Tunel dug 900 metara

Izvršeno miniranje ulaznog portala tunela Novi, radovi vrijedni 25 miliona maraka

06.04.2023. 09:05 / Izvor: Akta.ba
tunel novi

Radi o veoma kompleksnom projektu, u tehničkom smislu i značajnoj investiciji u financijskom smislu.

Radovi na izgradnji tunela Novi na južnoj mostarskoj obilaznici se izvode u skladu s ugovorenom dinamikom radova, kazao je to nedavno direktor Cesta Federacije BiH Ljubo Pravdić.

Trenutno se radi na probijanju jednog od dužih tunela u BiH, piše Akta.ba. U videu koji donosimo izvršeno je miniranje ulaznog portala tunela Novi.

Podsjećamo, tunel Novi dug 900 metara od ljeta prošle godine probijaju širokobriješka tvrtka Hering i kompanija Azvirt iz Azerbejdžana dok nadzor provodi domaći konzorcij IGH i Integra iz Mostara i Divel iz Sarajeva. Vrijednost radova je 25 miliona maraka, a izgradnja tunela financira se kreditnim sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Radovi bi, kako su najavili, trebali biti završeni do kraja ljeta iduće godine.

Radi o veoma kompleksnom projektu, u tehničkom smislu i značajnoj investiciji u financijskom smislu.

Projekt se financira iz kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a nadzor, u vrijednosti od 725 hiljada KM, provode IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.

Radovi na tunelu Novi su nastavak aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića draga dužine 200 metara.

Izgradnja tunela Novi zapravo je dio aktivnosti koje provodi JP Ceste Federacije BiH u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara - LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi, dužine oko 1700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića Draga dužine 200 metara. U kontekstu dijela dionice nakon ovoga tunela, a u smjeru istoka, plan je gradnja još jednog manjeg tunela od 180 metara, kao i vijadukta od 180 metara.

Da bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu, dužine 3,2 km, koja će ići od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste.

Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta s četiri traka, s predviđena dva rotora. Zanimljivost vezana uz ovu dionicu je ta što će omogućiti buduću vezu na južnom izlazu grada Mostara, petlja jug, s autocestom na koridoru Vc. Inače, prvi dio južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.

I.R.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije