Kemal Balihodžić: Firme moraju biti inovativnije i kreativnije

22.01.2020. 11:26 / Izvor: Akta.ba
Kemal Balihodžić: Firme moraju biti inovativnije i kreativnije

U razgovoru za poslovni portal Akta.ba Balihodžić je kazao kako bismo uspjeli moramo biti motivisani i u teškim trenucima,a to zahtjeva trening uma i tijela.

Priča rođenog Konjičanina, Kemala Balihodžića, osnivača i direktora UpTrend Marketing Solutions, motivacijskog govornika, trenera prodaje, autora  best seller-a „Rođeni za uspjeh – od aplaudera do aplauza“ koja je doživjela tri uspješna izdanja i „50 Nijansi prodaje – Umijeće dominacije“, mnogim mladima u Bosni i Hercegovini može biti motiv da mogu uspjeti i u okvirima svoje države.

U razgovoru za poslovni portal Akta.ba Balihodžić je kazao kako bismo uspjeli moramo biti motivisani i u teškim trenucima, a to zahtjeva trening uma i tijela.

USPJEH JE DVOSMJERNA ULICA​​

Trudom i zalaganjem pokazali ste da se može uspjeti u BiH. Sa nepunih 30 godina ste direktor i vlasnik marketing kompanije UpTrend Marketing Solutions, objavili ste dvije knjige, pripremate doktorat... Šta možete reći koja je najvažnija odlika uspjeha?

- Prvenstveno se želim zahvaliti na tako lijepoj najavi iako ne smatram da je to neki naočit uspjeh, jer susrećemo se svakodnevno sa sjajnom djecom i tinejdžerima koje svakodnevno kreiraju odlične stvari, inovacije i ne prihvataju granice koje im je društvo nametnulo. S tim u vezi, uspjeh je dvosmjerna ulica. S jedne strane najvažnije odlike su upornosti i pozitivan mindset (razmišljanje) a s druge, ostati priseban u pobjedama i znati odakle dolazimo. Jako je važno imati svoje WHY (svoje ZAŠTO). Zašto želim iskoračiti? Zašto želim kreirati neki proizvod? Zašto se bavim ovim poslom itd? Vjerujte mi, prava motivacija može planine da pomjeri!

Da li se slažete sa mišljenjem većine mladih u BiH da uspjeha u vlastitoj domovini nema bez stranačke opredjeljenosti,  oca ili rođaka koji te gura ka vrhu?

- Iskreno... Moram priznati da bi mi bilo dosta lakše, ali šalu na stranu, znam kakve su frustracije koje nas sve onako pritišću međutim moramo biti svjesni činjenice da se stvari tako lako neće promjeniti i da svaka promjena dolazi od pojedinca ili skupine pojedinaca. A da li se slažem? Prvo, ne smatram uspjehom ako neko dođe na takvu poziciju preko tih „poveznica“, da se ne izrazim drugačije. Takvi moraju dobro da zarove u svoje poslove, pozicije i pogledaju mogućnosti koje im se nude te da odgovore shodno. Etičnost je ključni dio teme „uspjeha“. Ako nema etike, zar vrijedi raditi bilo šta? Zar ne postojimo s razlogom, da budemo humani i da služimo nekom cilju? Nekad ranije mi je to dosta smetalo, jer sam gledao ljude oko sebe kako drže pozicije i odlučuju o našoj sudbini bez imalo uporišta, znanja i etike. Međutim, najbolji način da se suprotstavimo tome je da budemo toliko dobri da nas ne mogu ignorisati. Na kraju krajeva, stvari su takve kakve jesu, naše je ili da veslamo ili ćemo potonuti. Ja biram da veslam... I ako zatreba i da zaplivam do obale!

Često držite motivacione govore. Kako ljudi reaguju na to, koliko im pomažete?

- Mnogo je elemenata koje utiče na motivaciju pojedinca. Mene lično nadahnjuju priče ljudi s kojima radim i svakodnevno se susrećem. Svako vodi neku borbu koju ne možemo vidjeti, s toga je jako važno biti obazriv, fleksibilan i empatičan. Nadalje, motivacija nije nešto što traje kao plamen pa se ugasi. Moramo biti motivisani i u teškim trenucima. A to zahtjeva trening. Trening uma i tijela. Nažalost, u našem cijelom regionu depresija i anksioznost su standardne bolesti, s toga gledam na ovo što radim ne samo kao posao već kao misiju. A reakcije su izvanredne.

Iz Vašeg iskustva šta možete reći koliko su ljudi u BiH uopće motivirani? Šta to sve motivira ljude ka uspjehu?

- Oni koji su tu i koji se iskreno i predano bore da nešto naprave su enormno motivisani, samim svojim akcijama. Moj respekt ide prema svakom ko svako jutro se probudi i kaže „Danas ću učiniti ovaj svijet za tren bolji svojim akcijama.“ Nažalost i zbog medija i političke situacije stvari postaju otežavajuće. Ne nemoguće, otežavajuće. Tu smo da pokažemo koliko smo dobri.

A kao što sam i ranije rekao, motivacija je višestrana, ali ako bih zaključio jednu stvar koja treba da bude svima motivacija to je ZAHVALNOST! Za život, naše voljene, ljubav i zdravlje.

DIGITALNA REVOLUCIJA

Možete li se malo osvrnuti na marketinšku revoluciju koja dolazi? Šta su najvažniji izazovi marketinga u narednim godinama? Šta donosi budućnost marketinga?

- Ako pogledate statistiku 43% brendova aktivno komunicira sa zajednicom na društvenim mrežama, 59% održava vezu s kupcima putem kratkih postova na Linkedin-u i Instagramu. Više od pola kompanija (53%) plaća oglašavanje na društvenim medijima, a 25% koristi oglašavanje u aplikacijama.

Digitalna revolucija ne dolazi, ona je već stigla, ušla u našu kuću, podigla noge na stolicu i traži daljinski od TV-a. Marketing postaje kompleksniji jer brendovi ne žele da pogađaju gdje daju novac, oni traže analitiku, povratne informacije i postaju sve pametniji. S toga, mi kao agencija, moramo konstantno biti spremni i uvijek istraživati kako poboljšati efikasnost naših klijenata.

Par stvari koje ćemo zasigurno gledati su inovacije i kreativnost u outdoor oglašavanju i sve manje outdoor oglašivača. Automatizacija kupovine, reklame preko instant messaging-a, virtuelni shoppovi i virtuelna druženja i još mnogo, mnogo video sadržaja. I TV će biti prilagođen istom. Da prevedem u jednostavno, kompanija koja uradi dobar bilboard će to snimiti dronom, stavit na Youtube i Facebook i kreirati kampanju kako bi napravio targetiran reach.

Također, vidjet ćemo sve više AR-a, kao što smo mi to uradili prvi put u BiH za Mak Zaru. Kao i uvijek, izlazimo sa kreativnijim pristupom našim potrošačima. Ukratko, ukoliko firme ne prihvate da moraju biti inovativniji, kreativniji, znaniji, i da, najvažnije razumiju put kojim potrošač ide, neka budu spremni na zatvaranje i neuspjeh.

Možete li u nekoliko rečenica reći ko je Kemal privatno?

- Ponosni otac, muž, prijatelj i Bosanac i Hercegovac. Opuštaju me komedije i iskreno društvo. Nekad žena kaže da se volim praviti pametan, možda je u pravu.

Koje su vaše lične i profesionalne ambicije, gdje vidite sebe u budućnosti?

Ne volim pričati o budućnosti zato što vjerujem u nešto više što nas vodi. Ali vam mogu zasigurno reći da imam velike ciljeve i nadam se da ćete nas pratiti i da ćemo ih zajedno postići. Radim na novoj knjizi i još par privatnih projekata za koje se nadam da će vidjeti svjetlo dana. Moja budućnost je usko vezana za ljude oko mene.

Razgovarala: Elvira Kokor

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti