Nakon 100 dana rada

Nova Uprava BH Telecoma prezentirala zatečeno stanje u kompaniji

31.01.2024. 14:21 / Izvor: Akta.ba
BH TELECOM

Novi članovi Uprave i Nadzornog odbora BH Telecoma, prezentirali su na današnjoj press konferenciji zatečeno stanje u kompaniji nakon 100 dana rada.

Novi članovi Uprave i Nadzornog odbora BH Telecoma, prezentirali su na današnjoj press konferenciji zatečeno stanje u kompaniji nakon 100 dana rada, te predstojeće aktivnosti novog menadžmenta.

Kontinuirani pad dobiti, korisničko iskustvo na niskom nivou, nedovoljno investiranje u infrastrukturu i tehnologije, kompleksnost procesa javnih nabavki, investicije i projekti u problemu, ukratko bi se moglo opisati trenutno stanje najveće bh. kompanije.

Amel Kovačević, v.d. generalni direktor BH Telecoma, kazao je u uvodnom izlaganju da je čast voditi najveću bh. korporaciju.

"To je lokomotiva bosanskohercegovačkog razvoja kada su u pitanju telekomunikacione i digitalne tehnologije i kompanija koju sada vodi odlična ekipa ljudi", poručio je na početku press konferencije, dodajući da je riječ o timu koji ima snage da ovu kompaniju vodi u održivu, profitabilnu i uspješnu budućnost.

Predstavljajući transparentno podatke nakon 100 dana rada kompanije koja ima preko 3000 uposlenih i najveću koncetraciju bh. pameti kada su u pitanju telekomunikacije, kaže da je trebalo vremena izučiti i upoznati kako bi bili u stanju danas predstaviti ove podatke.

Provedena je dubinska analiza poslovanja, pregledani revizorski izvještaji, analizirani svi interni procesi i organizacija. Rezultat provedenih aktivnosti bio je da se sa sigurnošću može reći da je BH Telecom profitabilna kompanija, kompanija koja ima značajan tržišni udjel u svojoj oblasti, te ogroman potencijal kada je u pitanju razvoj telekomunikacione industrije u Bosni i Hercegovini.

"Mi jesmo profitabilna kompanija koja ostvaruje dobit, ali smo i kompanija koja vuče terete i izazove koje je neophodno identificirati i promijeniti, kako bismo bili u stanju da na adekvatan način stvorimo strateške preduslove da bh. korporacija u budućnosti bude profitabilna, održiva i da ispunjava svoju društvenu ulogu zbog koje je i osnovana", kazao je Kovačević.

KONTINUIRANI PAD DOBITI

Ključni izazov je dakle da od svog osnivanja pa do danas, postoji trend pada ostvarivanja dobiti BH Telecoma. Prema preliminarnim informacijama, BH Telecom je u 2023. ostvario dobit od 58,9 miliona KM, a prihod je iznosio 594 miliona KM.

"To je simptom koji ukazuje na određene izazove sa kojima se korporacija susreće. Ovaj trend opadanja dobiti bi se mogao nastaviti i u matematičkom modelu u narednih desetak godina bismo došli do pozicije gdje bi BH Telecom mogao 'istopiti' tu svoju dobit", objašnjava.

Najveći izazovi sa kojima će se BH Telecom susresti su negativni trendovi u demografiji, tehnološka revolucija i trendovi koji ugrožavaju postojeće modele poslovanja, jaka konkurencija koja je brza i spremna na utakmicu iza koje stoje ozbiljni kapitali, te regulatori i zakonski okviri koji se iz godine u godinu mijenjanju i liberaliziraju. 

"Sve to u jednom trenutku organizuje negativni trend pad dobiti i najveći su izazovi u koje svjesno ulazimo i za koje tražimo najbolja rješenja", navodi v.d. direktor BH Telecoma.   

Pored toga, smatra da i nedovoljan rast prihoda utiče na pad dobiti, te da kompanija do sada nije iskorištavala svoj potencijal. 

"Činjenica je da nismo adekvatno posloženi. Trošimo više nego tržište podnosi, te se moramo presložiti na način da povećamo svoje prihode i pokušamo smanjiti rashode", jedna je od budućih aktivnosti.

pad dobiti bh telecom

 

NEPOTREBNE USLUGE 

Drugi izazov je pitanje neadekvatnog korisničkog ugođaja i iskustva, tj. zadovoljstvo korisnika gdje postoji ogroman broj stvari koje se mogu popraviti.

"Nudimo oko 3.000 različitih usluga i to je fokus problem korporacije jer jedan prodavač ne može za života zapamtiti sve te usluge, a kamoli da ih fokusirano proda“, smatra on, dodajući da je prodajna shema "zakržljala".

Iz toga razloga, dodaje da je neophodno napraviti fokus ka onim uslugama u kojima su dobri kako bi ih što više unaprijedili i da se na koncu oproste od nekih usluga koje ne donose profit i nisu neophodni.

"Time bismo alocirali značajan broj resursa koji se bave tim uslugama na ono što je profitabilno i na ono što donosi beneficije", ističe.

Ove izazove slijedi i nedovoljno i sporo investiranje u infrastrukturu koja je osnova BH Telecoma, a to je mobilna telefonija i Internet.

"Da bismo bili ono što želimo, moramo dosta brži i agilniji i da resurse koje imamo investiramo kako bismo došli do naših korisnika i pružili kvalitetniju uslugu", naglašava Kovačević.

NEADEKVATNA INTERNA ORGANIZACIJA

Kao mogući razlog svih izazova smatra neadakvatnu internu organizacionu strukturu, te je jedan od prvih zadataka bio analiza internih procesa. Vrlo su blizu da na osnovu sličnih telekomunikacionih korporacija u svijetu, dođu do nekih izmjena koje će omogućiti da organizaciona shema BH Telecoma bude adekvatnija.

"Ona bora biti usmjerena prema tržištu i da procesi jasno definirani, da se zna ko za njih odgovara i da imamo propusnost tih donošenja odluka i projekata na način koji odgovara tržištu. Dakle, nismo organizovani kako to tržište zahtijeva i moramo se presložiti", ističe v.d. direktor.

Inače, zadnja reorganizacija obavljena je 2016. godine. Organizaciona shema ne prati industrijske trendove, nepovoljna je starosna struktura, nedovoljan fokus na prodaju i to su stvari koje će kroz novi pristup pokušati unaprijediti prateći nove standarde. 

Komentarišući još jednu problematičnu i kompleksnu stavku u poslovanju, proces javnih nabavki, Kovačević ukazuje na dodatne probleme.

kovačević

"Vrlo smo spori, često skupo kupujemo stvari i često kupujemo od istih dobavljača. To je proces koji zahtijeva sistemska rješenja, dubinsku analizu i zahtijeva značajne promjene kako bismo bili održiviji, transparentniji, brži i fleksibilniji", navodi Kovačević.  Dodaje da interne procedure i pravila ne prate tržišne trendove, često se kasni u realizaciji, zbog čega su projekti zapali u brojne izazove jer procesi javnih nabavki nisu bili u skladu sa domaćinskim poslovanjem. 

INVESTICIJE U PROBLEMU - "NI NA OVOM, NI NA ONOM SVIJETU"

Osvrnuo si i na problem investicija, koje su trenutno iz njihove perspektive u sivoj zoni i određena ulaganja nisu adekvatno vođena.

Prema njegovim riječima, trenutno ih analiziraju, pokušavaju shvatiti zašto je to tako.

"Po pitanju investiranja u infrastrukturu, tu smo skroz zakazali. Mi smo kompanija koja je zbog svoje neadekvatne organizacije, ali i zbog eksternih procesa, nije ostvarila svoju intenciju da pruži sve kapacitete do svakog građanina koji želi da ima našu uslugu. Tu je pred nama veliki zadatak. Značajno smo analizirati te procese i dali sebi ambiciozne zadatake da promijenimo stvari koje su do sada bile i da budemo mnogo agresivniji kada je u pitanju pružanje optike. Isto tako, poslužit ćemo se iskustvima iz drugih zemalja jer imamo ozbiljne namjere da to i ovdje uradimo", poručuje.

Naglašava da kompanija kasni i u implementaciji baznih stanica za mobilnu tehnologiju, odnosno da 168 planiranih baznih stanica nije izgrađeno u posljednjih šest godina. 

"To se ne smije dešavati ukoliko želimo da se bavimo ovim poslom. Moramo značajnije investirati kako bismo pružali usluge. U tom kontekstu, postoje značajna sredstva, tačnije 90 miliona KM, koja su zarobljena - "ni na ovom, ni na onom svijetu". Nismo ih završili, nismo ih ni implementirali. Investirali smo u njih, a nismo ih stavili u funkciju", objašnjava slikovito novi v.d. direktor, dodajući da i to moraju rješavati. Ipak, dodaje da to nije ništa čudno za kompaniju ove veličine, već prostor za unapređenje. 

SOFTVERSKA RJEŠENJA U KRIZI 

Također, postoje nabavke različitih softverskih rješenja koje nisu do kraja implementirali a skupo su ih platili te nemaju nikakvu ili veoma nisku upotrebnu vrijednost. Jedan od njih je Data Warehouse. 

"Na nekim softverskim rješenjima smo dovedeni u nezavidan položaj kontrole od strane dobavljača iako smo imali prostora da iskoristimo svoju pregovaračku moć da se tako nešto ne desi", kaže Kovačević, misleći na IPTV platformu. 

Jedan od projekata koji je stavljen pod lupu je i BH Content Lab iz razloga što nisu prepoznali elemente opravdanosti za ovakav način investiranja, iako duboko cijene i podržavaju bh. kineatografiju.

Radi se o projektu gdje je ugovoreno 23 miliona KM, realizovano 15 miliona KM, dok je ukupan plan ulaganja 29 miliona KM. Nova Uprava smatra da uloženo nema opravdanost ulaganja ni na period od 25 godina.

U svom izlaganju, Kovačević se osvrnuo i na investiranje projekata koje su ocijenjeni kao neadekvatno vođeni Opa-e, MY TV-a, Imperije i BH Techlab platforme. Isti su predmet analize nove Uprave te će se odlučiti o njihovom statusu u budućnosti.

Na kraju svog obraćanja, Kovačević je rekao kako pred novom Upravom i Nadzornim odborom BH Telecoma postoje ozbiljni izazovi, ali i ozbiljno opredjeljenje da se suoče sa svim tim izazovima, da se pronađu sistemska rješenja kako bi ova kompanija bila ne samo održiva nego i profitabilna i pozitivno uticala na razvoj BiH i digitalnu transformaciju društva.

Vizija novog menadžmenta je da BH Telecom bude vodeći digitalni integrator bh. društva, za šta treba i nova strategija kompanije, njena nova organizacija i druge neophodne aktivnosti.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti