Vesna Beganović: Samo brendovi u koje se investira mogu osvojiti potrošače

23.05.2016. 10:41 / Izvor: Akta.ba
Vesna Beganović: Samo brendovi u koje se investira mogu osvojiti potrošače

"Mind your brand" predstavlja apel na vlasnike brandova da kontinuirano moraju jačati pozicije i održavati interakciju sa potrošačima.

Sarajevo i ovog juna zahvaljujući markentinškoj agenciji Via Media postaje regionalni centar diskusije na temu brendinga i komunikacija. Na Branding konferenciji koja će se održati 03. juna ove godine u Sarajevu očekuju nas vrlo interesantna predavanja i panel diskusije eksperata kao što su: Špela Oblak - CEO LUNA TBWA,  Slovenija, Damir Ciglar - CEO Imago, Hrvatska, Edin Mehić - CEO Kolektiv, BiH, Amina Karić - Vice President of Operations, Authority Partners, BiH, Haris Memić - CEO Dev Logic, BiH, Milad Čerkić - Osnivač kompanije Atlantbh BiH, Sanja Milinović - direktor odjela za direktni nastup na tržištu Hrvatski Telecom, Minka Gazibara - CEO Studio Marketing, BiH, Igor Štefanec - Corporate Communications Manager Ikea Hrvatska, Elma Pašić - CEO GFK, BiH.

Ovim povodom razgovarali smo sa direktoricom markentinške agencije Via Media, Vesnom Beganović o konferenciji koja je pred nama.

Šesta Branding konferencija će uskoro biti održana. Svih pet proteklih imale su jako dobru posjećenost i dobru organizaciju. Koliko je teško organizovati jednu ovakvu konferenciju u BiH?

- Težište uvijek stavljamo na pripremanje programa, pa je najteže uskladiti termine predavača, ali taj dio se završi početkom godine. Što se prijava tiče, nakon šest godina iskustva, osjećamo promjenu kod planiranja, ali se to uglavnom odnosi na internacionalne kompanije koje izvrše rezervacije mjesec dana ranije, dok veći dio kompanija prijavljuju svoje timove zadnjih pet dana. Organizacija je dio našeg svakodnevnog posla, nije nam teško jer uživamo u tome.

Slogan ovogodišnje Branding konferencije je "Mind Your Brand", šta se krije iza njega?

- "Mind your brand" predstavlja apel na vlasnike brandova da kontinuirano moraju jačati pozicije i održavati interakciju sa potrošačima. Novi potrošački trendovi i moderna tehnologija ubrzavaju komunikaciju, što brandovima predstavlja izazov ali i priliku.  Podsjećamo da je potrebno konstantno raditi na brandu i omogućiti interakciju s tržištem. Brandovi koji investiraju u inovacije u prilici su da osvoje nove i zadive svoje lojalne potrošače.

Kako najkraće opisati riječ brend?

- Proizvod za koji potrošači/kupci vjeruju da ne postoji supstitut i spremni su sve učiniti kako bi sebi omogućili upravo taj brand.

Koliko se u Bosni i Hercegovini i u regionu vodi računa o brandu? Šta govore Vaša iskustva?

- Pokušavam biti jasna, u BiH postoji puno potencijala, dosta jedinstvenih proizvoda i usluga koje bi mogle postati snažni generatori razvoja i sa sobom povući dosta različitih industrija koje doprinose razvoju i jačanju branda. Potrebno je jače povezati profesionalce iz oblasti brandinga, dizajnere, kreativce sa sektorima turizma, različitim industrijama iz oblasti prehrambenog sektora, drvne industrije, različitih proizvođača i pružaoca usluga. Oni zajedno mogu kreirati i pozicionirati bolje i jače domaće brandove. Ipak, osjeti se pozitivan trend kod bh. kompanija koje su ostvarile prve rezultate  investiranja u branding, dobro su se pozicionirali u BiH i okrenuti su izvozu. Na konferenciji ćemo imati priliku čuti koliki je potencijal samo našeg IT sektora, a interes za ovu temu iskazali su i predstavnici više stranih ambasada i njihovih ekonomskih odjela u BIH koje su najavile svoje prisustvo.

Koji su to brendovi BiH i regiona?

- Postoje agencije koje dva puta u godini mjere pozicije brandova poput agencija Ipsos i GfK. Prema zvaničnim podacima BRANDpuls istraživanja, za "drugi val" 2015. godine (obuhvaćeno 1124 branda, na tržištu BiH, unutar 53 FMCG kategorije), top 5 bh. brand su Violeta, Sarajevski kiseljak, Zlatna džezva, Bimal i Klas.  Važno je naglasiti da se to odnosi na BRANDscore, indikator snage branda izračunat na temelju marketinških indikatora performansi branda. Prilikom izračuna, BRANDscore uzima u obzir različiti aspekti odnosa potrošača prema brandu; bihevioralni i emocionalni. Ako promatramo regionalne brandove u top 10 ulaze Argeta, Cedevita, Jaffa cakes i Vegeta.

Već smo navikli da Branding konferencija dovodi eminentne eksperte iz oblasti brendinga i marketinga, što potvrđuje i ovogodišnji program. Dolazak eksperta svjetskog renomea iz oblasti neuromarketinga Thomasa Trautmanna već je privukao pažnju bh. javnosti. Na koji način birate učesnike? Koliko je težak zadatak iste imati na konferenciji?

 - Kada iza vas stoji kredibilitet za to što radite, sa profesionalcima svjetskog renomea možete vrlo lako stupiti u kontakt. Komunikacija s njima je vrlo jednostavna, otvoreni su, nesebični, nude podršku, kontakte. Imaju model da provjere vaš ugled, profesionalizam i bonitet. Obično se iznenade što nisu puno upoznati o našoj zemlji, ljudima i znanjem koje posjeduju. Thomas Trautmann je rekao da je jako uzbuđen i znatiželjan, jer nikad ranije  nije bio u BiH, niti imao kontakt s nekim iz naše zemlje. Sudionici su ljudi s puno iskustva i znanja, veoma priznati od strane struke. Ljudi rado dolaze u Sarajevo i lijepo se osjećaju, a i naš tim vjeruje da smo dobri domaćini, jer svake godine pored konferencije organiziramo i business networking, izlete u Mostar, susrete sa obrazovnim institucijama, posjete bh. kompanijama. Gosti su najkraće tri dana u Sarajevu i to je dovoljno da im osvojite srca.

Osim Thomasa Trautmanna, očekuje se vrlo interesantna predavanja i panel diskusije ostalih eksperata kao što su: Špela Oblak (CEO LUNA TBWA) iz  Slovenije, Damir Ciglar  (CEO Imago) iz Hrvatske, Edin Mehić (CEO Kolektiv), Amina Karić (Vice President of Operations, Authority Partners), Haris Memić (CEO Symphony)... Na koje teme će govoriti?

- Da, paneli i teme su svježe, donosimo novosti koje će se tek dešavati u naredom periodu. Govorimo o brzini života, promjeni pristupa potrošačima. Tehnologiji, mobilnim aplikacija, integriranom brand sadržaju, važnosti vizualnog marketinga, trendovima vezanim za pakovanja i ambalažu proizvoda, ulozi influencera, šta je to demokratski dizajn i kako je inspirisan ljudima, te kako bh. IT kompanije mijenjaju percepciju Bosne i Hercegovine.

Razgovarala: Elvira Kokor

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti