Muhamed Prlja, upravni direktor UpTrend-a: Marketing nije trošak već investicija

17.12.2021. 08:44 / Izvor: Akta.ba
Muhamed Prlja

Proteklog mjeseca UpTrend je osvježio svoj tim novom upravom i novom sistematizacijom, a sve u cilju još boljeg odgovora na zahtjeve aktuelnih, ali i novih klijenata.

UpTrend marketing solutions agencija već šest godina na bh tržištu radi ono što najbolje zna, a to je postavljanje novih trendova u polju marketinga. U agenciji u kojoj se radi ali i uči, mladi tim je oduvijek bio jedna od glavnih prednosti ali i olakšice u praćenju novih digitalnih tokova.

Proteklog mjeseca UpTrend je osvježio svoj tim novom upravom i novom sistematizacijom, a sve u cilju još boljeg odgovora na zahtjeve aktuelnih, ali i novih klijenata.

S tim u vezi, razgovarali smo sa novim upravnim direktorom UpTrend agencije, Muhamedom Prlja koji nam je u interesantnom razgovoru otkrio detalje i dalje planove ove agencije.

Prlja dolazi iz bankarskog sektora, ali je već 20 godina na različitim upravnim pozicijama stekao lidersko iskustvo koje je svakako prednost u svakoj tranzicijskoj poslovnoj fazi.

Gospodine Prlja, menadžerske pozicije su privlačne ali nose i mnogo odgovornosti i obaveza. Zašto ste se odlučili prihvatiti ovu ulogu? Posebno intrigira činjenica da dolazite iz drugačije branše i da ste do sada marketinške usluge koristili a ne pružali… Kako doživljavate marketing sada iz prve ruke?

-Prije svega, smatram da svaka promjena donosi nešto novo kako u privatnom životu tako i u poslovnom okruženju. Promjene u poslovnom svijetu doprinose da se izađe iz zamke koja se ogleda u „šablonskom“ gledanju na određene procese i poslove.

U svojoj dvadesetogodišnjoj karijeri iskustvo sam sticao u šest kompanija koje su pripadale finansijskoj industriji, ali je svaka bila drugačija i u različitim razvojnim fazama. Vjerujem da mi je to omogućilo da budem otvoren za nove izazove i prilike.

Na svim poslovima koje sam radio, uloga marketinga i podrška marketinških agencija je imala značajnu ulogu u ostvarenju planova i ciljeva. Dakle, do sada sam bio korisnik usluga marketinških agencija, što vjerujem može značajno doprinijeti boljem razumijevanju i pristupu UpTrend agencije postojećim i novim klijentima.

Nekoliko sedmica prije zvaničnog preuzimanja funkcije sam proveo u adaptaciji sa novim okruženjem i timom mladih i kreativnih uposlenika koji su, vjerujem, garancija da će UpTrend nastaviti nizati uspjehe i dodatno poboljšati svoju podršku klijentima u BiH.

UpTrend marketing agencija je prepoznata u javnosti i bh tržištu kao svojevrsan inovator i trend setter. Da li će agencija nastaviti istim putem, koji su to strateški planovi koje imate u ovom trenutku i kakve su to nove usluge koje će bh tržištu ponuditi UpTrend ?

-UpTrend je uspio izgraditi svoje mjesto među najperspektivnijim marketinškim agencijama. To je rezultat entuzijazma i energije koju je UpTrend tim od osnivanja uvijek posjedovao, te uvijek težio inovativnosti i postavljanju novih standarda i pristupa marketingu.

Marketing aktivnosti ostaju u fokusu Uptrend marketing solutions d.o.o. Sarajevo, ali u narednom periodu planiramo implementirati projekte koji će zasigurno predstavljati osvježenje na bh tržištu. Ove aktivnosti su vezane za marketing i promociju, a imat će pozitivan efekat na cjelokupnu društvenu i poslovnu zajednicu u BiH.

Posljednjih mjeseci agencija je i prije Vašeg dolaska prolazila kroz određenu sistematizaciju i pojačanja tima. Kako se ova smjena odrazila na taj segment i da li ste odmah na početku uspjeli oformiti tim koji ste dovoljno upoznali i profajlerski rasporedili prema zahtjevnim zaduženjima ovog posla ?

-Sve promjene koje su se dešavale su bile dobro planirane i koordinirane, od jačanja tima i angažmana novih uposlenika do prijenosa poslova. Osigurali smo da se osigura kontinuitet kvalitete usluge našim cijenjenim klijentima.

Muhamed Prlja, upravni direktor UpTrend-a

Prosto ne možemo zaobići pitanje posljedica pandemije Covid-19 na polje marketinga. UpTrend je jedna od rijetkih agencija koja je poslovala bez prestanka i bez gubitaka tokom najtežeg perioda po biznise širom svijeta. Kako Vi ocjenjujete taj uspjeh i koliko se već osjeća povoljniji poslovni ambijent danas nakon svih restriktivnih mjera i sporog ali sigurnog povratka na ustaljeno poslovanje ?

-Pandemija je utjecala na sve segmente ekonomije u Bosni i Hercegovini a vjerovatno u najvećoj mjeri su to osjetile marketinške agencije. Kada nastupe krizne situacije, jedna od prvih mjera je „rezanje“ troškova. I, pretpostavit ćete, jedna od prvih mjera je „rezanje“ marketinga. Mislim da je to generalno pogrešan pristup, jer marketing nije trošak, već ga je ispravno smatrati investicijom.

Kako god, pandemija je imala uticaj i na našu Agenciju, ali ne u obimu i na način koji se desio velikom broju privrednih subjekata. UpTrend se snašao i uspio, kao i u mnogim drugim situacijama i izazovima, da obezbijedi izvore prihoda i osigura kontinuitet poslovanja.

Ono što je bitno i ohrabrujuće je činjenica da se osjeti značajan oporavak od posljedica uzrokovanih pandemijom. Ovo ukazuje da su naši privrednici i zajednica u cjelini otporniji nego se to možda očekuje na poremećaje i vanredne situacije. Ova situacija, kao i mnoge druge koje smo proživjeli, ukazuje da teorije i ekonomska pravila ne moraju biti nužno faktičko stanje, bar ne u BiH. Ovdje prije svega mislim na apokaliptične prognoze inih stručnjaka i eksperata. Dakle, moramo vjerovati da možemo još bolje i još više…

Koliko je upravo pandemija pokazala i ukazala na važnost marketinga, posebno digitalnog marketinga ?

-Ono što je bitno istaći jeste da su se značajno pomjerili standardi u marketingu u odnosu na period od prije nekoliko godina, a prvenstveno se to odnosi na kanale putem kojih se reklame i promotivne poruke danas plasiraju. Sve veći uticaj i primat uzimaju društvene mreže, Google i druge digitalne platforme. Prednost ovih mreža leži u činjenici da one nude mogućnost kontrolisanog odabira ciljanog tržišta, odnosno potencijalnih kupaca. Na ovaj način postiže se kvalitetniji odnos investiranog i očekivanih rezultata.

Socijalne mreže također nude direktnu interakciju sa kupcima/klijentima, a time i direktniju povratnu informaciju o percepciji i ocjeni proizvoda i/ili usluge.

Naravno, i dalje izuzetno bitnu ulogu imaju kreativnost i poruka koju reklama komunicira prema kupcu odnosno klijentu. U tom pravcu, mi u UpTrendu kontinuirano vodimo računa da maksimalno efikasno osiguramo idealan miks kreativnosti, inovativnosti i kanala reklamiranja.

Šta sad predstoji ? UpTrend u novom ruhu, novi tim, nove usluge … Da li se teško isticati na tržištu koje broji mnogo marketinških agencija i koliko benefitnim vidite svoju ulogu u tome ?

Ono što se nalazi pred nama je izazov kako napraviti novi iskorak u razvoja UpTrenda. Rezultati i uspjesi tokom prvih šest godina poslovanja, uzrokovali su postavljanje visokih standarda i očekivanja, kako klijenata tako i svih zainteresovanih strana unutar kompanije.

Vjerujem da će novi projekti doprinjeti rastu kompanije i njenom boljem pozicioniranju na tržištu.

Tokom prvih sastanaka UpTrend tima, koje obavljamo u redovnim intervalima, često istaknem da trebaju iskoristiti činjenicu da dolazim sa „druge“ strane, sa strane dojučerašnjeg korisnika usluga marketinških agencija. Vjerujem da na ovaj način možemo dodatno poboljšati uslugu kao i komunikaciju sa klijentima.

Pored toga, raduje činjenica da smo u ovom kratkom roku uspjeli da kreiramo zdravu radnu atmosferu gdje svi uposlenici imaju mogućnost da iskažu svoje sposobnosti i kreativnost. Saradnja i timski duh su prioritet i preduslov za uspješno poslovanje u marketinškoj industriji. Činjenica da postoji veliki broj kompanija koje pokušavaju da izbore svoje mjesto, može samo biti dodatni motiv i faktor da budemo još bolji i uspješniji.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti