Jedinstven događaj

11. Brending konferencija dala odgovor na pitanje šta je to Brand New Game

02.06.2023. 15:19 / Izvor: Akta.ba
Branding

Digitala, kreativa, produkcija, strategija i AI teme su na koje su vrhunski govorinici 11. Branding konferencije dali odgovore.

Digitala, kreativa, produkcija, strategija i AI teme su na koje su vrhunski govorinici 11. Branding konferencije dali odgovore. Brand New Game je počela trebamo ju prepoznati i prihvatiti ako želimo naći svoje mjesto pod marketinškim suncem, složili su se učesnici.

Konferenciju je otvorio Haris Mujanović, direktor agencije Via Media, kazavši kako je i sama Branding konferencija vremenom postala pravi brend.

“Brending konferencija je i sama postala brend, brend koji je na jednom mjestu okupio advertajzing industriju BiH, najjače agencije, oglašivače i medije. Preko 600 profesionalaca danas imalo je priliku slušati svjetske i regionalne stručnjake iz kreativne industrije. Zajedno smo se educirali, razmjenili iskustva i razgovarali o budućnosti struke i industrije, jer sam duboko uvjeren da se nalazimo na prekretnici za našu industriju, sa mnoštvom izazova ali i jako puno neiskorištenog potencijala", kazao je Mujanović.

Jedan od ključnih govornika prve, poslije pandemijske, Branding konferencije bio je Michael Corcoran, direktor Social & Creative Content odjela Ryanaira, on je prisutnima predstavio svoj jedinstveni pristup društvenim mrežama.

“Nemam tačan odgovor šta su društvene mreže – one su pomalo sve i ništa ako ih ne koristimo u svoju svrhu. Ne trebate na mrežama boraviti 24/7 - 365 dana u godini kako bi stvorili dobar sadržaj i izgradili brend. Trebate naći šta treba korisniku, postaviti jasna pitanja i dati još jasnije i konkretne odgovore. Stvarajte sadržaje koje publika hoće”, poručio je Corcoran.

Corcoran je sa svojim uspjehom Ryanaira na TikToku razbio stereotipe o oglašavanju u avioindustriji i učinio da ovaj brend, koji samo na Tik Toku ima više od dva miliona pratitelja postane najpopularniji na društvenim mrežama u svojoj industriji.

“Velika očekivanja vas mogu ugroziti. Svi danas ako nešto radimo idemo na društvene mreže, tamo imamo sve informacije, tražimo svoja rješenja i odgovore. Morate imati jasnu viziju šta tim ljudima želite dati i šta želite dobiti. To je dobar korak ka uspjehu. Na svim kanalima trebate komunicirati na isti način, iako je publika različita”, kazao je.

Na pitanje šta je za nejga Brand New Game – da li je to možda humor, s obzirom da ga koriste u svojim kampanjama, kazao je da je to vrlo rizično, te da vas on može odvesti na razne strane.

“Prema našim kupcima smo se uvijek ponašali ljudski, i ako se nešto može riješiti ljudski kroz neki komični način, onda samo naprijed. Pratite šta oni zapravo od vas očekuju i žele”, kazao je.

I MALI PROJEKTI NOSE VELIKI USPJEH

Svoj doprinos u otkrivanju onoga šta je Brand New Game, dao je i Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey koja je svrstana među vodeće agencije na svijetu. Ideje njegovog tima osvajaju prestižne svjetske nagrade i prvi je iz jugoistočne Evrope presjedao žirijem London International Awards.

Prema njegovom dosadašnjem iskustvu pokazalo se da ne moraš biti iz velike kulture ili sredine da bi neko čuo za vas i neki vaš projekat. Kazao je da ono što radite, šta god da ono bilo, a želite da dođe do određene mase, morate raditi na zanimljiv i unikatan način i svi će znati za vas.

“Mi smo dokaz da se u jednoj maloj zemlji mogu raditi projekti koji su svjetske i vrhunske kvalitete, prepoznati širom svijeta. Rimac je također dobar primjer kako svi pričaju o njemu, a on nije uložio niti jednu marku za oglašavanje, a razlog je "Hero" proizvod koji on ima. Nađite svoj hero proizvod”, rekao je.

Prema njegovom mišljenju najbolji oglas treba da izgleda kao iskustvo, ne kao klasični oglas. Ovaj način se pokazao jako uspješnim. Klasično oglašavanje je uredu, ali storytalling donosi uspjeh. Istakao je i kako ideje ne moraju biti skupe i velike, mogu biti male, ali koje se oslanjaju na društveni kontest.

“Prije smo se bavili dizajnom, a sada se bavimo idejama”, kaže Bruketa.

Jasno je stavio do znanja, da ne postoje isti ljudi, isti proizvodi ili usluge, sve su to različiti DNK i tako ih treba posmatrati.

“Za uspješan projekat treba duboko zaroniti u cjelokupnu ideju, priču. Predznanje o istome utiče i na brzinu realizacije kampanje. Neki projekti se raliziraju u jednom danu pa i satu, dok neki traju mjesecima i znaju biti jako teški. Upoznajte se sa idejom i željama druge strane i zajedno radite na realizaciji”, poručio je

PUBLIKU NE TREBA PODCJENJIVATI

Konferenciju je začinio i panel u kojem je učestvovao direktor Sarajevo Film Festivala Jovan Marjanović i glumac, režiser i producent Dragan Bjelogrlić a razgovarali su o tome kako se kreiraju brandovi u filmskoj i festivalskoj sferi "Brand New Production".

“Ja sam se uvijek trudio da kvalitetni sadržaji mogu da rade sa velikim brojem publike, nije da uvijek ili samo prolaze neke “gluplje” ideje kako je to ukorjenjeno u našem društvu. Publiku ne treba podcjenjivati jer oni znaju prepoznati kvalitetan sadržaj. Brendovi u kreiranju filmskih sadržaja imaju svoju ulogu. Brendovi imaju veliku ulogu u stvaranju, ali mora se naći zajednički jezik u svemu. Film je svakako refleksija našeg vremena i društva i to se treba imati na umu kada se u film uključuje neki brend. Mada sam mišljenja da brend treba da bude uz film i da ga prati, a ne u filmu”, kazao je Bjelogrlić.

Danas se vrijeme mjeri trendovima koji se smjenjuju nevjerojatnom brzinom. Jedino u što možemo biti sigurni jeste konstantna promjena koja donosi brojna pitanja.

Tahaab Rais, jedan od najnagrađivanijih stratega na svijetu, koji je za svoj rad dobio više od 880 nagrada i bio je predavača 11. Brending konferencije na kojoj je kazao da je puno važnije tražiti odgovor na pitanje kuda idemo i gdje želimo stići. Istakao je da su to pitanja kojima započinje svaka poslovna strategija koja je plan ostvarenja ciljeva, a koja u obzir uzima sve relevantne faktore, pa tako i moguće odgovore na pitanje šta nas čeka sutra.

“Strategija je ranije bila osnova uspjeha u poslovnom svijetu, no danas uslijed brojnih i značajnih promjena, važnije je nego ikada prije krenuti od strategije zasnovane na istraživanju i kreativnom razmišljanju. Jedino tako možemo pronaći prava rješenja za izazove sa kojima se suočavamo svi, i agencije i klijenti”, poručio je.

U svom predavanju kazao je da se treba učiti od drugih. Filmovi su jako dobar primjer strateškog rada.

Kraj konferencije obilježilo je predavanje Paula Caiozzoa strastvenog zaljubljeniku u oglašavanje, umjetnost i kripto valute, koji je kreirao neke od najuspješnijih kampanja ikada napravljenih, a između ostalog radio je za Google, Microsoft i Burger King.

Caiozzoa je govorio na temu Brand New AI, kazavši kako je riječ o jako dobrom i korisnom alatu koji može olakšati mnogobrojne procese.

Kazao je da najbolju sinergiju čine AI i ljudi. “Ne treba se plašiti vještačke inteligencije, ali sigurno da i dalje ima puno otvorenih pitanja kada se na dnevnoj bazi pojavljuju novi AI alati. Mi smo prepoznali njen značaj u svojoj agenciji koristimo The Machine - našu AI mašinu specijaliziranu za oglašavanje i kreativnu industriju. AI je moćan alat za ljude koji već imaju svoje ideje", kazao je.

Iako je riječ o pametnoj tehnologiji neophodna joj je naša pomoć, poručio je. Ona se konstantno usavršava i "hrani“ informacijama o tržištu, potrošačima, kulturi, medijima i o mnogim drugim kategorijama bitnim za oglašavanje.

Na pitanje da li ćemo uskoro svi biti zamijenjeni umjetnom inteligencijom Caiozzoa kaže - "Niti jedna mašina ne može zamijeniti strateško razmišljanje, kreativnost i copywriting vještine ljudi to moramo jasno kazati. Za talentovane zaposlenike naše agencije The Machine je moćan alat koji pomaže da se ubrza cijeli proces, od kreiranja strategije, kreativnih rješenja, sve do produkcije. Mi to zovemo kreativna inteligencija za inteligentne kreativce. Međutim, koliko god ova mašina ili bilo koja druga mašina bilo gdje u svijetu bila moćna i brza, moramo znati da AI ne posjeduje autentičnu kreativnu viziju", kazao je Paul.

Branding konferencija, jedna od najznačajnijih i ujedno najveća konferencija u marketingu i komunikacijskoj industriji u BiH, već tradicionalno predstavlja svjetske industrijske trendove okupljajući izuzetne govornike koji dijele svoja znanja, ideje i iskustvo. Kako su kazali organizatori i sama je vremenom postala brend.

Konferencija je ovaj put okupila više od 600 učesnika. Program konferencije odvijao se kroz šest tematskih cjelina - Brand New Digital, Brand New Strategy, Brand New Creative, Brand New Production i Brand New AI. O svakoj su govorili gore spomenuti, vrhunski govornici, koji su dali veliki doprinos značaju cjelokupnog događaja i njegov značaja u svijetu brenda i marketinga.

I.R.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti