Zagađen zrak nije samo štetan po zdravlje, trpi i ekonomija

24.12.2020. 09:58 / Izvor: N1
Zagađen zrak nije samo štetan po zdravlje, trpi i ekonomija

Koliko je zagađeni zrak štetan po zdravlje poznato je, no koje su poslijedice po ekonomiju malo se govori.

Koliko je zagađeni zrak štetan po zdravlje poznato je, no koje su poslijedice po ekonomiju malo se govori. Posjetili smo Aerodrom u Sarajevu gdje je, kako kažu, ekonomska šteta očigledna, osobito u razdoblju kada je broj letova zbog pandemije sveden na minimum. Najprometniji aerodrom u Bosni i Hercegovni jutros u deset sati. Deset posto letova, njih 26 otkazano je zbog magle u decembru mjesecu. Svaki otkazan let gubitak je od 4.000 eura.

"Ako gledamo procjene, gubici samo po osnovu prihoda koji bi se ostvarili, to je između 200 i 250 hiljada KM. Naravno tu treba dodati i gubitke koji se ostvaruju od prihoda od parking usluga, ugostiteljskih usluga, trgovine i slično", ističe Edita Sulejmanović, Međunarodni aerodrom Sarajevo, te dodaje:

"Jutros je sarajevski aerodrom bez nervoznih putnika, pandemija korona virusa učinila je svoje, pa su terminali sablasno prazni. O tome najbolje govori statistika, koja kaže da je u prvih jedanaest mjeseci prošle godine sa sarajevskog aerodroma uzletilo, i na njega sletilo oko 13 hiljada aviona. Ove godine tek oko 5.500".

Procjenjuje se da je samo u aprilu i maju zbog korona virusa Aerodrom u minusu tri miliona i 965 hiljada KM. Zbog čega na aerodromu svakodnevno strepe od novih otkazivanja.

Na maglu iz godine u godinu ne mogu da utiču, no nadaju se rješenju. Federalni ministar Faruk Kapidžić ponudio je rješenje, koje bi značajno uticalo na zagađenje vazduha. U skupštinsku proceduru uputio je zakon kojim se zabranjuje korištenje uglja. Plan je pomoći onima koji ne mogu i prisliti one koji mogu da koriste druge energente.

"Dosta su ljudi neodgovorni, i ovo je ono što treba jednom krenuti u bitku sa tim neodgovornim ljudima, i ustanoviti koja je to količina ljudi koji koristi peći na ugalj, a istovremeno plaćaju internet i druge usluge po 300, 400 KM, ili voze dobra kola. A onima kojima treba, to treba pokriti subvencijama, da nemaju skuplje grijanje, nego što je to sada na ugalj", kaže Kapidžić.

Iz Kantonalne uprave za insepkcijske poslove kažu bilježe veći broj prijava, a zbog zagađenja vazduha. Od početka novembra izvršili su 160 inspekcijski nadzora, izdali su sedam rješenja o otklanjanju nedostataka, te 15 prekršajnih naloga ukupne vrijednosti 12.600 KM. Kontrolišu i kvalitet uglja koji se prodaje.

"U novembru su radi neposjedovanja certifikata akreditovane laboratorija za analizu uglja o ispunjavanju zakonom propisani standarda (BAS EN ISO 17025) izdata dva rješenja o zabrani prometovanja ugljem do pribavljanja potrebnih dokaza, te dva prekršajna naloga u ukupnom iznosu od 1.500 KM", ističu iz Kantonalne uprava za inspekcijske poslove.

U preduzeću "Drvosječa", koji se bavi prometom uglja pojašnjavaju, iz godine u godinu se smanjuje promet uglja. Građani sami, kažu, prelaze na čistije i jednostavnije energente. No čini se vrlo sporo. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti