Enes Ališković: Isplatilo se učešće na sajmovima

12.01.2015. 10:37 / Izvor: Oslobođenje
Enes Ališković: Isplatilo se učešće na sajmovima

Planirali smo organizirati poslovne misije i održavanje B2B susreta u Austriji, Njemačkoj, Albaniji, Crnoj Gori, Iranu i drugim zemljama, izjavio je Enes Ališković, direktor Agencije za promociju izvoza (BHEPA) VTKBiH.

Planirali smo organizirati poslovne misije i održavanje B2B susreta u Austriji, Njemačkoj, Albaniji, Crnoj Gori, Iranu i drugim zemljama, izjavio je u intervjuu za Oslobođenje Enes Ališković, direktor Agencije za promociju izvoza (BHEPA) VTKBiH.

• Šta je BHEPA, koje usluge pruža i ko su korisnici usluga?

- Vanjskotrgovinska komora Bosne i Hercegovine, odlukom Vijeća ministara BiH iz 2008. godine, zvanično je postala i nosilac promocije izvoza naše zemlje, drugim riječima, ona obavlja poslove Agencije za promociju izvoza BiH (BHEPA). Naša glavna zadaća je pomoć svim bh. kompanijama u pronalaženju novih izvoznih tržišta i proširenju postojećih, što činimo kroz aktivnosti promoviranja bh. proizvoda i privrednih potencijala u inozemstvu. U te poslove spadaju razni vidovi kolektivnog predstavljanja privrede BiH (učešće i posjete međunarodnim sajmovima, organizacija poslovnih delegacija na ciljna tržišta, organizacija prijema stranih poslovnih delegacija u BiH, promotivni materijali, baza podataka o bh. izvoznicima), kao i pružanje informacija bh. izvoznicima o regulativi ciljnih tržišta, standardima i zahtjevima za pojedine proizvode, poslovnim mogućnostima na inozemnim tržištima (liste uvoznika, kanali distribucije).

• U kojim zemljama imate najviše uspjeha, u koje, zahvaljujući promociji preko Agencije, domaći proizvođači najviše izvoze?

- Strateški gledano, sve ove aktivnosti usmjerene su ka unapređenju izvoza na ključna tržišta kao što su tržište Evropske unije (posebno Njemačke, Austrije, Holandije, a sada i Hrvatske), tržište zemalja CEFTA, ali i otvaranju nekih zapostavljenih ili potencijalno atraktivnih tržišta (Rusija, Turska, Golfske zemlje, Švedska, Češka, Slovačka, Bugarska).

• Koji su vaši dosadašnji rezultati kada je promocija izvoza u pitanju?

- U proteklom periodu naša osnovna zadaća bila je pripremiti bh. kompanije za nastup na ciljnim tržištima, te osmisliti i realizirati aktivnosti njihove grupne promocije. Ovdje su značajni rezultati postignuti nakon kolektivnih nastupa na specijalističkim sajmovima u inozemstvu, posebno iz sektora namještaja i interijera, ljekobilja, organskih proizvoda i prehrane, te metalne industrije. Seriozan pristup odabiru kompanija koje imaju izvozne mogućnosti i zadovoljavaju zahtjeve ciljnih tržišta, odrazio se i na njihovim pojedinačnim dostignućima u ostvarenjima kvalitetnih kontakata, zaključenju ugovora i konačnom ostvarenju porasta izvoza na datim tržištima. Ocjene vlastitog nastupa na sajmu koje daju kompanije učesnice, u većini slučajeva govore o zadovoljstvu ostvarenim rezultatima: od mogućnosti da se na licu mjesta upoznaju sa tržištem (u pogledu trendova, tehnologije, noviteta, konkurencije, cijena, itd.), pa do ostvarenja realnih prodajnih rezultata. Kao primjer mogu navesti sajam IMM COLOGNE – Međunarodni sajam namještaja i interijera koji se održava u Kölnu u Njemačkoj, a gdje se spremamo nastupiti po peti put. Samo u prvih šest mjeseci nakon učešća na prethodnom IMM COLOGNE u januaru 2014. godine, firme učesnice su ostvarile preko 6,5 miliona KM izvozne prodaje na tržištima Njemačke i  EU. Sajam IMM nije slučajno odabran, radi se o globalno najznačajnijem sajmu u ovoj oblasti koji se održava u Njemačkoj, nama najznačajnijem izvoznom tržištu kada je u pitanju namještaj. U dosadašnja četiri nastupa i onom koji slijedi sada u januaru, sa ipak veoma ograničenim sredstvima, u saradnji sa partnerima uspjeli smo podržati nastup 25 bh. proizvođača namještaja (neki su nastupali po 2-3 puta). Kroz ove nastupe, svjedočili smo sazrijevanju, kako nas kao organizatora, tako i naših kompanija u smislu ozbiljnosti priprema i usvajanja vještina dobrog sajamskog nastupa. Rezultati potvrđuju da smo sada bliže zajedničkom cilju: ostvariti kontinuiran i rastući izvoz na tržištu Njemačke i EU. Međutim, interes bh. firmi da nastupe na ovom sajmu znatno je veći od naših trenutnih budžetskih mogućnosti. Također, isto tako dobre rezultate smo zabilježili i na sajmu metala u Hanoveru, prehrambenih proizvoda u Istanbulu i organskih proizvoda u Nürnbergu i Malmöu, te sajmovima u susjednim zemljama. Dobre rezultate bilježimo i kroz aktivnosti organiziranja posjeta privrednih delegacija BiH inozemstvu, koje realiziramo sami ili kao dio službenih delegacija organa BiH (Predsjedništvo BiH, MVPBiH). Odziv privrednika za ovakve posjete je redovno veliki, a zabilježeni rezultati od ostvarenih kontakata također otvaraju vrata rastu izvozne aktivnosti na odnosnim tržištima.

• Koje aktivnosti ćete u narednom periodu provoditi?

- Imajući u vidu tešku ekonomsku situaciju u našoj zemlji Vanjskotrgovinska komora BiH će i u 2015. godini nastojati dati potporu bh. izvoznicima kroz organiziranje i sufinansiranje kolektivnih nastupa na stranim tržištima. Najznačajniji sajmovi na kojima ćemo organizirati kolektivni nastup bh. poduzetinka u 2015. godini su Međunarodni sajam namještaja IMM COLOGNE 2015, Međunarodni sajam tehnologija HANOVER FAIR 2015, Međunarodni sajam prehrane i turizma u Splitu, Međunarodni sajam u Tirani i drugi sajmovi u regionu. Pored nastupa, planirane su i posjete bh. kompanija značajnijim sajmovima u Evropi kao što su sajam voća i povrća FruitLogictica u Berlinu, sajam organskih proizvoda u Nürnbergu, te određenom broju sajmova u Turskoj. Pored sajmova, planirali smo organizirati i poslovne misije i održavanje B2B susreta u niz zemalja, kao što su Austrija, Njemačka, Albanija, Crna Gora, Iran i druge zemlje od interesa za bh. privrednike.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti