Šta je delegiranje?

02.04.2012. 10:09 / Izvor: eKapija.ba
Šta je delegiranje?

Delegiranje je vještina koja se koristi u dodjeljivanju poslova pojedincima ili timovima. Efikasno delegiranje podrazumijeva da se poslovi povjeravaju na izvršavanje pojedincima koji su najbolje obučeni da ih obave odnosno dodjeljuje im se odgovarajući nivo slobode da završe posao na najefikasniji i najproduktivniji način.

Delegiranje je prvenstveno povjeravanje određenog ovlaštenja drugima. To znači da oni mogu raditi samostalno i da preuzimaju odgovornost za određene zadatke.

Proces delegiranja ovlasti podrazumjeva:

  • dodjeljivanje zadataka zaposlenicima
  • delegiranje ovlasti za ostvarivanje dodjeljenih zadataka
  • određivanje očekivanih rezultata od zaposlenika
  • utvrđivanje odgovornosti zaposlenika za ostvarivanje zadataka.

Sa stanovišta teorije menadžmenta uvijek je upitno šta delegirati, a šta treba samostalno izvršiti. U cilju razvoja potrebnih kadrova, neophodno je delegirati što je moguće više zadataka kako bi zaposlenici mogli dostići trenutni nivo lidera (onoga ko vrši delegiranje).

Što više posla možete delegirati, više ćete imati vremena za razvoj tima i sposobnosti pojedinaca u timu. Odluke su obično menadžerska funkcija koje također treba delegirati, posebno ako su važne za obavljanje dodjeljenih zadataka od strane zaposlenika.

Dakle, cilj delegiranja je da neko drugi uradi posao i pri tome je neophodno da:

  • osobe kojima je izvršeno delegiranje znaju šta želite da se uradi
  • imaju ovlaštenje da bi to postigli
  • znaju kako da to urade.

Prednosti efikasnog delegiranja su:

  • ušteda vremena kako biste posvetili vrijeme zadacima koje samo Vi možete uraditi
  • davanje svakog zadatka onoj osobi ili timu koji je najbolji za to
  • efikasno korištenje eksperata koji imaju više znanja u određenoj oblasti
  • pomaganje pojedincima i timu u razvijanju novih vještina i povećanju znanja
  • veća motivacija tima jer im je data odgovornost i povjerenje da će uraditi zadatak
  • jačanje uloge vođe tima koji drugima daje veću odgovornost i poboljšanje timske izvedbe
  • kontinuirano poboljšavanje liderskih vještina kod pojedinaca.

izvor: savjetnik.ba

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera