Novi most na rijeci Savi kod Gradiške u prometu od 2024. godine

04.04.2022. 08:13 / Izvor: Večernji List
most na savi

Most kod Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri traka, po dva u svakom smjeru.

Novi prekogranični most na rijeci Savi kod Gradiške bit će pušten u promet 2024. godine.

Gradnja mosta bit će završena u ugovorenom roku, do kraja maja ove godine, ali radovi gradnje vezne prometnice s hrvatske strane potrajat će još dvije godine.

Iz Službe za odnose s javnošću Hrvatskih cesta izvijestili su da su upravo u toku izrada slojeva sistema hidroizolacije čelične ortoploče mosta, ugradnja prijelaznih naprava, ugradnja stupova zaštitne pješačke ograde na mostu i izrada cementom stabiliziranog nosivog sloja na bosanskohercegovačkoj strani te izrada nasipa na dijelu trase u Hrvatskoj.

"Nakon završetka prve i druge faze projekta, odnosno mosta i pristupnih cesta, ishođenja upotrebne dozvole te, naravno, nakon izgradnje graničnog prijelaza, steći će se uvjeti za puštanje u funkciju prve i druge faze brze ceste od Okučana do granice s BiH. Izvođač je u posao na realizaciji druge faze brze ceste Okučani - granica BiH, tj. gradnje pristupne ceste, uveden 15. februara ove godine. Ugovoreni rok za izvođenje radova je 24 mjeseca", navodi se u odgovoru koji je Večernjem list proslijedila glasnogovornica Hrvatskih cesta Tamara Pajić.

Iz resornog ministarstva u BiH najavili su kako će što prije organizirati sastanak s ministrom mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olegom Butkovićem i ministrom prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Ivanom Paladinom kako bi se ubrzalo ishođenje upotrebne dozvole.

"Zadovoljni smo dinamikom izvođenja radova, bez obzira na prethodne poteškoće izazvane pandemijom koronavirusa i trenutnu krizu u nabavi energenata i građevinskog materijala", izjavio je prilikom nedavnog obilaska gradilišta mosta ministar prometa i veza BiH Vojin Mitrović.

Most kod Gradiške dug je 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri traka, po dva u svakom smjeru. Ovaj važan projekt vrijedan je 19,5 miliona eura bez PDV-a, a zajednički ga finansiraju BiH u udjelu od 59 posto i Republika Hrvatska koja podmiruje 41 posto ukupnog iznosa.

Gradnja mosta tek je prvi dio velikog projekta u čijoj je drugoj fazi realizacije predviđena gradnja brze ceste od granice s Mađarskom preko Virovitice i Okučana do granice s BiH, koja osim za Republiku Hrvatsku i BiH ima i europsku važnost. Time će biti spojen koridor E661 koji povezuje Split s Banjom Lukom i Balatonom u Mađarskoj te predstavlja transverzalnu vezu središnje Europe i Jadranskog mora, navodi Večernji list BiH.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije