Dobro došli u 21. vijek

Direktorica u Hrvatskoj bilbordom uzvratila na seksističku reklamu šoping centra

12.05.2023. 10:10 / Izvor: Akta.ba
bilbord

direktorica jedne multinacionalne kompanije finansirajući postavljanje bilborda sa tekstom: "Sve glase na moje ime - peglam ih svuda u svijetu, ali ne u Westgateu".

Najveći šoping centar u Hrvatskoj izazvao je burne reakcije seksističkim reklamama u kojima poziva žene da u kupovinu dođu sa "njegovom karticom". "Nećemo te odati", poručio je Westgate.

Na ovakvu "reklamu" odgovorila je direktorica jedne multinacionalne kompanije finansirajući postavljanje bilborda sa tekstom: "Sve glase na moje ime - peglam ih svuda u svijetu, ali ne u Westgateu". 

Westgate je izazvao burne reakcije kampanjom koju je prije nekoliko nedjelja pokrenuo u javnosti, za koju su se mnogi složili da je čist primjer seksizma i promocije rodnih stereotipa, piše N1 Zagreb. 

Naime, najveći trgovački centar u Hrvatskoj postavio je bilborde u Zagrebu i okolini sa citatom izmišljenog Tomislava R, starog 32 godine: "Poštar me je ponovo nazvao u 7 ujutro za paket od ove, uzeću joj karticu". 

U nastavku istog plakata dodaje se: "Dođi sa njegovom karticom u Westgate, nećemo te odati. Brzo rješenje“. 

Među prvima je reagovala popularna Facebook stranica "Seksizam naš svakodnevni" na kojoj se pojavila objava u kojoj otvoreno kritikuju Westgate i obavještavaju da će sve prijaviti nadležnima zbog mnoštva "rodnih stereotipa, ponižavanja žena, promocije ekonomskog nasilja i promovisanja manipulativnog ponašanja“. 

Administratori ove stranice su za N1 Zagreb otkrili da su sve prijavili Ombudsmanu za rodnu ravnopravnost, ali da još nisu dobili odgovor. 

Konkretna reakcija stigla je i od Nevene Crljenko, direktorice za regulatorne poslove multinacionalne kompanije Philip Morris International, koja je, revoltirana onim što je vidjela, finansirala postavljanje bilborda na Mostu slobode u Zagrebu sa porukom: "Sve glase na moje ime", misleći na sadržaj bilborda da žene dođu u Westgate sa karticom svog muža. 
Crljenko za N1 otkriva da su joj u osmišljavanju i realizaciji ove ideje pomogla dvojica muškaraca. Ona dodaje o neuspjelom pokušaju humora u Westgateoovoj kampanji: "Mislim da je to tragično. Loše je napravljen, uvredljiv ne samo za žene, već i za većinu razumnih muškaraca". 

Na pitanje zašto je odlučila da reaguje na ovaj seksistički ispad, Crljenko se složila da ovo nije prvi put da se nešto slično vidi u hrvatskoj javnosti. 

"Poslije reakcije javnosti, sa njihove strane ponovo nije bilo reakcije. Smatraju da je dozvoljeno koristiti uvredljive riječi i fraze bez potrebe da se izvinjavaju za njih. Ovo je bila posljednja kap koja je prelila čašu", rekla je ona. 

Ona je, međutim, odlučila da ovaj put reaguje na malo drugačiji način, pa je na kampanju odgovorila sopstvenom kampanjom – u ponedeljak uveče na Mostu slobode postavljen je veliki bilbord. 

"Nadam se da ćemo verbalizovati ono što većina zapravo misli, a to je da treba da budemo bolji prema drugima", zaključila je ona. 

"Reakcije su me pozitivno iznenadile. Rekla sam, ako ovaj plakat izmami osmjeh na lice ženama to je postiglo svrhu", govori. 

Procjena je da je to dobro potrošen novac?

"Apsolutno. I dobro potrošeno vrijeme", zaključila je.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti