Postavljanje čelične konstrukcije mosta kod Gradiške u oktobru

21.07.2020. 08:57 / Izvor: Nezavisne novine
Postavljanje čelične konstrukcije mosta kod Gradiške u oktobru

Montaža čelične konstrukcije za novi most na Savi kod Gradiške bi trebalo da počne u oktobru.

Montaža čelične konstrukcije za novi most na Savi kod Gradiške bi trebalo da počne u oktobru, potvrđeno je "Nezavisnim" iz "Hrvatskih cesta" koje su zadužene za polovinu mosta na toj strani granice.

Istovremeno, u "Autoputevima RS" za "Nezavisne" ističu da je krajem aprila dio čelične konstrukcije mosta već dopremljen na obje strane gradilišta, a u Delegaciji EU u Sarajevu tvrde da bi postavljanje stubova za čeličnu konstrukciju trebalo da počne već narednog mjeseca.

Po svemu sudeći, radovi teku u skladu s planom, iako su nam u Delegaciji EU istakli da je došlo do manjih odlaganja zbog situacije s virusom korona. Podsjećanja radi, ovaj projekat je godinama stajao u mjestu zbog nedostatka novca s hrvatske strane, iako je RS svoj dio sredstava izdvojila još prije nekoliko godina.

U "Autoputevima RS" nam kažu da se sa strane RS ovih dana postavljaju i armiranobetonski objekti, propust ispod trupa autoputa, dok su podvožnjaci na odbrambenom nasipu gotovo završeni. Naglašavaju i da su izvođači počeli da betoniraju stub S3.

"Zajedno sa svojim hrvatskim podizvođačem 'GK grupa' d.o.o. iz Varaždina, koji je sve vrijeme od kada su zatvorene granice za slobodan prelazak ostao na ovoj strani rijeke Save, završeni su", istaknuto je.

U "Hrvatskim cestama" su nam rekli da počinju s postavljanjem temelja za stub S2, jer su čekali da se oslobodi materijal koji je korišten za postavljanje materijala za stub S3 sa strane RS.

"Na poziciji upornjaka U1 na strani Republike Hrvatske trenutno se izvode stupnjaci kroz mlazno injektiranje. Izvedeno je poboljšanje temeljnog tla šljunčanim pilotima. Po završetku mlaznog injektiranja i demobilizacije, odnosno uklanjanje silosa za cement i bazena za vodu i kontejnera, oslobodiće se pozicija za izradu pristupne rampe za dopremu elemenata konstrukcije u fazi montaže do stupišta S2", naglasili su oni. Istakli su da radovi s bh. strane još nisu uočljivi jer se trenutno izvodi iskop građevne jame unutar čeličnih talpi.

U oba preduzeća nam ističu da su čelične konstrukcije dopremljene iz proizvodnog pogona u Slavonskom Brodu, gdje se izrađuju elementi.

"Dopremljena je količina čelične konstrukcije mosta u količini koja ne ometa ostale radove na trasi iako je u proizvodnom pogonu u Slavonskom Brodu spremna znatna količina proizvedenih elemenata, ali se ne doprema upravo zbog skučenosti prostora sa hrvatske strane", naglasili su u "Hrvatskim cestama".

U Delegaciji EU u BiH podsjećaju da je EU dala 6,8 miliona evra bespovratnih sredstava za izgradnju ovog mosta u okviru Agende za povezivanje za integrisanje regiona zapadnog Balkana. Osim granta, Evropska investiciona banka obezbijedila je kredit od deset miliona evra, a dio sredstava obezbijedile su BiH i Hrvatska.

"Most kod Gradiške obezbijediće vitalnu saobraćajnu vezu ne samo između BiH i Hrvatske, već i između BiH i šire mreže evropskih autoputeva. Biće kraće čekanje na granici i biće otvoreno 300 novih radnih mjesta. Projekat je jedan od trinaest velikih transportnih projekata u BiH, uključujući i izgradnju mosta u Svilaju za koji se očekuje da će naredne godine biti otvoren", naglasili su u Delegaciji.

Izvođač radova je konzorcijum koji čine kompanije "Integral inženjering" a.d. Laktaši, "Đuro Đaković montaža" d.o.o. Slavonski Brod i "Zagreb montaža" d.o.o. Zagreb. Ugovorena vrijednost radova je 20 miliona evra, radovi su počeli u oktobru prošle godine, a rok za završetak mosta je 30 mjeseci od početka radova.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije