Nedostatak radnika u turističkom sektoru

28.03.2022. 10:12 / Izvor: BHRT
Ugostitelji

Tokom pandemije, ugostiteljski i turistički sektor susreo se sa najviše problema. Sada kada epidemiološke mjere popuštaju susreću se sa novim problemom, a to je nedostatak radnika.

Tokom pandemije, ugostiteljski i turistički sektor susreo se sa najviše problema. Sada kada epidemiološke mjere popuštaju susreću se sa novim problemom, a to je nedostatak radnika.

Pred početak nove turističke sezone, domaći ugostitelji su na mukama. Stranice oglasa i Fejsbuk grupe preplavljene su oglasima ugostitelja. Konobari, kuvari, šankeri, trenutno su najtraženiji radnici u našoj zemlji.

"U ovom trenutku smo u velikom problemu, odlazi po pet šest radnika, dođe tek dvoje. Konstantno su raspisani konkursi za prijem radnika, kako šankera, konobara, recepcionera, održavanja, ali nikako da dobijemo broj radnika koji nam je potreban", kazala je Мilena Stanišić, marketing menadžerica "Etno sela Stanišići".

Odlazak radnika u inostranstvo desetkovao je domaće tržište.

"Ljudi odlaze u Njemačku, Hrvatsku i Crnu Goru, posebno pred početak sezone kada te države imaju jak marketing i povlače sve više ljudi jer mogu da im ponude bolje uslove i veće plate", naglašava Stanišić.

S druge strane, u Sindikatu kažu da su plate i uslovi rada glavni razlog odlaska radnika. Statistika kaže da je prosječna plata radnika u ugostiteljstvu od 600 do 1000 KM.

"Jedan od razloga su niske plate koje su u zadnje vrijeme bile niske. Djeca više ne žele da idu u te škole i traže bolje plaćena zanimanja, zato je došlo do smanjenja ponude. Drugo, oni koji su radili napuštaju i idu u bolje sredine i bolje plaćena mjesta", ističe Goran Savanović, predsjednik Sindikata turizma, ugostiteljstva i trgovine RS.

Pojedini ugostitelji rješenje vide u školovanju stručnog kadra.

"U našem gradu, u našem okruženju nije dobro organizovan sistem školovanja, obrazovanja. Bijeljina zaslužuje ugostiteljsku školu da isprofiliše tu djecu. Stručna škola koja bi profilisala ljude, kadrove", kazao je Аleksandar Bedić, ugostitelj.

Da bi uslove poboljšali, ugostiteljima, koji još sabiraju gubitke uzrokovane pandemijom, neophodna je pomoć nadležnih. Pojedine lokalne zajednice nastoje ponuditi rješenje kroz programe podrške zapošljavanju i jednokratnu pomoć, ali to je, imajući u vidu razmjere štete, ugostiteljima nedovoljno.
 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti