Vesna Beganović: Vrijeme je za prave fajtere

13.05.2013. 08:39 / Izvor: eKapija.ba
Vesna Beganović: Vrijeme je za prave fajtere

Vesna Beganović, Partner & New Business Manager agencije Via Media u razgovoru za eKapija.ba ističe da se Branding konferencija proširila na regiju, da imaju podršku lokalnih i regionalnih partera što govori da vjeruju i podržavaju razvoj ovog projekta

U organizaciji komunikacijske agencije Via Media, 14. juna 2013. godine u Sarajevu, u hotelu Bristol, održat će se Treća branding konferencija koja donosi još veća uzbuđenja kroz uvid u lokalno, regionalno i internacionalno tržište. Ovogodišnji gosti, predavači i panelisti su najznačajniji regionalni “igrači” - kreatori trendova i stvaraoci novih vrijednosti. Predavači dolaze iz Slovenije, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i Turske, a donose zanimljive priče i vlastita iskustva. S tim u vezi, razgovarali smo s Vesnom Beganović,  partnerom & new business managerom agencije Via Media.
 
Pripremili ste jako zanimljiv program s vrhunskim predavačima. Koje teme će biti dotaknute Trećom branding konferencijom?
 
- Kroz cjelodnevni program imamo više tematskih cjelina koje će govoriti o tome kako učinkovito komunicirati, što brandovi rade kada krene nizbrdo, kako se planiraju i sprovode kampanje za promociju države, turizam kao najprodavaniji proizvod, konkurencija brandova – kako internacionalni brandovi vode lokalne priče, razumijemo li potrebe kupaca, što je pokretačka snaga kreativnosti, koja su nova medijska zanimanja, brandovi i digitalni svijet - važnost osmišljene komunikacije i kvaliteta sadržaja, etika, ROI… samo su dio tema. Više na www.branding.ba
 
Druga branding konferencija bila je u znaku mjerenja brand indeksa. Na čemu će biti fokus ove godine?
 
- Sve su teme jednako važne, konferencija i tematski ima širi značaj od lokalnog, ove godine smo uspjeli okupiti regionalne marketinške stručnjake s puno iskustva, koji će govoriti o promjeni trendova, promjeni potrošačkih navika, novom načinu konzumacije medija i svemu onom što nam donosi budućnost kada su u pitanju marketinške strategije, nova tržišta, promjene u okruženju. 
 
Moto Prve branding konferencije je bio “Il' si brend, il' nisi”, druge “Čiji je veći, brand index” i oba imaju dozu verbalne i vizualne provokacije. Na šta cilja ovogodišnji moto?
 
- Verbalnom i vizualnom komunikacijom želimo izazvati reakcije ciljane javnosti. Pravi fajteri je moto za one koji poštuju pravila struke, standarde, etiku i zakon, koji dobrim taktikama, jakim platformama vode uspješne brandove i ostvaruju sjajne rezultate. Pravi fajteri poštuju konkurenciju, imaju strategije i mogu pokazati pravu snagu u ringu tržišne utakmice u kojem vladaju tržišna pravila. 
 
Ide li konferencija o brendiranju ka tome da i sama postane brend?
 
- Branding konferencija se proširila na regiju, imamo podršku lokalnih i regionalnih partera što govori da vjeruju i podržavaju razvoj ovog projekta. To je za organizatora komunikacijsku agenciju Via Media, teži zadatak, veća su očekivanja koja ćemo morati opravdati. Cilj nam je da Bosna i Hercegovina ima centralno mjesto okupljanja domaćih i regionalnih marketinških profesionalaca. Ako konferencija postane brand znači da smo dobro radili, za sada je rano o tome govoriti. 
 
Najavili ste značajnu promjenu u odnosu na ranije godine, a odnosi se na mogućnost ranih prijava i paketa za kompanije.  O kakvim paketima i pogodnostima je riječ?
 
- Promijenili smo mjesto događaja kako bi mogli omogućiti veći broj sudionika. Svi koji su se u periodu ranih kotizacija prijavili, osigurali su kotizacije s popustom. Paketi su izvrsni za kompanije jer omogućuju da se osigura učešće za veći broj zaposlenika. Za određeni broj kupljenih kotizacija dobijete kotizacije gratis, koje možete pokloniti partnerima ili studentima, biti i društveno odgovorni. Više na www.branding.ba/prijava.
 
Branding konferencija već postaje centralno mjesto okupljanja vrhunskih domaćih i regionalnih marketinških profesionalaca. Kakvi su rezultati iz prethodnih godina?
 
- Svake godine anketiramo sudionike, tražimo da ocjene organizaciju, teme, predavače, daju prijedloge za teme koje ih zanimaju. S panelistima razgovaramo o tome što je dobro, a što bi trebalo da se unaprijedi, uključujemo agencije za istraživanje tržišta, kako bi mogli mjeriti rezultate. Osnovni cilj, razmjena znanja i iskustva koji je ispunjen. Podizanje svijesti o važnosti brandinga je drugi cilj, za dugoročnije rezultate, ali ono što nas posebno raduje, jeste da nas univerziteti prepoznaju kao partera, koji može ponuditi praktična i iskustvena znanja, što je velika vrijednost za buduće marketinške stručnjake.  
 
Da li su ranije konferencije uspjele, barem malo, podignuti svijest domaćih poduzetnika o važnosti brandinga. Ima li dobrih primjera iz prakse?
 
- Konferencija može potaknuti proces i pokrenuti male korake, ali institucije su te koje bi trebale investirati u kampanje za podizanje svijesti o važnosti brandinga koji bi naše usluge, proizvode, ili državu učinili konkurentnijim na tržištima. Imamo dobrih primjera, ali još uvijek kod domaćih poduzetnika nema dovoljno ljudskih i tehničkih kapaciteta da postanu značajni regionalni igrači. 
 
Činjenica je da patriotizam ne može prodati određeni proizvod, što pokazuje podatak da su od pet najjačih brendova u Bosni i Hercegovini, četiri inostrana, dok se u Hrvatskoj na toj listi nalaze četiri hrvatska brenda i samo jedan inostrani. Kako se boriti s tim, u čemu je ključni problem?
 
- Egzaktan primjer iz Hrvatske koji navodite govori da je moguće, da se domaći brandovi odupru i odgovore na taktike internacionalnih brandova. To je ispravan put, hrvatske kompanije - brandovi ozbiljno rade, angažiraju najbolje marketinške agencije, dosta investiraju u razvoj dizajna, ambalaže, komunikaciju i medije. Ključni problem naših brandova je u nedostatku strateškog pristupa i izostanku planiranja investicija u branding. Ne možete se takvim načinom boriti sa jakom konkurencijom. Patriotizam nije dovoljan, a da bi bh. brandovi bili konkurentni van granica BiH, prvo moraju osvojiti lokalne potrošače. 
 
Kakva su predviđanja za naredni period, šta će se dešavati u regiji i BiH? 
 
- Dani komunikacija i Dani kreativnosti u Hrvatskoj su pod pokroviteljstvom predsjednika Josipovića, imaju odličan Weekend media festival, Slovenija ima 20 godina Golden Drum, SEMPL, Srbija ima veliki broj strukovnih konferencija i događaja u čiju organizaciju su uključeni vrhunski lokalni stručnjaci. Prisutna je visoka svijest o ulozi tržišnih komunikacija za razvoj ekonomije. U BiH se pozicioniraju i polako prepoznaju specijalizirani događaji iz oblasti PR-a, digitalnih sadržaja, dizajna i brandinga. Nemamo strukovno udruženje oglašavanja, niti podrške institucija koje su važne za razvoj industrije, ali svakako inicijative poput Branding konferencije postaju nukleus za proširenje i razvoj bh. festivala oglašavanja, efikasnih komunikacija, kreativnosti i medijske scene.
 
Razgovarala: Seida Bijedić

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti