Kapital / IZVJEŠTAJI

Trgovci o drastičnom padu prodaje automobila u BiH: Negativni uticaji krize mnogo snažniji nego pozitivni utjecaji ukidanja carina

11.01.2010. 14:12 / Izvor: Oslobođenje

Prodaja novih automobila u BiH pala je za 45 do 60 posto u 2009. godini u odnosu na godinu ranije. Zbog utjecaja ekonomske krize, pad prodaje počeo je u zadnja dva mjeseca 2008. godine kada je iznosio oko 20 posto. Iako se očekivalo da u 2009. godini neće biti značajnijeg pada prodaje, kriza je na automobilsko tržište BiH ostavila mnogo veći trag od očekivanog. Srećko Đuranović, direktor Autocommerca, predstavništva Fiata, Lancie i Alfa Romea za BiH, kaže da je prodaja ovih zastupnika opala za 57 do 60 posto.

Ekonomska kriza je zapravo jedini razlog pada prodaje, kaže on i dodaje kako je najveći problem u tome što banke teže odobravaju kredite, bonitet klijenata je lošiji, a povrh svega ljudi svakodnevno gube poslove.

Kriza je, prema njegovim riječima, najviše utjecala na prodaju privrednih vozila, jer mali obrtnici skoro da više i ne kupuju vozila. Većina onih koji su već kupili vozila, kupili su ih na leasing, a s obzirom na to da ih nisu mogli otplatiti, leasing kuće su im oduzele vozila i sada se ta relativno nova vozila prodaju na tržištu po mnogo povoljnijim cijenama.

I u zastupništvu Renaulta, Autosalonu Bunjo iz Sarajeva, smatraju da je ekonomska kriza jedini razlog za drastičan pad prodaje novih vozila. Prodaja je pala za 45 posto u 2009. godini u odnosu na godinu ranije. Najznačajniji segment kupaca, pravna lica, u prošloj godini skoro da i nije kupovao nova vozila, dok je u segmentu fizičkih lica bilo određene potražnje za novim vozilima. Istovremeno, rabljenim vozilima pale su cijene zbog pojačanog uvoza u toku prošle godine. U ovoj autokući smatraju da 2010. godina neće biti ništa bolja od 2009. godine kada je riječ o prodaji vozila.

Bili bismo sretni da 2010. godina bude kao 2009., samo da ne bude gora, rečeno je u ovoj autokući.

Početkom 2009. godine očekivalo se da će ukidanje carina na uvoz starijih automobila pozitivno utjecati na prodaju, međutim, ispostavilo se da su negativni uticaji krize mnogo snažniji nego pozitivni utjecaji ukidanja carina. Cijene Renaultovih vozila zbog ukidanja carina u prošloj godini snižene su za oko 18 posto, ali cijena ipak nije utjecala na prodaju, jer, kako kažu u Bunji, banke više neće da finansiraju kupovinu vozila, pooštrile su uslove za kredite, tako da je vrlo malo kupaca koji mogu kupiti novi automobil.

F-Autocentar je u prošloj godini prodao 471 vozilo manje nego u 2008. godine.Prema podacima ove autokuće, u 2009. godini prodato je 1.055 vozila, dok je 2008. godine prodato 1.526 vozila. I pored negativnih trendova prodaje, kompanija je planove poslovanja prilagodila situaciji na tržištu.

Umjesto da se bavimo evidentnim poremećajem balansa ponuda/potražnja, mi smo orjentisani ka izgradnji stabilne veze s bh. kupcima kroz ponudu najbolje prodajno-servisne usluge, kazali su u F-Autocentru.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital