Tri nadzemna rezervoara

Hifa-Petrol će u Poslovnoj zoni Incel skladištiti tečni naftni gas u rezervoare od 450 m3

02.05.2023. 11:41 / Izvor: Akta.ba
Hifa-Petrol

Prema dokumentaciji kompanija planira korištenje robno transportnog terminala za pretakanje naftnih derivata iz vagon cisterni.

Kompanija Hifa-Petrol d.o.o. Sarajevo, podružnica Banja Luka, podnijela je Ministarstvu za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske zahtjev za prethodnu procjenu uticaja na životnu sredinu za projekat skladištenja tečnog naftnog gasa (TNG) u nadzemnim rezervoarima i robno-transportni terminal u Poslovnoj zoni a.d. Banja Luka - Incel.

Podsjećanja radi, Hifa-Petrol je u prošle godine u spoemnutoje Poslovnoj zoni kupila objekat za punjenje TNG boca i prenosnih rezervoara radi skladištenja tečnog naftnog gasa TNG u tri nadzemna rezervoara ukupnog kapaciteta 450 m3 - 3x 150 m3. Ukupna površina lokacije je 5.010 m2, piše Akta.ba.

Prema dokumentaciji kompanija planira korištenje robno transportnog terminala za pretakanje naftnih derivata iz vagon cisterni koje bi se vozom dopremale na industrijski kolosjek, a zatim preko terminala (pretakališta) prebacivala u kamion cisterne i odvozili ka poslovnim jedinicama koje nemaju skladištenje na svojoj lokaciji.

Na predmetnoj loakciji vršio bi se i pretovar ostale robe, kao što su metal i drvo, koji bi se privremeno skladištio do odvoza na tržište.

Predmetna lokacija nalazi se u neposrednoj blizini industrijskog kolosjeka, te će se vagonima transportovati naftni derivati i pretakati u skladišne nadzemne rezervoare za gas propan-butan. Na njoj je planirana gradnja nadzemnog rezervoara za skladištenje tečnog naftnog gasa TNG, kom=3; ukupnog kapaciteta 450 m3 (3x 150 m3) zatim robno transportni terminal (pretakalište) naftnih derivata sa industrijskog kolosjeka iz vagon cisterni u auto-cisterne i pretovar ostalih roba (metal, drvo) ali i dva privremena skladišta za metal i drvo.

Na predmetnoj lokaciji vrši se transport naftnih derivata (dizel, mazut, benzin) pomoću transportne pumpe i crijeva, preko izmjenjivača toplote, u kamion-cisterne i odvoze na tržište kupcima. Transport TNG-a veši se u skladišne rezervoare gdje se privremeno skladište do odvoza na tržište cisternama. Ostale robe (metal, drvo) se istovaraju dizalicom iz vagona i prebacuju u kamione, i dalje na tržište kupcu ili se privremeno skladište na definisanim mjestima do odvoza na tržište.

Pod opremom robno transportni terminal podrazumijevaju se priključni cjevovodi sa ugrađenom armaturom, priključne savitljive cijevi, sigurnosni uređaji, pumpe, mjerači protoka, oprema pristupnog puta, odnosno pristupnog kolosijeka, električne instalacije, vatrogasna oprema i hidrantska mreža.

Pretakanje se vrši danju, a u slučaju da se vrši noću, pretakalište je osvijetljeno električnim osvjetljenjem prema odredbama propisa o električnim postrojenjima na nadzemnim mjestima ugroženim od eksplozivnih smjesa. Prilikom pretakanja vagon-cisterna je zakočena i obezbijeđena od pomjeranja papučama postavljenim sa obje strane točkova, a pristupni kolosijek obezbijeđen od nekontrolisanog prilaza vagona sa ostalih kolosijeka.

U skladu sa Pravilnikom o projektima za koje se sprovodi procjena uticaja na životnu sredinu i kriterijumima za odlučivanje o obavezi sprovođenja i obimu procjene uticaja na životnu sredinu, zaključueno je da je potrebno pokrenuti postupak Prethodne procjene o uticaju na životnu sredinu projekta.

Studiju je izradilo preduzeće Eco Trade d.o.o Gradiška.

Akta.ba podsjeća da je nosilac cjelokupnog projekta kompanija Hifa-Petrol iz Sarajeva tačnije podružnica Banja Luka.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije