Na koji način velike tvrtke uče iz pogrešaka?

18.07.2020. 10:27 / Izvor: womeninadria.com
Na koji način velike tvrtke uče iz pogrešaka?

Zašto sve više uspješnih poslovnih lidera potiče svoje zaposlenike, ali i druge tvrtke na učenje iz pogrešaka?

Čak štoviše, 'potiču' neuspjeh.

Zašto sve više uspješnih poslovnih lidera potiče svoje zaposlenike, ali i druge tvrtke na učenje iz pogrešaka? I štoviše, potiče se neuspjeh. Ohrabrite se i vi i pokušajte čak i ako će vas to potencijalno voditi do greške, piše portal womeninadria.

Ako ne radimo greške, ne trudimo se dovoljno

U svibnju, neposredno nakon što je postao izvršni direktor Coca-Cole, James Quincey pozvao je rukovoditelje da se prestanu bojati neuspjeha, straha koji je ostao u tvrtki nakon fijaska s “New Coke” prije nekoliko godina.

Ako ne radimo greške, ne trudimo se dovoljno”, istaknuo je.

Tijekom korona krize jedna od kompanija koja je uživala u rekordnom uspjehu je Netflix, međutim izvršni direktor Reed Hastings zabrinuo se da će njegova stream usluga imati previše hit emisija, a otkazat će ih se premalo.

“Naš broj hit serija je previsok. Moramo više riskirati, isprobati više ludih stvari, trebali bismo imati ukupnu višu stopu otkazivanja pretplata.”

Čak i osnivač Amazona Jeff Bezos, vjerojatno najuspješniji poduzetnik na svijetu ističe da su rast i inovacije njegove tvrtke izgrađeni na njezinim neuspjesima. “Ako ćete imati hrabre poteze, oni će biti eksperimenti”, objasnio je ubrzo nakon što je Amazon kupio Whole Foods. “A ako su eksperimenti, ne znate unaprijed hoće li djelovati. Eksperimenti su po svojoj prirodi skloni neuspjehu. Ali nekoliko velikih uspjeha nadoknađuje desetine i desetine stvari koje nisu funkcionirale. “

Je li učenje iz pogrešaka najbolji put do uspjeha?

Iako je poruka ovih izvršnih direktora lako razumljiva, većini je teško realizirati ju u praksi. “Ne mogu vam reći koliko poslovnih lidera susretnem, koliko organizacija koje posjetim podržavaju inovativnost i kreativnost. Ipak, ti isti vođe i te iste organizacije žive u strahu od pogrešaka, pogrešnih koraka i razočaranja – zbog čega imaju tako malo inovacija. Ako niste spremni na neuspjeh, niste spremni učiti. A osim ako ljudi i organizacije ne uspiju nastaviti učiti jednako brzo kao što se svijet mijenja, nikada neće nastaviti rasti i razvijati se”, istaknuo je Bill Tayor, suosnivač tvrtke Fast Company.

Postoji li pravi način pravljenja grešaka? Postoje li tehnike koje omogućuju organizacijama i pojedincima da prihvate povezanost malih neuspjeha i velikih uspjeha?

Smith College, ženska škola u SAD-u, kreirala je program pod nazivom „Neuspjeh“ kako bi naučila svoje studente onome što svi mi možemo podnijeti.

"Ono što pokušavamo naučiti je da neuspjeh nije poteškoća u učenju, već njegova značajka”, objasnila je Rachel Simmons, koja vodi inicijativu, u nedavnom članku New York Timesa. Zapravo, kad se studenti upišu na njezin program, dobivaju potvrdu o neuspjehu koja izjavljuje da su “ovlašteni na pogreške i neuspjehe” u odnosima, projektu, testu ili bilo kojoj drugoj inicijativi koja se čini izuzetno važnom. Studenti koji su spremni nositi se s neuspjehom manje su krhki i odvažniji su od onih koji očekuju savršenstvo i besprijekorne performanse.

To je lekcija koju vrijedi primijeniti i na poslovanje. Patrick Doyle, predsjednik Uprave Domino’s Pizza od 2010. godine, imao je izuzetno uspješnih sedam godina vođenja, čak i kad se uspoređuje s liderima iz drugih sektora. Ali svi uspjesi njegove tvrtke, tvrdi on, temelje se na njegovoj spremnosti da se suoči s vjerojatnošću pogrešaka i pogrešnih koraka. U izlaganju drugim izvršnim direktorima, Doyle je opisao dva velika izazova koji stoje na putu da kompanije i pojedinci budu iskreniji po pitanju svojih grešaka. Prvi izazov, kaže, jest ono što naziva “pristranosti propusta” – većina ljudi s novom idejom odlučuje ne slijediti ideju jer ako pokušaju nešto, a ne uspiju, pogreška bi mogla našteti njihov karijeri. Drugi je izazov svladati ono što on naziva “averzijom prema gubitku” – tendenciju da ljudi igraju da ne gube, nego da igraju da bi pobijedili, jer je za većinu nas “Bol gubitka dvostruko je veća od zadovoljstva pobjede.”

Stvaranje “dopuštenja za neuspjeh je važno”, objašnjava Doyle i neophodan uvjet za uspjeh. Samo pitajte Reeda Hastingsa, Jeffa Bezosa ili novog izvršnog direktora Coca-Cole: Nema učenja bez neuspjeha, nema uspjeha bez neuspjeha.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera