Obnova uskotračne pruge Srnetica - Mliništa - Šipovo: Pet biznis-centara i vožnja starim, dobrim Ćirom

26.11.2009. 16:51 / Izvor: Fokus
Obnova uskotračne pruge Srnetica - Mliništa - Šipovo: Pet biznis-centara i vožnja starim, dobrim Ćirom

Početkom sljedeće godine trebalo bi da zaživi javno preduzeće "Pruga uskog kolosjeka Srnetica - Mliništa - Šipovo", čiji je cilj da obnovi nekadašnju usku prugu, kojom su sve do sredine sedamdesetih godina prošlog vijeka male parne lokomotive vukle putničke i teretne vozove.

Vršilac dužnosti direktora ovog preduzeća, Boro Dakić, rekao je za "Fokus" da je preduzeće osnovala Vlada Republike Srpske u proljeće ove godine i da je upravo završen proces njegove registracije.

"Očekujem da će Vlada usvojiti predloženi Plan poslovanja i Plan rada, koji je donio Nadzorni odbor preduzeća, i da će ova dokumenta, na prijedlog Ministarstva saobraćaja i veza RS, uključiti u odgovarajuće budžetske stavke za narednu godinu. S tim sredstvima finansirali bi se idejni i glavni projekat obnove pruge i razriješeni svi imovinsko-pravni odnosi, tako da bi Vlada upravljala sa znatnim kapitalom. Cilj nam je da u prvoj fazi obnovimo dvije dionice bivše pruge uskog kolosjeka Srnetica - Mliništa - Šipovo, i to Vrletina - Srnetica - Potoci, u dužini od 20,5 kilometara, i Mliništa - Podovi - izvor Plive, u dužini 23 kilometra", istakao je Dakić.

On je dodao da bi u drugoj fazi bila spojena dionica od Potoka do Mliništa, tako da bi kompletna pruga, od Vrletine do Sokočnice, bila dugačka 76 kilometara. Duž pruge bili bi izgrađeni brojni propratni turistički sadržaji, koji bi bili skoncentrisani u pet biznis-centara, i to u Srnetici, Potocima, Mliništima, Dragnjić Podovima i Podrašnici. Za ove biznis-centre, prema Dakićevim riječima, bio bi urađen regulacioni plan, a placevi bi donijeli određeni prihod na osnovu kojeg bi bila izgrađena kompletna infrastruktura.

"Ovi biznis-centri bili bi generatori razvoja turizma na području Visoke Krajine. Zamisao je da se tu nalaze hoteli, edukativni centri, planinarsko-lovački i ribolovački domovi, te razni objekti s kulturno-zabavnim i rekreativnim sadržajima. Svaki biznis-centar prostirao bi se na površini od 50 hektara, a čista, ekološka sredina, uz turističku vožnju starim, dobrim Ćirom, bila bi posebno interesantna za đake i studente, te domaće i strane turiste", naglasio je Dakić.

Prema prvim procjenama, obnova jednog kilometra pruge na dionicama od Vrletine do izvora Plive koštala bi oko 350.000 KM, dok bi za restauraciju lokomotiva i vagona bilo potrebno izdvojiti oko milion i po KM. Planirano je da se, kao prioritet, za saobraćaj na obnovljenoj pruzi uskog kolosjeka potpuno restaurišu lokomotiva UNRRA, vagoni i vodonapojnik, koji se sada nalaze u Mliništima, te dvoja putnička kola i okretnica iz Bileće.

U banjalučkoj Sekciji za održavanje šinskih vozila, koja djeluje u okviru "Željeznica Srpske" trenutno se izrađuje jedan putnički vagon za buduću prugu preko planina Klekovače, Bobije i Vitoroga. Ova putnička kola prave se od originalnog teretnog vagona uskog kolosjeka, a do sada je načinjen kostur vagona i obnovljena šasija sa osovinama i točkovima.

Projekat obnove pruge uskog kolosjeka od Vrletine do Potoka i od Mliništa do izvora Plive podržale su opštine Drinić, Istočni Drvar, Ribnik, Mrkonjić Grad i Šipovo.

U rukovodstvu pomenutih opština smatraju da realizacija ovog projekta, predstavlja jedinstvenu priliku za podsticanje privrednog razvoja i zaustavljanje negativnih demografskih trendova u ovom dijelu Republike Srpske.

Pogledajte i druge dokumente u rubrici "Projekti"

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije