Prava potrošača najviše krše pružaoci ekonomskih usluga

17.11.2022. 10:49 / Izvor: SRNA
Prava potrošača

Prava potrošača u RS-u najviše krše pružaoci ekonomskih usluga – toplane, vodovodi, odvoz otpada, a kada je riječ o trgovinama, to su one koje se bave prodajom bijele tehnike, te obuće.

Prava potrošača u Republici Srpskoj najviše krše pružaoci ekonomskih usluga – toplane, vodovodi, odvoz otpada, a kada je riječ o trgovinama, to su one koje se bave prodajom bijele tehnike, te obuće, izjavila je izvršni direktor prijedorskog Udruženja za zaštitu potrošača "Don" Murisa Marić.

Ona je novinarima u Istočnom Sarajevu rekla da je Udruženje za 10 mjeseci zaprimilo više od 1.900 predmeta, što je pokazatelj koliko iz godine u godinu raste broj prigovora potrošača.

Marićeva je istakla da se potrošači, ako su nezadovoljni proizvodom, prvo trebaju obratiti trgovini gdje su ga kupili, odnosno opišu nedostatak proizvoda u knjigu reklamacija, te zatraže da se roba popravi, zamijeni ili vrati novac.

"Ukoliko trgovac odgovori da potrošač nema pravo na reklamaciju, onda se obraća nekom od udruženja širom Republike Srpske, kako bi se napisao zahtjev koji bude upućen Republičkoj tržišnoj inspekciji koja to dalje upućuje na niže nivoe", pojasnila je Marićeva i dodala da tržišni inspektori uglavnom i završavaju ovu "priču", ali bude i predmeta koji završe na drugostepenom organu ili pred sudovima.

Prema njenim riječima, "Don" je zajedno sa ostalim udruženjima zaštite potrošača u Republici Srpskoj radio na dokumentima koji će omogućiti tržišnim inspektorima podjednako postupanje u istim ili sličnim predmetima koji se odnose na potrošače.

Ona je istakla da je današnji sastanak u Istočnom Sarajevu prilika za razmjenu iskustava sa tržišnim inspektorima na prostoru istočnog dijela Republike Srpske i Hercegovine, a sve s ciljem poboljšanja zaštite potrošača.

Govoreći o Zakonu o zaštiti potrošača, Marićeva je navela da je ovo zakonsko rješenje u Republici Srpskoj na snazi od 2012. godine, te dodala da jedan dio prigovora potrošača rješava 10 udruženja, koliko ih je u RS, ali i da dobar dio njih završavaju pred inspekcijskim organima. 

"Dugogodišnji rad je i ukazao na nejednako postupanje i ovdje smo da zajedno poboljšamo okruženje za potrošače, ali i za rad naših inspektora", rekla je Marićeva i dodala da su za mnoge inpektore ovi procesi bili novi.

Prema njenim riječima, legitimitet udruženjima za zaštitu potrošača dala je Vlada Republike Srpske, a rad u okviru Ministarstva trgovine i turizma RS.

O zaštiti potrošača niko od tržišnih inspektora nije želio da da izjavu novinarima.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti