Jasna Bajraktarević, odnedavna vlasnica Kašahane: Ovo mjesto je poklon svim mamama

05.09.2022. 16:11 / Izvor: Akta.ba
Jasna Barjaktarević

Ljubav prema psihologiji profesorica Jasna je prenijela u "Kašahanu".

Zamislite da postoji mjesto na koje odete i osjećate se dobro. Na kojem se možete uz pomoć hrane osjećati bolje i uz to motivisati porukom koja je namjenjena baš vama. Mjesto na kojem osjetite toplinu, istu onu koju ste osjećali u krilu svoje majke. Iako zvuči magično, baš takvo mjesto, bilo je inspiracija prof. dr Jasni Bajraktarević, doktorici nauka psihologije da svoju ljubav prema psihologiji prenese u “Kašahanu”. 

Ideja o “Kašahani” čija je vlasnica postala odnedavno nije se rodila preko noći, niti je bila splet okolnosti u kojima je razmišljala o biznisu. Na ovaj ugostiteljski objekat ne gleda kao na biznis nego kao na hobi. U njenom životu sve ima veze sa psihologijom koju živi i diše već trideset godina. Tako je i ugostiteljski objekat “Kašahana” dio priče prožete ljubavlju prema psihologiji. 

Prije tridesetak godina na profesoricu Jasnu je jak utisak ostavila knjiga “Čokoladni snovi” koja je kasnije pretvorena u film “Čokolada” sa Johy Deepom.

"Ta ideja da postoji jedna fina magija u kojoj imate mogućnost da neko prepozna šta vam treba, da to pojedete u vidu sjajnih ukusa i da vama nakon toga bude dobro, jako mi se dopala. To je jedna fina magična priča. Ja sam neko ko osim psihologije voli svijet magije crtanih filmova i tih finih priča o ljubavi. Sve u mome životu ima veze sa magijom. Moja kancelarija, u kojoj sada sedimo je u znaku Harry Pottera. Zapravo moja ljubav prema toj vrsti verovanja u dobre stvari potiče od prelepih trenutaka sa mojim sinovima gde smo silne dane i večeri odrastanja provodili gledajući Marvelove magične filmove.Tako je na mene između ostalog film “Čokolada” ostavio utisak, jer sam oduvek želela da ovo što radim povežem kompletno sa svim ostalim”, priča nam profesorica Jasna dok sjedimo u njenoj kancelariji u Psihološkom savjetovalištu “PsychoPractice”.

Ono kako se osjećamo unutra manifestujemo na svom vanjskom izgledu, a ista je stvar i sa ishranom koja je sastavni dio našeg života. 

"Ne možete da napravite bilo kakvu promenu u čoveku, a da ne promenite filozofiju života. Ne možete da smršate samo zato što ćete otići u teretanu ili uskratiti sebi ugljikohidrate. Morate da promenite filozofiju života. Morate da promenite stil života. Morate da počnete da menjate sebe iznutra da biste spolja postigli efekat. To se odnosi na sve. Dokaza u praksi za to ja imam jako mnogo koliko zapravo sve to što radimo spolja diktira stanje našeg organizma i obrnuto. Dakle, imala sam želju da to bude neka priča poput čokolade koliko god ona bila realna ili ne. Želela sam oduvek da ima jedno mjesto gdje će se praviti neka drugačija vrsta hrane. Gdje će dolaziti ljudi koji će imati u sebi tu želju i tu potrebu da taj magičan trenutak u danu učine zanimljivim", kazala je.

Sticajem okolnosti saznala je da se prodaje Kašahana i odlučila je da je kupi i započne svoju čarobnu priču protkanu emocijama.

"Ja zaista mogu samo da budem sretna što je ta vest stigla do mene. Lepe stvari koje su se dogodile nekim ljudima pa su oni promenili svoj život, uticale su na to da Kašahana stigne do mene", naglasila je uz osmijeh. 

Jasna

Jasna Bajraktarević

Kako se psihologija "uselila" u "Kašahanu"?

Nakon što je preuzela cijeli brend Kašahana zadržala je strukturu onoga što jeste Kašahana bila sa svim receptima, a magičnost je unijela kroz psihologiju u nazivima kaša.

"Psihologija je ušla u “Kašahanu” upravo tako što se sve kaše zovu po određenoj psihološkoj emociji i određenom psihološkom stanju koje nam se dešava u toku dana", pojasnila je,

Nazivi kaša su "Stres kaša" koja pomaže u trenutcima stresa, "Rastur kaša" koja pomaže kada raskinemo neka prijateljstva ili ljubavi, "Čekaš kaša" koja olakšava čekanje, "Cilj kaša" koja olakšava stizanje do cilja, "Fit kaša" kada se osjećamo dobro, "Želja kaša" za ostvarenje želja, "Ljubljen kaša" za sve zaljubljene. Dakle, svaka kaša ima svoju psihološku konotaciju.

“Ono što smo uveli kada naručite kašu i sokove jeste da dobijete i jednu naljepnicu na kojoj je psihološka poruka za taj dan. Od toga da danas nije vreme za odustajanje pa nadalje. Psihološkim porukama koje ja pišem, zapravo želim da svim ljudima koji vole kašu, damo taj psihološki prizvuk.  Radi se o poruci koja će ih možda pokrenuti ili biti presudna za njih. Možda će ljudi shvatiti da treba nekoga da nazovu, da se nekome jave ili da pokrenu neki posao", kazala je.

Njena želja je bila da se napravi spona između naših emocija i nečeg drugog što radimo. Da tako damo boje našem životu koje polako gubimo sa strane.

"Recimo banana bread se zove Kung fu panda zato što je Kung fu panda jedan nesavršeni lik koji je ostvario svoj cilj. To i jeste poruka ne moramo da budemo savršeni da bismo ostvarivali svoje ciljeve i da bismo ih dostizali", naglasila je.

Sendviči se zovu Leonardo, Michelangelo po nindža kornjačama, jer je to opet splet svega što postoji u nama.

"To je jedno dete koje treba da gajimo i volimo. Jedno sretno i sunčano dete i ta neka poveznica sa tim da ne moramo da budemo previše ozbiljni u životu i da psihologija može da nam stavi osmeh na lice", pojasnila je vlasnica “Kašahane”.

Konzumirajući taj posebni stil  prožet psihologijom sve u Kašahani ima svoje specifične nazive. Tako se prirodni sok zove detoks Buzz - bit ću ultra zgodan ili zgodna. Znači ako pijemo taj sok onda ćemo imati detoks i biti zgodni.

Iako je "Kašahana" ugostiteljski objekat koji pruža mnogo potencijala za vlasnicu Jasnu on nije biznis već mnogo više od toga.

"Kašahana za mene nije posao, nije biznis. Kao što sve što radim u životu radim jer suštinski autentično to osjećam i verujem u to. Ovo mesto gdje sjedite za mene nije posao nego život. Kašahana je isto tako sada deo te moje priče i ljubavi prema psihologiji, ali sada na jedan drugi način. I naravno igra. Igra ljubavi, topline i emocija", priča nam vlasnica.

 

Ako vam je dan započeo “na lijevu nogu” vrijeme je da mu promijenimo tok. 😉 Streskaša - kaša koja ublažava stres. 🤍 👉 Dostupno i na Glovo i Korpa 🛒

Posted by Kašahana on Tuesday, August 16, 2022

Majka kao inspiracija za logo

Njena majka za nju je oličenje topline emocija, ali i one topline koju dobijete u svojoj kući. Zato je svoju ljubav prema majci utkala u “Kašahanin logo”. Kada je njena majka ugledala “Kašahanu” bila je dirnuta do suza.

"Uvek me je miris pečene paprike podsećao na toplinu doma. Moja mama koja sjajno kuva i ti nedeljni ručkovi kada se svi skupimo i dođemo sa hiljadu strana sveta. Taj njen osmeh, ta njena toplina ta bezgranična nesebičnost i to da joj ništa nije bilo teško u životu. Dakle, da nas dočeka u tri ujutro i da spremi hranu kao da je devet ujutro. Koja nikada nije rekla ne i nikada nije imala kritiku nego samo pohvalu. Dakle mama je meni bila simbol tog lepog mesta gdje ćete doći i osetiti se dobro", pojasnila je.

Potiče iz malog mjesta iz provincije u Vojvodini u kojem je bilo običaj da kada krećete na put svi vam nešto daju.

"Daju vam da ne zna mama,ili da ne zna tata. Uvek ste imali bake i dede i nekoga ko vas ispraća na put u veliki svet. Često pomislim na te mame koje su odvajale sve što su imale da bi vam nešto dale i na sve ljude koji nisu imali mogućnost da im na vreme zahvale. I onda dođe neko čudno vreme kada nemaju više kome da zahvale", kazala je.

"Kašahana" je upravo simbol svih tih mama i poklon njima za sve što su uradile, ali i podsjetnik onima koji nisu stigli da se zahvale na vrijeme da ih se sjete.

"Znate nisu sve mame zaslužile da budu mame. Ne umeju sve mame da budu to, ali one koje umeju, one koje su zaslužile, one čija su deca svesna šta im mame znače njima je "Kašahana" posvećena, svim tim mama. Kada dođete i pojedete kašu bez obzira da li ste je jeli moja poruka je da se setite svojih mama koje i ako nisu žive nekako navijaju za vas, a ako jesu da im kažete koliko ih mnogo volite", poručila je.

Nadam se da će Kašahana dobiti i puno veću mogućnost da ta emocija stigne do ljudi. Kroz ukusne zdrave proizvode koji su nutritivno veoma kvalitetni i zdravstveno gotovo neophodni u ovom svijetu modifikovane hrane.

"Kaše se prave po recepturama koje prate sve nutritivnoj vrednosti i preporučuju se u određenim periodima dana odnosno pre podne, a posle podne imamo sendviče i sokove. Kašahana je podsetnik da možemo da jedemo zdravo i ukusno, dakle da ne mora to da bude fast food. Ako pojedete „Rastur kašu“ sa veganskim proteinom vi nećete moći da jedete celi dan, jer ćete biti siti. Da li je dobro što onda nećete imati pet obroka ne znam, ali zaista tim jednim obrokom kaše više vam ništa nije potrebno”, istakla je.

Kašahana

"Kašahana" je simbol porodice koji će se širiti

Iako “Kašahana” nema mnogo prostora ona je mjesto u kojem odiše magijom, a postoji mogućnost i da se proširi.

"Želim da neko ko dođe tamo može da uzme laptop, sedne i umiru radi uz zdravu ishranu i finu muziku. Naravno, postoji mogućnost i da se napravi jedan novi prostor, ali idemo polako”, kazala nam je.

Kašahana je simbol porodice i zbog toga je vlasnici želja da tu porodice provode svoje dane vikendom i uživaju u hrani. Ljudi sve više shvataju vrijednost zdrave prehrane pa je jedna od novih usluga i ketering.

"Radimo keteringe koji se sve više širi od 13. jula je svakodnevno ekspanzija. Ljudi shvataju benefite zdrave prehrane. Možete da se osećate sito i imate dovoljno energije da radite. Naravno, ne povećati kilograme na vagi je primarno", kazala je kroz smijeh.

U planu joj je da napravi veće mjesto, ali ne žuri nigdje. Igra se.  

"Naučila sam da sve što radite u životu kroz igru i uživate u procesu nije bitno kada će to doći jer je uživanje u procesu to što vas zapravo čini autentičnim, a ne samo zadavanje i stizanje do cilja. Ako ostvarite cilj, a niste bili svesni procesa onda vam cilj ne znači ništa. Kada se posvetite procesu nastajanja onda obogaćujete sebe i sve oko sebe onda je taj cilj posledica, a ne zapravo nešto do čega ćete grčevito stizati. Tako je i ta “Kašahana” nešto što će se razvijati polako kako dolazi. Imam sjajnu ekipu ljudim sa kojom radim i idemo polako. Tu su moje kolege, moj tim, jedan mladi direktor “Kašahane”, moj partner i moji sinovi. Svi smo tu oko Kašahane kao jednog mesta gde se mi okupljamo i ljudi koji dele istu energiju", kazala nam je.

Kašahana

Naš razgovor sa profesoricom Jasnom, novom vlasnicom “Kašahane” nismo završili sa pričom o ovom magičnom ugostiteljskom objektu već smo ga nastavili sa pričom o cilju, stresu i tome kako da budemo zadovoljni. Nastavak pročitajte u narednim danima na Akta.ba.

E.O.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti