Vrhunska sezona za mostarsku Zračnu luku

24.10.2011. 08:43 / Izvor: Dnevni list
Vrhunska sezona za mostarsku Zračnu luku

Zračna luka Mostar bilježi vrhunsku sezonu. Dosad su prebačena sva očekivanja koje je Uprava na čelu s direktorom Marinom Raspudićem imala kad je početkom godine najavljivala 36 tisuća putnika.

Iako je sezona odlična, impresivne rezultate nitko ne spominje. Već naprotiv. Digla se “hajka” oko charter letova s Pescarom, koji su prikazani kao velika senzacija, a ustvari se radi o potpunom promašaju.

"Dosad smo imali više od 34 tisuće putnika pristiglih u Zračnu luku Mostar. Iz Pescare je došlo nekih tristotinjak putnika, što je možda tek jedan posto našeg prometa", kaže Raspudić te nastavlja:

"Letovi s Pescarom nisu bili nešto posebno ove godine, to je bilo uhodavanje, imali smo devet letova. Iz početka je bila dobra popunjenost, a kasnije je jenjavala. Probijen je led, a iduća godina će pokazati koliko je suradnja s Pescarom uopće isplativa", objasnio je direktor mostarske Zračne luke.

Prema njegovim riječima, 2011. je najbolja godina Zračne luke od njezina ponovnog otvaranja nakon rata. Poslije katastrofalne 2009. kada je Grad Mostar prošao agoniju bez izvršne vlasti i gradonačelnika, došla je uspješna 2010. te još bolja ova godina. Po zadnjim pokazateljima imaju oko 34 tisuće putnika. Charter letovi polako se smanjuju, ali očekuje se još nekoliko tisuća putnika.

"Udarni termin nam počinje negdje od Uskrsa i traje do listopada, onda malo jenjava, te se ponovno intenzivira oko Božića i Nove godine. Zadovoljni smo poslovanjem ove godine. Vjerujemo da ćemo do kraja 2011. imati više od 37 tisuća putnika. Po najavama, mislim da će se iduće godine vratiti prijeratni promet koji je Zračna luka Mostar imala. Tada smo imali 100 tisuća putnika, bez redovitih linija", kaže prvi čovjek Zračne luke Mostar.

Djelatnici će u idućoj sezoni morati raditi u dvije smjene, a Uprava je već krenula u pregovore oko sistematizacije radnih mjesta.

Na pitanje odakle uopće toliki iznenadni interes za Mostar i odakle turisti stižu, Raspudić odgovora kako je uglavnom riječ o Talijanima.

"Ove godine je ekspanzija Talijana iz Milana, Rima, Bologne, sa Sicilije...Imamo izvanrednu suradnju s jednim velikim turističkim operaterom, Rusconi Viaggi. A nakon imenovanja Nadzornog odbora očekujem potpisivanje jednog interesnog ugovora s njima o preuzimanju većeg broja operacija iz Splita i Dubrovnika. Time će se znatno povećati promet", najavljuje Raspudić, koji iduće godine očekuje i veći broj gostiju i iz drugih, uglavnom katoličkih zemlja: Slovačke, Mađarske, Češke....ali, i drugih.

"Također ćemo se boriti za povratak Libanonaca. U 2009. su nas napustili jer nismo imali adekvatnu vatrogasnu kategoriju. Taj problem ćemo morati riješiti s Gradom ili idemo u osnivanje svoje vatrogasne jedinice. Ali, Libanonce moramo vratiti", smatra Raspudić.

O uspostavi redovite linije još nema ništa, a teško bi se i isplatila, što svjedoče prijašnji propali angažmani. Raspudić je uvjeren kako jedino može biti isplativa redovita linija s Bečom, koji i sam duže vremena forsira iz više razloga. No, ne isključuje ni redovitu liniju s Istanbulom, koja bi se mogla isplatiti, a sve ostalo je lutrija.

Zračna luka Mostar je uglavnom sama zaslužna za napredak. Pomoć im ne pristiže ni odakle pa čak ni od Grada Mostara koji je osnivač. Grad ih je ove godine financirao sa svega 170 tisuća maraka, što se ne može nazvati nekom pomoći, ako je cilj podignuti Zračnu luku Mostar na višu razinu. Međutim, gradske vlasti nikad i nisu pokazivale baš pretjerano razumijevanje niti su u praksi težile nekom napretku.

Raspudić je izbjegavao razgovor na tu temu, ali tvrdi da bi za budućnost Zračne luke najbolje bilo ići pod koncesiju i u tome im Grad Mostar itekako može pomoći.

"Nadam se kako će Grad biti voljan dati Zračnu luku pod koncesiju. Ili, bar pronaći neko drugo rješenje, jer ako ne budemo imali sve uvjete po međunarodnim standardima kad budemo produživali dozvolu za rad, pitanje je što će uopće biti s nama. Moja je obveza da na vrijeme na to upozorim", kaže, i dodaje kako postoji veliki interes za koncesiju nad mostarskom Zračnom lukom, koji treba iskoristiti.

"Što se tiče turizma, moramo poraditi na tom da Mostar ne bude samo sporedna destinacija. Moramo napraviti dobru infrastrukturu: Zračnu luku, hotele, ceste...bez toga će biti jako teško. No, preduvjeti postoje i uz dobar urbanistički plan to se sve može riješiti", uvjeren je Raspudić.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti