Dubai Airshow 2023

Alen Šćuric za Akta.ba: Oporavlja se avio sektor, ima li mjesta za luksuzne aviokompanije?

23.11.2023. 10:26 / Izvor: Akta.ba
Alen Šćurić

Foto: Dnevnik.hr

Kako se oporavlja industrija tako se pojavljuju i nove kompanije koje promoviraju luksuz. Tačnije prevoze samo business klasu.

Veći broj putnika na aerodomima za mnoge simbolizuje oporavak u avio sektoru. Većina aerodroma regije ima preko 100% putnika iz 2019. godine. Dobar dio ih ima preko 120%, a neki i preko 200%. Regija je bitno ispred Europske Unije koja je sada na 97% prometa iz 2019. godine.

Kako se oporavlja industrija tako se pojavljuju i nove kompanije koje promoviraju luksuz. Tačnije prevoze samo business klasu. Neki tako predviđaju da će u narednih pet godina nastaviti rasti potražnja za luskuznim putovanjem. Alen Šćuric, zrakoplovni analitičar je za Akta.ba kazao da ovaj koncept ipak ne prolazi na tržištu.

"Kompanije koje imaju samo business klasu ne prolaze na tržištu. 2008. godine smo imali četiri kompanije koje su letjele samo business putnike između SAD-a i Europe, te još četiri u ostatku svijeta. Sve su bankrotirale vrlo brzo", naglasio je.

Takve letove imali su i Air France, Lufthansa (letio je Private Air), te ANA. No, vrlo brzo su odustali od tih letova.

"Danas imamo još samo liniju Riyadh-Jedahh sa all business uslugom, te linije iz Pariza i Milana za New York, te sezonski iz Nice za New York koju operira La Compagnie. No, ova kompanija nikako da naraste preko dva uskotrupna aviona. Ove godine smo imali dvije kompanije koje su pokušale sa all business putnicima, jedna je u roku od mjesec dana prekinula ovu praksu i uvela ekonomsku klasu na letove, a druga je tek krenula i ne mislim da ima budućnost", pojasnio je Alen.

Ističe da za razliku od toga legacy carrieri na svojim redovnim letovima investiraju jako mnogo u business klasu. Ona je sada daleko luksuznija nego prije 15 godina.

"Kompanije masovno otvaraju i premium ekonomsku klasu koja uzima oko 15% aviona i gdje putnik dobiva nešto veći razmak sjedala, mirniju kabinu (bez dječjeg plača), okolinu u kojoj se može raditi i daleko bolju uslugu na letu (hrana, prtljaga, popratni sadržaji...)", naglasio je zrakoplovni analitičar.

No, prva klasa više ne prolazi. Kompanije je masovno zatvaraju i rijetke su koje je imaju na svojim avionima.

"Jednostavno putnici koji su voljni platiti astronomske iznose za ove letove radije za isti novac koriste privatne letove", istakao je.

emirates

Na Dubai Airshow 2023. narudžbe vrijedne više milijardi dolara

Za naš portal Alen se osvrnuo i na Dubai Airshow koji je održan prošle sedmice. Avio-prevoznik koji je na ovogodišnjem Sajmu zrakoplovstva u Dubaiju privukao najveću pažnju zbog narudžbe vrijednih više milijardi dolara bio je Emirates.

"Bilo je narudžbi, naravno manje nego u Londonu i Parizu. Na ovom sajmu je dominirala prodaja širokotrupaca, što ne iznenađuje, ipak je to Dubai, zar ne? Emirates je, naravno, napravio ogromnu narudžbu, ali najviše iznenađuje Flydubai. LCC koji je do sada letio samo sa uskotrupcima naručio je čak 30 Boeinga 787-9, širokotrupnih aviona“, pojasnio je zrakoplovni stručnjak i dodao:

"Biti će interesantno pratiti kako će sada funkcionirati zajedno sa Emiratesom čije je to do sada bilo ekskluzivno tržište".

Aviokompanija iz Dubaija Emirates je poručio 95 aviona od američkog proizvođača Boinga za 52 milijarde dolara. Ovo je ugovor koji je obilježio na neki način ovogodišnji sajam u Dubaiju. 

Ovo je vrlo značajan ugovor, između ostalog, zato što je naručeno 90 Boeinga 777X.

"Naime, ovaj avion ozbiljno kasni i Emirates je bio jako ljut. Smanjio je narudžbu radi toga, a i zaprijetio je da će otkazati narudžbu ako će još kasniti. No, sada je narudžba povećana na čak 205 ovih aviona. Ogromno! Puno je da naručite 205 bicikala, a kamoli da naručite toliko aviona koji ih koštaju bar 200 milijuna USD svaki. Ovime si je Boeing značajno povećao backlog za 777X koji se ne prodaje baš najbolje", pojasnio je.

Sa ovom narudžbom imaju 363 naručena aviona. Više od polovice ide Emiratesu. Sada Boeing ipak lakše diše i ima osiguranu proizvodnju za desetak godina.

"Nemojte zaboraviti da je Emirates naručio još 5 Boeinga 787 i 15 Airbusa A350", dodao je Alen.

Ova avio-kompanija je također potpisala ugovore za buduće održavanje flote Airbusa A380 vrijedne preko 1,5 milijardi dolara.

E.O.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti