih objekata koji nude ta bh. autohtona jela.

Razlog tome je svakako što ta jela traže puno truda, ljubavi, radne snage i teško ih je svesti u ugostiteljstvu da mogu biti masovna ishrana. Prema njegovim riječima, još uvijek su na nekom posebnom mjestu, npr. kada želimo nekog počastiti i u našim restoranima teško je sresti tradiocionalna jela iako bi trebali ići u standardizaciju.

"Recepti su izvorni, svaki ima neke svoje tajne, ali morali bi se malo standardizirati u sistemu i načinu posluženja i serviranja hrane", navodi on.

Nermin Hodžić, predsjednik Udruženja kuhara u Bosni i Hecegovini, kazao nam je ova manifestacija prvi put organizovana prošle godine u Sarajevu. Ove godine su se odlučili za Gradačac isključivo iz dobrih namjera njihovih prijatelja koji su pomogli da se ova manifestacija održi.

"Mi smo ovu manifestaciju nazvali Gastro provincija u pozadini zato što su ove manje sredine uglavnom zapostavljene, ali uvijek nam nude nešto izvorno i tradiocionalno kao što je upravo Gradačac. Što se tiče same turističke ponude, sve turističke destinacije u svijetu vezane su za gastronomsku ponudu. Kod nas se to još uvijek svodi na ćevape i pitu i ja svakako nisam sa tim zadovoljan. Razlog je taj što je gastronomska ponuda bačena u drugi plan, a isturaju se pite i ćevapi što je pogrešno. Mi treba da sačuvamo našu tradiocionalnu kuhinju, da usavršavamo sve tehnike i tehnologije svijeta koje su nam pri ruci i da to nudimo turistima. Naravno, ima kolega koji pokušavaju da to ostvare, ali sve je to na individulalnom nivou i sve dok iza njih ne stane država, tu će biti slabog napretka. Ipak, uprkos tome, napretka ima iz mjeseca u mjesec i istrajat ćemo u tome", zaključuje Hadžić.

Sarme, pite, bosanski ćevap, hurmašice..

Na platou Stadiona Banja Ilidža svoje umijeće pripremanja hrane demonstrirali su kuhari firme Brunch , učenici MSŠ Hasan Kikić, a bogatstvu ponude i utisku pravog uživanja u serviranju i konzumiranju domaće proizvedene hrane doprinos su dali brojni učesnici: Mljekare Megle, Dukat i Zott, , Gastro Merak, Bimal d.d, Hercegovinaprodukt, Ledo, Alterural, Superior d.o.o, Union foods, Inter kamp, Indira d.o.o, Agro life d.o.o, Marcaffe i Preminger Bihać.

Priliku za predstavljanje svoju ponudu imali su i lokalni ugostitelji: Restoran Banja Ilidža, konoba Kapija Bosne, aščinice Grom i Čičak, pekare Djedović, Zmaj od Bosne, Gradpek i Složna braća, pekara i slastičarna Europrofi, restoran Tropik, restoran Condor citi, kao i udruženja žena Sumejja i Mreža žena veliko srce u BiH.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza