Daniel Harari: Rješenja Lectre primjenjiva su u cijelom modnom svijetu

09.04.2013. 12:57 / Izvor: eKapija.ba
Daniel Harari: Rješenja Lectre primjenjiva su u cijelom modnom svijetu

Internacionalna francuska tvrtka Lectra svjetski jer predvodnik u integriranim tehnološkim rješenjima za industrijski sektor. Što o svemu tome ima za reći Lectra CEO – Daniel Harari, te što misli o današnjem tržištu, inovacijama i vrijednostima, doznajte u daljnjem tekstu.

Internacionalna francuska tvrtka Lectra svjetski jer predvodnik u integriranim tehnološkim rješenjima za industrijski sektor koji koristi mekane materijale poput tekstila, kože, industrijskih tkanina i kompozitnih materijala. Zahvaljujući 30-godišnjem iskustvu i stalnim inovacijama, te sposobnom menadžmentu, tvrka kontinuirano pokazuje dobre rezultate. Što o svemu tome ima za reći Lectra CEO – Daniel Harari, te što misli o današnjem tržištu, inovacijama i vrijednostima, doznajte u daljnjem tekstu.

Vaša tvrtka je broj jedan na svijetu kad govorimo o tehnološkoj podršci proizvođača odjeće, namještaja i obuće. Proizvodite plotere, sustave za automatizaciju procesa proizvodnje te softvere koji pomažu kod postupka projektiranja. Lectra je svjetski lider na području integriranih tehničkih rješenja. Ovo je malo enigmatska definicija. Čime se točno bavite?

Lectra je osnovana 1973. godine. Počeli smo od suradnje s modnom industrijom. Godine 1993. proširili smo našu djelatnost na sve industrije koje koriste tkanine i kožu, tj. industrija motornih vozila i namještaja, aeronautika, nautika, design, svugdje gdje po mjeri treba izrezati tkanine i kompozitne materijale. U ovom trenutku doista držimo vodeće mjesto na svijetu na području integriranih tehničkih rješenja koje automatiziraju, poboljšavaju i pospješuju postupak projektiranja, obrade i proizvodnje u lakoj industriji. Lectra izrađuje najnaprednije, specijalističke softvere i sustave za rezanje te vrši srodne usluge na više različitih tržišta, između ostalog na tržištu odjeće i obuće (odjeća, dodatci, obuća), motornih vozila (fotelje i auto tapetarija, zračni jastuci), zrakoplovstva, morskog brodarstva i namještaja. Danas Lectra radi sa 23 000 klijenata u preko 100 država i zapošljava 1 550 radnika. Naše društvo je prisutno na pariškoj burzi Euronext. U 2011. godini. 48% prihoda dolazilo je iz modnog tržišta, dok s tržišta motornih vozila - 41%. To su glavna područja koje koriste naše usluge.

Na čemu se temelji inovativnost vaših rješenja?

Naš proizvod obuhvaća softvere, opremu, podršku klijenta, servis nakon prodaje, usluge konzaltinga i pomoć kod instalacije i korištenja naših softvera. Ono zbog čega je naša ponuda unikatna jest spoj četiri područja, tj. mogućnost integriranja softvera, računalne opreme, inteligentna podrška klijenta i briga o njemu. Ako uzmemo u obzir svijet mode, u tom se svijetu radi o inteligentnim strojevima za rezanje i softverima koji su njima prilagođeni i koji omogućuju maksimalnu industrijalizaciju proizvodnje šivanja odjeće. Softveri, između ostalog, omogućuju analizu tkanine, projektiranje cijelog procesa upravo glede toga i elektroničku prenamjenu intencije projektanta. Radi se o uskoj suradnji izmeĎu stroja, tkanine, softvera i proizvodnje. Naši programi mogu nadzirati proizvodnju od trenutka projektiranja odjeće sve do njenog šivanja.

Primjenjuju li se takva rješenja isključivo kod masovne mode, tipa pret-a-porter ili također kod manjih proizvodnih radionica?

Naša rješenja primjenjuju se u cijelom modnom svijetu: kod proizvodnje odjeće, obuće, dodataka. Može se reći, što je i očigledno, da što je više projektant kreativan sve je veća vrijednost proizvoda. Ali kreativnost projektanta nama ne predstavlja problem... Naša rješenja koriste prije svega brandovi koji imaju vlastite odjevne kreacije i regularne narudžbe. Također luksuzni brandovi: Louis Vuitton, Christian Dior, Yves Saint Laurent, Chanel… Ali i Fast Fashion brandovi kao Mango ili H&M koje su također bitni klijenti Lectre.

Vaše usluge također koristi zrakoplovna industrija. Na čemu se temelji vaše suradnja?

Radi se o uređivanju interijera zrakoplova. Na primjer, u novim zrakoplovima Airbus i Boeing ima više elemenata napravljenih od kompozitnih materijala kao i elemenata od tkanina ili kože koja se pojačava tim materijalima. Radi se o oblozi palube, foteljama, prozorskim okvirima čija je debljina samo par milimetara ali zahvaljujući kojoj se putnici osjećaju sigurnije. Slična je situacija kod brodica ili brodova.

Čelno mjesto u Lectri zauzimate vi i vaš brat. Znači li da je to obiteljska tvrtka?

Mi smo obitelj i upravljamo tvrtkom, ali Lectra je prije svega društvo prisutno na burzi. To jest obiteljska tvrtka, ali veliku pažnju dajemo vanjskoj komunikaciji, preglednosti našeg djelovanja, što od nas zahtjeva sama činjenica postojanja na burzi.

Poslujete u preko 100 država. Koje je tržište za vas trenutno najvažnije?

Ovo pitanje možemo razmotriti na par načina. Gledajući geografski 50% našeg prometa potječe sa rastućih tržišta, prije svega iz Kine, nadalje iz Brazila, Indije te država istočne Europe. Poljska i druge države te regije za nas su vrlo obećavajuće, zbog toga jer sam siguran kako će se naša suradnja dobro razvijati. Isto tako možemo na to pitanje odgovoriti sa strane gospodarstva u kojem poslujemo. Na primjer, ako se radi o industriji motornih vozila naša jaka strana je sudjelovanje u proizvodnji zračnih jastuka. Jaki smo na tom polju jer se lako možemo prilagoditi tehnologiji koja se mijenja i sve novijim rješenjima. Pogotovo što se tehnologije mijenjaju svakih par mjeseci, dok je u prošlosti jedno rješenje "radilo" kroz desetak godina. Znači s jedne strane rastuća tržišta, s druge strane industrija motornih vozila. Isto tako planiramo jači razvoj naše pozicije u području namještaja. Upravo ovdje je za nas Poljska vrlo bitna. Razvijamo naša rješenja koje se odnosne na kroj i rezanje kože. Kroz sljedeće dvije do tri godine nadamo se velikom zanimanju za našu ponudu od strane poduzeća koja proizvode namještaj. Što se tiče svijeta mode, htjeli bismo ojačati našu poziciju u državama gdje je ekonomija zrela.

Poslujete u puno država, zapošljavate ljude različitih nacija, što predstavlja višekulturnu sredinu, skoro 50 različitih narodnosti. Kako se upravlja takvom višekulturnom organizacijom?

Na takav način poslujemo preko 30 godina. Za nas je ovo svakodnevnica. U mojoj tvrtki svi govore engleski, koji je jezik komunikacije u Lectri. Rad u takvoj tvrtki zahtjeva prije svega veliku otvorenost, sposobnost gledanja na druge kulture bez stereotipa, sa znatiželjom i spremnošću prilagođavanja realnostima, drugačijeg pristupa ljudima i poslovanju. Za mene je takvo što vrlo prirodno, skoro pa neophodno za razvoj naše tvrtke, ali mislim da takvo što ne može biti teško. Ponekad se radi o detaljima. Često, na primjer ugošćujemo u Bordeauxu goste iz inozemstva koji imaju različite kulinarske preferencije od naših, francuskih. Postoji znatiželja, poštivanje, stvaraju se prijateljstva. U zadnje vrijeme smo slavili 30 godina postojanja Lectre u Kini. To govori samo za sebe...

Filozofija Lectre jest pet glavnih vrijednosti na kojima se temelji vaše poslovanje. Kakve su to vrijednosti?

Leadership, entrepreneurship, excellence, customer care, innovation (vodstvo, poduzetništvo, izvrsnost, briga o korisniku, inovacija)… Ovo je pet naših načela, od kojih je najvažnije poduzetnost. Ovo je sigurno zbog toga što smo moj brat i ja oduvijek bili poduzetnici. Smatramo da tvrtka treba biti upravljana od strane menadžera ali i poduzetnika, jer menadžeri ne snose osobni rizik neuspjeha pothvata. Inače, u vremenu krize, usprkos situaciji, intenzivno smo ulagali, dok je naša konkurencija tražila načine kako smanjiti troškove poslovanja, umjesto da gledaju u budućnost. Mi uvijek gledamo u budućnost, ne gubimo hrabrost zbog poteškoća. Čak i kad nešto nije kako bismo htjeli, spremni smo početi iznova. Vrlo smo fleksibilni i brzo prilagođavamo planove poslovanja konkretnoj situaciji.

Naravno zbog činjenice da poslujemo globalno, moramo imati menadžere. I učimo ih vještine poduzimanja rizika. Bitno je da smo se odlučili za perfekciju, ne prihvaćamo polovična rješenja, kada nešto radimo onda idemo do kraja. Dajemo proizvod najviše kvalitete za vrlo veliki novac. Ako netko traži nešto jeftino, onda to neće naći kod nas! Mi imamo najbolja rješenja i visoko ih cijenimo. Ali upravo zbog toga naši klijenti ne žale. Jesmo najskuplji. I što onda? Takva je cijena za luksuz. Luksuz je činjenica da jamčimo našim klijentima pomoć u svakom trenutku i upravo to najviše cijene. Imamo 5 pozivnih centara (Call Center) na svijetu, vojsku tehničara i informatičara koji s nama surađuju i koji su u svakom trenutku spremni na svaki poziv klijenta.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti