Registrom zaposlenih do manjih troškova

01.11.2022. 08:19 / Izvor: Glas Srpske
Vlada RS

Kada je riječ o smanjenju troškova u javnoj upravi, u istom dokumentu je navedeno da će to biti moguće postići kroz uspostavljanje registra zaposlenih kod korisnika budžetskih sredstava.

Reforma javnih preduzeća, smanjenje troškova u javnoj upravi, unapređenje oporezivanja nepokretnosti i upravljanja nepokretnom imovinom jedinica lokalne samouprave ključne su mjere prijedloga programa ekonomskih reformi 2023-2025, o kojem će sutra raspravljati poslanici parlamenta RS na posebnoj sjednici. 

Kada je riječ o reformi javnih preduzeća, pod lupom će, kao i ranije, biti “Željeznice RS” ali i tržište električne energije, koje obuhvata restrukturiranje i reorganizaciju Mješovitog holdinga “Elektroprivreda RS”.

"Predviđeno je uspostavljanje centralizovanog nadzora i uvođenje funkcije analize fiskalnih rizika javnih preduzeća. Reforme će biti proširene i na druga javna preduzeća na osnovu analiza i odgovarajuće kategorizacije", stoji u dokumentu.  

Kada je riječ o smanjenju troškova u javnoj upravi, u istom dokumentu je navedeno da će to biti moguće postići kroz uspostavljanje registra zaposlenih kod korisnika budžetskih sredstava, te izmjenama organizacije javne uprave i povećanjem efikasnosti njenog rada.

"Cilj je uspostavljanje sveobuhvatnog registra zaposlenih kod korisnika budžetskih sredstava radi stvaranja jedinstvene evidencije i transparentnijeg korišćenja novca za lična primanja zaposlenih, a to će biti osnov za pripremu i izradu strateških planova za smanjenje potrošnje na plate", navedeno je u strateškom dokumentu, koji je proslijeđen na adresu Narodne skupštine.

Takođe, u Vladi navode da bi model oporezivanja nepokretnosti u RS bio uspješan, potrebno ga je unaprijediti kroz uključenost jedinica lokalne samouprave s ciljem upotpunjavanja Fiskalnog registra nepokretnosti i utvrđivanja početnih vrijednosti nepokretnosti. U planu je i izrada analize koja će pokazati da li treba da budu različite poreske stope kod onih poreskih obveznika koji imaju više nepokretnosti od onih koji imaju samo jednu nekretninu namijenjenu za stanovanje.

Ministarstvo uprave i lokalne samouprave predložilo je unapređenje upravljanja nepokretnom imovinom u vlasništvu opština i gradova, jer primjeri iz regionu pokazuju da strateško upravljanje utiče na povećanje prihoda od imovine, i to od osam do 25 odsto budžeta.

U pogledu administrativnih procedura na republičkom nivou biće analizirane sve dozvole, potvrde, rješenja koje izdaju republički organi uprave. Takođe, prijedlogom ekonomskih reformi za idući period navedena je potreba definisanja novih zanimanja potrebnih tržištu rada, a u istom dokumentu otkriveno je da je u planu osnivanje zavoda za socijalnu zaštitu, koji će pratiti i proučavati socijalne pojave i probleme. Vlada RS planira da nastavi i sa započetom reformom zdravstvenog sistema, a opredjeljenje je da u narednom periodu bude obezbijeđen novac za izmirenje dugovanja javnih zdravstvenih ustanova i Fonda zdravstvenog osiguranja iz prethodnog perioda, ali i da bude završen proces uvođenja javnih zdravstvenih ustanova u trezorski sistem poslovanja.

Poresko rasterećenje

U prijedlogu programa reformi navedeno je da će ranija mjera rasterećenja oporezivanja rada i smanjenja parafiskalnih opterećenja biti nastavljena i u idućem periodu kroz realizaciju mjere - optimizacija poreskog i neporeskog opterećenja.

"Cilj te mjere je unapređenje poslovnog okruženja i smanjenje sive zone", navedeno je u prijedlogu ekonomskih reformi.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti