Asortiman IKEA-e čini 9.500 različitih proizvoda, sarađuje i s bh. firmama
Teško je danas pronaći domaćinstvo koje nema neki od proizvoda jedne od najpoznatijih firmi na svijetu IKEA bilo da se radi o dijelu namještaja ili o nekim stvarima koji upotpunjuju životni prostor. To i nije toliko čudno ako se zna da ova firma posluje u 43 zemlje svijeta.
Teško je danas pronaći domaćinstvo koje nema neki od proizvoda jedne od najpoznatijih firmi na svijetu IKEA bilo da se radi o dijelu namještaja ili o nekim stvarima koji upotpunjuju životni prostor. To i nije toliko čudno ako se zna da ova firma posluje u 43 zemlje svijeta.
O ovom izuzetnom proizvodnom gigantu za Agenciju FENA govori Igor Štefanac, regionalni PR menadžer IKEA-e za jugoistočnu Evropu što uključuje Hrvatsku, Rumuniju, Srbiju i Sloveniju.
Na početku razgovora je kazao da IKEA robna kuća u Zagrebu napreduje veoma dobro. Vanjski dio robne kuće je završen i trenutačno su u toku radovi na unutrašnjem uređenju i parkiralištu, a otvorenje se očekuje u drugoj polovici ljeta, dok se najnovije fotografije mogu vidjeti na IKEA.hr.
Budući da je bilo govora de će IKEA nastaviti saradnju s bh. preduzećem Krivaja, Štefanac kaže da, nažalost, zbog unutarnjih problema u Krivaji, IKEA nije mogla nekoliko mjeseci računati na proizvode koji su bili ugovoreni i koji su već bili naručeni.
"Zbog toga smo bili prisiljeni pronaći rješenja s drugim bh. proizvođačima s kojima je suradnja na iznimnom nivou i u ovom trenutku nam je to najvažnije. Što se tiče bh. proizvođača, imamo ih nekoliko i jako smo sretni i ponosni na suradnju koju imamo u BiH. Ti proizvođači proizvode dobro i kvalitetno i svi proizvodi se izvoze za IKEA robne kuće diljem svijeta", istaknuo je Štefanac.
Neke od njih su bosanskohercegovačka industrija namještaja MS&WOOD ("Majstori i Drvo" - bivša ŽICA) te Nova DIPO iz Gornjih Podgradaca kod Gradiške.
Ekonomski analitičar Vanjskotrgovinske komore BiH Igor Gavran ranije je potcrtavao da nije slučajno da se i u Švedskoj u velikoj mjeri koristi namještaj proizveden u BiH, jer je jedan od najznačajnijih kupaca bh. namještaja čuveni koncern IKEA. Zbog toga se ovaj namještaj putem njihove mreže i pod njihovim brendom distribuira širom svijeta.
"Na ovaj način je namještaj iz BiH dostupan i kupcima u mnogim drugim zemljama koje nisu među vodećim direktnim kupcima", kazao je tada Gavran.
Međutim, za sada ne postoje planovi koji bi uključivali mogućnost otvorenja IKEA robne kuće u Bosni i Hercegovini.
"IKEA ima svoju poslovnu ideju po kojoj nudi funkcionalan, dobro dizajniran i kvalitetan namještaj po cijenama koje si većina ljudi može priuštiti. Međutim, ako će većina ljudi u nekoj zemlji naše proizvode percipirati skupima, IKEA ne može ostvariti svoju poslovnu ideju i mi nećemo brzati s odlukom oko ulaska na novo tržište. Stanje ekonomije i kupovne moći građana uvelike određuje percepciju naših cijena. Složit ćemo se kako bi se percepcija nekog proizvoda od 20 eura uvelike razlikovala među građanima iz BiH, od onih u Hrvatskoj, Sloveniji, pa i dalje na Zapadu", pojasnio je Štefanac.
No, planovi IKEA-e uključuju dolazak do većeg broja ljudi. Štefanac naglašava da IKEA ima vrlo ambiciozne planove koji se ponajprije mogu ostvariti širenjem unutar postojećih tržišta, ali i ulaskom na nova koja za to pokazuju potencijal.
Na pitanje koje su to osobine IKEA-e koje je čine toliko popularnom i nezamjenjivom u svijetu, Štefanac kaže da je to njihova poslovna filozofija koja kaže da nude funkcionalan, dobro dizajniran i kvalitetan namještaj po cijenama prihvatljivim za svačiji džep, a upravo to je ono što ih čini drugačijima.
Inače, asortiman IKEA-e čini oko 9.500 proizvoda, ali svake godine i to po nekoliko puta godišnje u asortiman se uvode novi proizvodi i kolekcije tako da se u robnim kućama uvijek i iznova može pronaći nešto novo.
"Osim industrijskih dizajnera, kojih IKEA ima stalno zaposlenih svega 15-ak, uz naravno veliku mrežu vanjskih suradnika, s vremena na vrijeme surađujemo i s drugim umjetnicima. Primjerice jedna od kolekcija koja dolazi u asortiman iduće godine rađena je u suradnji s najpoznatijim grafiterima diljem svijeta", kazao je Agenciji FENA Štefanac.
Firmu IKEA osnovao je Ingvar Kampard 1943. u Smålandu na jugu Švedske. Naziv IKEA nastao je od inicijala njezina osnivača (I.K.) i početnih slova farme Elmtaryd te sela Agunnaryd gdje je odrastao (E.A).
Godine 1982. Ingvar je vlasništvo podijelio na dvije tvrtke, Inter IKEA i IKEA Grupa, čiji su vlasnici dvije neovisne zaklade. To je bilo rješenje koje je tvrtki IKEA omogućilo ostati neovisnom o bankama i investitorima te nastaviti funkcionirati s istom svrhom i sistemom vrijednosti zbog kojih je postala uspješna.
Time se Ingvar odrekao vlasništva i buduće zarade, ali je zadržao utjecaj na budući smjer razvoja tvrtke.
Danas je IKEA Grupa velika maloprodaja s robnim kućama u 26 zemalja. IKEA Grupa s 135.000 zaposlenika posluje u 43 zemlje s ukupnim ostvarenim godišnjim prometom od 27,9 milijardi eura.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
VTK BiH/STK BiH Sarajevo
Branislava Đurđeva 10 71000 Sarajevo -
MS & WOOD d.d. Sarajevo
ul. Džemala Bijedića br. 160 71000 Sarajevo -
NOVA DIPO d.o.o. Gornji Podgradci
Gornji Podgradci bb 78405 Gradiška -
Inter IKEA Systems B.V. Malmö
Cederströmsgatan 2 21239 Malmö -
IKEA Hrvatska d.o.o. Zagreb
Radnička cesta 1a 10000 Zagreb