Napreduju radovi na mostu kod Gradiške, angažirani i ronioci (Foto)

27.10.2020. 08:41 / Izvor: Akta.ba
Napreduju radovi na mostu kod Gradiške, angažirani i ronioci (Foto)
OTVORI GALERIJU

Rok za završetak radova je kraj 2022. godine, a ostaje nadati se kako će, kada bude gotov, puštanje u promet čekati puno kraće.

Na obalama rijeke Save, s desne strane u blizini Gradiške (BiH) i lijeve, hrvatske strane kod Gornje Varoši, radnici, unatoč problemima s vodostajem, vrijedno rade na izgradnji važnog međugraničnog mosta kojeg zajednički, i u jednakim omjerima, financiraju Hrvatska i susjedna BiH.

Most će, kada bude gotov, biti dug  426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara.

Proteklog su tjedna u pomoć zvali i ronioce. "Zbog visokog vodostaja od ponedjeljka 12.10. izvršena je evakuacija dizalica iz inundacije te su ovaj tjedan započele aktivnosti na povratku mehanizacije na poziciju rada. Radi toga, 20.10., angažirani su ronioci kako bi izvukli stope stabilizatora dizalice iz poplavljenog područja", za SBplus su potvrdili iz Hrvatskih cesta.

"Zbog razine vodostaja te stope su se potopile, a mi smo izvršili kačenje i njihovo izvlačenje, kao i izvlačenje specijalnih utega za dizalicu. Dio elemenata mosta je također potopljen pa će nas vjerojatno opet angažirati, mada su uvjeti rada prilično nepovoljni. Temperatura vode toga dana iznosila je deset stupnjeva, vidljivost je bila nula pa se sve radilo na opip i osjet, a bez specijalnih odjela i grijača sve bi zapravo bilo neizvodivo. Dva sata boravili smo u vodi, a jedina olakotna okolnost je bila ta što su, zbog radova na mostu, iz korita očišćene sve prepreke poput ostataka debala. U isto vrijeme na ruku nam nije išlo niti to što je Sava bila i jako brza, no uspješno smo obavili svoj dio zadaće", za SBplus je kazao Robert Kalanj predsjednik KPA 'Marsonia', iz kojeg su na ovim radovima bila angažirana dva ronioca.

Na poslovima izrade mosta pak angažirano je puno više radnika, koji su do sada, prema onome što su SBplus portalu odgovorili iz Hrvatskih cesta, poslove obavili prema ranije utvrđenom planu.

"Na desnoj obali (BiH) u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Izvedena je velika većina nasipa od postojeće E-661 prema budućem mostu. Izgrađen je propust u trupu cestovnog nasipa, kao i cestovni prolaz na lokaciji krune obrambenog nasipa na desnoj strani Save. Izgrađeno je stupište S3, a u tijeku je izgradnja upornjaka U$, armiranje i betoniranje krilnih zidova upornjaka. Na lijevoj, hrvatskoj obali rijeke Save, u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Na poziciji stupišta S2 izveden je iskop građevne jame pod zaštitom talpi, ugrađen podložni beton, izveden temelj i prva kampada stupa visine tri metra. Građevna jama stupišta S2 je trenutno poplavljena zbog visokog vodostaja Save. Na poziciji upornjaka U1 (RH) izvedena je temeljna stopa i u tijeku je armiranje zidova upornjaka. 21. kolovoza 2020. započela je montaža čelične konstrukcije na poziciji S3 i to segmenta 21, a na strani RH očekuje se tijekom listopada na poziciji stupišta S2.", piše u odgovoru Hrvatskih cesta.

Izrada čelične konstrukcije mosta povjerena je Đuro Đaković Montaži, koja je na naš upit što su i koliko odradili kada je u pitanju njihova zadaća, odgovorili kratko kako su 'u tijeku radovi na izradi i montaži mosta' te da će više detalja dati na konferenciji za medije koju planiraju održati idući tjedan.

No SBplus je iz Hrvatskih cesta doznao kako u proizvodnom poginu ĐĐ Montaže u Slavonskom Brodu čeličnu konstrukciju mosta proizvode sukladno planiranoj dinamici radova. "Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu 888 tona antikorozivno zaštićenih segmenata konstrukcije mosta (1048 tona) od čega je trenutno oko 519 tona podignuto i montirano na stupište s3. U tijeku je zavarivanje elementa segmenta broj 22", opisali su trenutnu situaciju na izgradnji mosta iz Hrvatskih cesta.

Rok za završetak radova je kraj 2022. godine, a ostaje nadati se kako će, kada bude gotov, puštanje u promet čekati puno kraće nego li je slučaj s mostom na rijeci Savi kod Svilaja koji je gotov, ali za puštanje u promet još čeka završetak svih radova s bosanskohercegovačke strane.

 


Tehnički podatci:


- Građevina: BC granica Republike Mađarske- Virovitica - Okučani -granica BiH
- Lokacijska dozvola: Izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, 03.11.2008. Klasa: UP/I-350- 05/06-01/296, Urbroj: 531-06-2-1-08-30 KM, (III. izmjena i dopuna izdana od istog tijela 05.06.2018. godine, Klasa: UP/I-350-05/18-01/000007)
- Zainteresirane strane i strateški značaj građevine: Brza cesta ''Granica Republike Mađarske – Virovitica – Okučani –granica Bosne i Hercegovine'' osim za Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu ima i europski značaj. Sastavni je dio europskog priključnog transverzalnog cestovnog smjera E-661, koji povezuje Split s Banja Lukom i Balatonom. Zbog svog prometnog i gospodarskog značaja ovaj cestovni smjer uvršten je u ''III. skupinu prioriteta u mreži'' prema ''Strategiji prometnog razvitka Republike Hrvatske'' (NN br. 139/1999.) dionica ''Okučani – granica Bosne i Hercegovine'' predstavlja prioritet obzirom na mogućnost povezivanja na autocestu A3 (Bregana – Lipovac).

Dionica: Okučani – granica BiH


Faza I.
- Međudržavni most preko rijeke Save kod Gradiške
- Građevinska dozvola: izdana od strane Republika Hrvatska, Ministarstvo graditeljstva i prostornog uređenja, Klasa: UP/I-361-03/12-01/105, Urbroj. 531- 04-1-066-13-24, 13.05.2013. (Izmjena i dopuna građevinske dozvole izdana od istog tijela 06.03.2019. godine, Klasa: UP/I-361- 03/18-01/000268, Urbroj: 531-06-2-1-19-0007)
- Naručitelj: Hrvatske ceste d.o.o. i Ministarstvo komunikacija i prometa BiH
- Ugovorena vrijednost radova: 19.540.997 € bez PDV-a
- Financiranje radova: Hrvatske ceste 7.947.921,19 € (41 %), MKP BiH 11.593.075,81€ (59 %)
- Ugovorena vrijednost usl. nadzora: 1.875.500,00 € bez PDV-a
- Financiranje usluga nadzora Hrvatske ceste (50 %) i MKP BiH (50 %)
- Financiranje od strane Banaka: Europska investicijska banka osigurala je financiranje ("Grant") u iznosu do 6,8 milijuna eura (MKP BiH) za projekt izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške.

Bespovratna sredstva će se koristiti za financiranje troškova za sljedeće kategorije:
I) građevinski radovi na projektu i
II) savjetodavne usluge (nadzor nad Građevinski radovi na projektu). 
- Rok za izvođenje radova: 30 mjeseci (16.04.2022.) 
- Očekivani završetak radova: Kraj 2022. godine
- Datum uvođenja u posao: 16.10.2019.
- Izvođač: Zajednica poslovnih subjekata: Integral inženjering a.d. , Đuro Đaković montaža d.o.o., Zagreb montaža d.o.o. 
- Nadzor Zajednica poslovnih subjekata: Institut IGH d.d. i Krebs+Kiefer

Opis zahvata:
Projekt se sastoji od izgradnje: 
− pristupnog puta do mosta (tipični presjek autoceste) u Republici Hrvatskoj, ukupne duljine 50,79m (financiraju ga 100% HC)
− međudržavnog most preko rijeke Save (tipični presjek brze ceste) ukupne dužine 462,25m (financiraju HC i BiH, svaki po 50%)
− pristupni put do mosta (tipični presjek autoceste) na strani BiH u ukupnoj dužini od 411,54 m (financira BiH 100%)


Most preko rijeke Save kod Gradiške smješten je na graničnoj liniji između Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u blizini grada Gradiške u Bosni i Hercegovini i naselja Gornji Varoš u Republici Hrvatskoj. Nakon detaljne analize odabrano je optimalno rješenje čelični nosač mosta sa 3 raspona sa sljedećim elementima: L = 128,0 + 170,0 + 128,0 = 426,0 m.

Izvedba temelja obuhvaća specifične tehnologije: poboljšanje tla, zaštitu građevne jame pobijanjem čeličnih talpi i vodonepropusno brtvljenje mlaznim injektiranjem. Predviđeno je da se konstrukcija upornjaka U1 i U4 i stupovi S2 i S3 izvedu u klasičnim oplatama u punoj visini zbog male visine nad tlom. Montaža rasponske konstrukcije U1-S2 i S3-U4 planirana je na skeli, pomoću pokretnih dizalica. Glavni raspon S2-S3 bit će sastavljen pomoću slobodne konzolne konstrukcije. Sastavljanje se odvija simetrično s oba stupa S2 i S3 prema sredini.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije