Karijera / TIPS AND TRICKS

Sedam najvećih grešaka pri izlaganju na sajmu

16.03.2010. 16:55 / Izvor: Vanjskotrgovinska komora BiH

Sajamski nastup je idealna prilika za svakog izlagača da velikom broju zainteresiranih kupaca putem direktnog kontakta pokaže najbolje kvalitete svog proizvoda ili usluge.

Ipak, unatoč svim pripremama, izlagači često znaju upasti u zamku te napraviti neke osnovne pogreške pri izlaganju.

1. Zanemarivanje ciljeva izlaganja – za svako izlaganje na sajmu izrazito je bitno postavljanje ciljeva koji se izlaganjem namjeravaju ostvariti. Upravo bi ciljevi izlaganja trebali objediniti korporativne marketinške ciljeve te poslužiti kao temelj za njihovo ostvarivanje.

2. Nepoznavanje pravila izlaganja – izrazito je važno čitati priručnik za izlagače, rasporede izlaganja, predavanja, informacije o prijavi, svim dodatnim uslugama, dostavi robe, promociji i oglašavanju na sajmu. Upravo će informiranost i pravovremena prijava za izlaganje donijeti znatne uštede, ponekad čak 10-20% ukupnih troškova.

3. Nepripremljenost prodajnog osoblja - često se dešava da uloženo vrijeme, novac i trud u organizaciju izlaganja na sajmu padnu u drugi plan zbog lošeg odabira i nepripremljenosti prodajnog osoblja. Ljudi koji predstavljaju tvrtku su njeni ambasadori i upravo zbog profesionalnog imidža tvrtke, koji se želi projicirati prema javnosti, trebaju biti maksimalno pripremljeni i obučeni za izlaganje.

4. Negostoljubivost – svi su posjetitelji sajma vaši gosti, unatoč činjenici da se većina njih zadrži samo nekoliko minuta na vašem štandu. Izrazito je važno fokusirati se na potrebe svakog posjetitelja postavljajući mu pitanja koja će vam omogućiti da otkrijete koji su mu interesi i kakve informacije o vašoj kompaniji i proizvodima zanimaju posjetitelja.

5. Dijeljenje prevelike količine literature – u slučaju da supredstavnici kompanije imalo nesigurni u ono što se od njih očekuje da znaju o firmi ili proizvodima koje predstavljaju, dijelit će literaturu samo da okupiraju posjetitelje i da izbjegnu preveliku količinu pitanja. Upravo je zato izrazito bitno da vašu kompaniju predstavljaju ljudi koji vole komunicirati sa strancima i koji znaju što se od njih očekuje dolaskom na sajam i predstavljanjem na štandu.

6. Neznanje – koja je svrha posjedovanja najnovije opreme, ako nitko od vašeg prodajnog osoblja na sajmu ne zna kako se njome rukuje? Svakako komunicirajte sa članovima svog prodajnog tima i osigurajte da svi demonstratori poznaju proizvode koje prezentirate, te da su upoznati sa svim izvedbenim mogućnostima svakog vašeg proizvoda.

7. Lijenost – vaš posao ne prestaje kada sajam završi. Izrazito je važno kontaktirati sve zainteresirane posjetitelje nakon sajma („follow up”), jer je upravo ostvarivanje novih kontakata jedan od osnovnih ciljeva izlaganja. Jedan od imperativa izlaganja je svakako odrediti načine i metode uz pomoć kojih će se kasniji kontakti razvijati.

Pripremio: Muris Pozderac / InfoKom

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera