al
Obustavljeni svi radovi na rekonstrukciji tunela Ormanica u TK

Investicije / PROJEKTI

Obustavljeni svi radovi na rekonstrukciji tunela Ormanica u TK

24.12.2018. 09:14 / Izvor: Federalna.ba

Rekonstrukcija tunela Ormanica na putu Tuzla – Orašje trebala je početi 15. decembra, no svi radovi su obustavljeni do daljnjeg. Iako je Federalna direkcija cesta osigurala finansijska sredstva za izvođenje radova, nije pronađeno adekvatno rješenje za alternativne putne pravce, pogotovo uzimajući u obzir podatak da je najveći transportni kapacitet u Federaciji upravo na području Tuzlanskog kantona.

Tuzlanski kanton nije protiv rekonstrukcije tunela Ormanica, na kojem radovi nisu izvođeni još od 1968. godine, no njegovo potpuno zatvaranje zbog rekontrukcije bez osiguranja adekvatnih alternativnih putnih pravaca dovelo bi do totalnog kolapsa i za privredu i za građane. Ponuđeni alternativni pravci ne zadovoljavaju minimum kriterija, a privrednici i poslodavci bi štete mjerili milionima maraka.

"Direktna šteta za četiri mjeseca, koliko se predviđa izgradnja, bila bi vjerovatno između 150-200 hiljada maraka. Samo u TK-u, prevoznici bi za taj period izgubili oko šest miliona maraka", navodi Jozep Martinović, direktor Tuzlatransport d.o.o.

Kroz ovaj tunel u proteklom periodu izvezeno je robe u vrijednosti od oko 800 miliona, a uvezeno 750 miliona KM. Stoga, privrednici s područja Tuzlanskog kantona smatraju da investitor nije u potpunosti sagledao projekat rekonstrukcije tunela sa svih aspekata.

"Prošlo je 7.500 kamiona u uvozu, a 3.500 u izvozu. To su ogromni transporti roba kroz taj tunel", ističe predsjednik Kantonalne privredne komore Tuzla Nedret Kikanović.

Zajednički stav svih strana s nekoliko održanih sastanaka u proteklom periodu s tematikom rekonstrukcije tunela doveo je do odgode radova. No, je li to rješenje?

"Ovdje treba spomenuti i sve izvozne firme koje imaju čvrste ugovore s partnerima na Zapadu koje nije moguće mijenjati bez obzira na to šta se dešavalo u pogledu rekonstrukcije tog tunela. Zato je stav Vlade i Udruge privrednika da se nađu adekvatna alternativna rješenja", kaže Mirsad Gluhić, ministar trgovine i saobraćaja TK-a (SBB).

"Procedure kod raspisivanja ovog tendera planirane su u Sarajevu i zadnji smo saznali da je nekad bila javna rasprava u Gradačcu za tunel Ormanica", tvrdi Kikanović.

S obzirom na strateški značaj tunela Ormanica, iz Vlade TK-a su predložili da rekonstrukcija i priprema prihvatljivih alternativnih pravaca bude posmatrana kao jedan projekat.

Putni pravac Tuzla – Orašje od vitalnog je značaja za domaći i međunarodni prevoz robe na ovom području. Iako su obezbijeđena finansijska sredstva za rekonstrukciju tunela Ormanica, izvjesno je da do toga neće doći dok se ne obezbijede prihvatljiva rješenja i aleternativni putni pravci.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Investicije