Radionica o zaštiti prava

Prava potrošača regulisana zakonom, ali se u velikoj mjeri krše

05.04.2023. 15:11 / Izvor: Fena
BPK

Savjet potrošača Bosanskopodrinjskog kantona Goražde, u saradnji s Federalnim ministarstvom trgovine, danas je u Goraždu organizirao radionicu o temi "Zaštita prava potrošača".

Savjet potrošača Bosanskopodrinjskog kantona (BPK) Goražde, u saradnji s Federalnim ministarstvom trgovine, danas je u Goraždu organizirao radionicu o temi "Zaštita prava potrošača“.

O tome su govorili predstavnici svih relevantnih institucija, između ostalih ombudsman za zaštitu potrošača BiH, predstavnici inspekcijskih organa, Agencije za sigurnost hrane BiH te Agencije za nadzor nad tržištem BiH.

Na skupu je naglašeno da su prava potrošača regulisana zakonom, ali da se uprkos tome u velikoj mjeri krše. Istaknuto je i da sve veći broj potrošača ukazuje na brojne nepravilnosti, tražeći poštivanje njihovih prava.

Pomoćnica ministra trgovine FBiH Amra Vučjak podsjetila je da na nivou BiH postoji državni Zakon o zaštiti potrošača te da su, što se legislative tiče, prava potrošača u dobroj mjeri zaštićena.

"Međutim, svi smo svjedoci svakodnevnog kršenja prava potrošača, tako da je i cilj ove radionice, kao i ministarstva koje pruža podršku udruženjima potrošača, da što širi krug ljudi posebno mladih, bude upoznat sa svojim pravima i institucijama kojima mogu da se obrate za bilo kakvu informaciju ili eventualnu pomoć u ostvarenju svojih prava", istakla je Vučjak.

Po njenim riječima, potrošači su sve svjesniji da mogu ostvariti zaštitu svojih prava i uočavaju njihova kršenja.

"Ako kažem podatak da iz godine u godinu imamo sve veći broj pritužbi, to ne znači da nam je lošije stanje na tržištu, nego da su upravo naši potrošači postali svjesni svojih prava koja mogu ostvariti na odgovarajući način. Naravno, nismo ni mi kao potrošači uvijek u pravu, ali zato i postoje institucije koje su neki 'jezičak na vagi' između trgovca ili davatelja usluga i potrošača kao krajnjeg korisnika", navela je ona.

Pomoćnik direktora Agencije za nadzor nad tržištem BiH Samir Bekto napomenuo je da se s ciljem zaštite potrošača svake godine organizuje proaktivni nadzor nad tržištem.

"Mi radimo 20 do 23 grupe proizvoda i zajedno sa inspektoratima planiramo i provodimo taj nadzor i otprilike svake godine uzorkujemo do 200 proizvoda, pošaljemo u laboratoriju na testiranje i nakon toga inspektorati poduzimaju određene mjere. Zanimljivo je da smo prošle godine zajedno sa inspektoratima povukli s tržišta preko 5.000 nesigurnih proizvoda i da su poslovni subjekti po nalogu ili dobrovoljno uskladili preko 8.000 neusklađenih proizvoda koji su nakon toga vraćeni na tržište", kazao je Bekto.

Predsjednik Savjeta potrošača BPK Goražde Midhat Hodžić navodi da organizacijom radionice, ali i na druge način, Savjet nastavlja praksu informisanja i educiranja potrošača o temama iz oblasti pravnog i institucionalnnog okvira.

"Prava potrošača u čitavoj BiH su ugrožena. Nažalost, zakonske odredbe su takve da su najveće i najbolnije cijene jer znamo da je omogućeno slobodno formiranje cijena i da niko ne može uticati, počev od resornog federalnog ministarstva. Ovom radionicom nastojali smo upoznati potrošače kako da zaštite svoja prava", kazao je Hodžić.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti