telefoni

Pauza / INOVACIJE I TEHNOLOGIJE

Hoće li svi telefoni uskoro biti kineski?

Zbog sumnji u kvalitet, kupci su se radije okretali “provjerenim” brendovima, prije svega onim iz Sjedinjenih Američkih Država i Južne Koreje, a nešto ranije i finskom gigantu.

30.08.2022. 08:32 / Izvor: Agencije

Gotovo do jučer oznaka “Made in China” bila je sinonim za jeftinu robu upitne kvalitete, a mobilne telefone proizvođača iz ove azijske zemlje većina je gledala s podozrenjem, iako se većina najpoznatijih i najcjenjenijih brendova proizvodila upravo u Kini.

Zbog sumnji u kvalitet, kupci su se radije okretali “provjerenim” brendovima, prije svega onim iz Sjedinjenih Američkih Država i Južne Koreje, a nešto ranije i finskom gigantu. Nekoliko godina kasnije većina nekadašnjih velikana su izgurani iz Top 5, pa čak i Top 10 proizvođača, a samo Samsung i Apple uspijevaju odoliti “naletu” iz Kine, ali i oni od kvartala do kvartala znaju izgubiti pozicije broj jedan i dva.

Tako se kineski Realme, najbrže rastući brend pametnih telefona, u drugom kvartalu ove godine uspio izboriti s pritiscima tržišta te je jedini brend pametnih telefona u Top 5 koji je u drugom kvartalu 2022. godine zabilježio godišnji rast isporuke i ujedno zadržao titulu najbrže rastućeg brenda pametnih telefona u Evropi.

Kako će Samsung i Apple odgovoriti na izazove

Realme se približio Xiaomiju i Huaweiju kao jedan od najvećih proizvođača telefona, a kompanije poput Oppoa, OnePlusa, Vivoa, ZTE-a… već su izgurali dosadašnje velikane, što donosi vjerovatnoću da bi svi telefoni u skorijoj budućnosti mogli biti kineski. To posljedično dovodi do pitanja da li će uređaji iz Kine i dalje biti cjenovno prihvatljivi, ali i da li će postojati neki sigurnosni problemi, s obzirom na stalne optužbe zapadnih kompanija da Peking koristi domaće kompanije da prikuplja informacije širom svijeta, dok se dovodi u pitanje kako će Samsung i Apple odgovoriti na ove izazove?

Činjenica je da se u Kini događaju velike promjene, a kinesko je tržište u padu, bar što se tiče prodaje pametnih telefona, navodi Krunoslav Ćosić, urednik na web portalu Smartlife.

Istovremeno, sve više kineskih proizvođača plasira na tržište premium modele, po cijenama koje su iznad 1.000 eura, a što je donedavno bilo nezamislivo, jer su kupci iz tog segmenta više vjerovali dokazanim brendovima.

Stručnjak za mobilne telefone navodi da su brendovi poput Realmea zapravo “novi Xiaomi” te koriste istu strategiju: po povoljnim cijenama nude dobre hardverske komponente, dobru kvalitetu izrade i razvijaju svoj softver kao nadogradnju na Android operativni sistem. Ujedno se događa ekspanzija većeg broja kineskih brendova na evropskom tržištu.

“Taktika im je dobra – najprije su se dokazali i pozicionirali na kineskom tržištu, a zatim su krenuli u osvajanje svijeta. I dok su Apple iPhone i Samsung Galaxy S i Z serija za sada ipak zaštićeni od kineskih brendova na europskom i (naročito) američkom tržištu, situacija u segmentu od 200 do 400 eura je ipak drugačija.”

Agresivno širenje može donijeti izazove

Ćosić ističe da je Samsung u taj cjenovni segment pametnih telefona morao ugraditi karakteristike kakve ne viđamo kod konkurencije – naprimjer optičku stabilizaciju na kameri, kako bi se oduprli kineskoj konkurenciji. S druge strane, Apple je probao s dva manja iPhone modela konkurirati kineskim brendovima, ali ne uspijevaju u tome.

"Za očekivati je da će Samsung i Apple ipak zadržati vodeće pozicije, jer imaju veliku ‘vojsku’ pratitelja. Vidjet ćemo hoće li im se dogoditi efekt Nokije, koja je, zbog svoje veličine, postala troma i nije mogla tako brzo reagirati na tržišne promjene kao manji brendovi. To je i dalje velika prednost manjih brendova, poput Realme, ali i nama manje poznatih brendova poput Vivo i Oppo, koji mogu usmjeravati tržište sa svojim inovacijama", govori Ćosić.

Mana zbog žestokog naleta kineskih proizvođača mobilnih telefona gotovo i da nema, smatraju stručnjaci.

Strategija dobrog odnosa cijene i kvaliteta koju je dugo koristio Xiaomi kao da se prenijela i na ostale brendove u oštroj konkurenciji srednjeg cjenovnog ranga, dodaje Miloš Petrović, urednik portala Mobilna telefonija, što je jedino što ih može probiti i razbiti predrasude koje i dalje postoje sa novim kineskim brendovima. Ipak, ovakvo agresivno širenje ipak može donijeti određene izazove.

Petrović kao potencijalni problem vidi problem dostave dijelova, što je posebno bilo vidljivo tokom pandemije, kada je transport iz Kine bio znatno otežan.

Primjeri Mete (Facebooka) i Googlea

"Xiaomi se ustalio po celoj Evropi i tu ne vidim više nikakve problema, ali sam jako skeptičan po pitanju novih brendova u tom smislu. Sve ostale mane bi mogle spadati samo u domen teorije zavere. Ako pogledamo same delove tipa procesor, kamere, memorije… svi telefoni se svode na sličnu snagu i u tom segmentu mislim da neće biti problema u samom korišćenju", kaže Petrović.

Osvrnuo se i na pitanje sigurnosti, odnosno dugogodišnje optužbe da Peking na neki način koristi svoj utjecaj da bi putem raznih kineskih, prije svega telekomunikacijskih kompanija prikupljao podatke iz cijelog svijeta, kazavši da određenih problema može biti, ali i da ih je teško dokazati. Ono što je bitno jeste da obični korisnici takve probleme neće ni primijetiti.

Iako se Kina često optužuje da koristi domaće kompanije za prikupljanje informacija, veliki broj stručnjaka širom svijeta ismijava takve tvrdnje, navodeći primjere Mete, odnosno Facebooka, te brojnih afera vezanih za sigurnost podataka, kao i Googlea, odnosno kompanija koje doslovno žive na osnovu prikupljanja i prodaje podataka. Za kritičare, licemjerje je kritizirati Kinu za nešto što privatne kompanije odavno rade.

Ono što je dobra vijest za korisnike i potencijalne kupce jeste da se može očekivati i dalje dobar odnos cijene i kvalitete kada su u pitanju telefoni iz azijskog giganta.

U slučaju da zavladaju kineski brendovi i preuzmu poziciju koju sada imaju Samsung i Apple, Ćosić ne očekuje znatno povećanje cijena telefona, jer je između kineskih proizvođača velika konkurencija, a stalno nastaju novi brendovi koji pokušavaju srušiti nešto starije kineske brendove sa trona.

"Dobar primjer je Honor, koji je u jednom trenutku bio vodeći u Kini, a sada se sve uspješnije bori i za europske kupce".

Premium segment i visoke cijene

S druge strane, loša vijest je da će vodeći modeli i dalje imati visoku cijenu.

"Ne očekujem da će Samsung i Apple spuštati cijene premium telefona, jer su inovacije i vjernost brendu koje imaju i dalje iznadprosječne, dok su kupci kineskih telefona manje vjerni i lako mijenjaju brend, a konkurentnost između kineskih brendova kao da im nedopušta još veće cijene", ističe Ćosić.

Ono što se može sa sigurnošću reći jeste da je prošlo vrijeme potcjenjivanja “Made in China” uređaja, čak i u našoj regiji, koja je bila sporija da prihvati nove brendove.

"Kupci veruju kvalitetu. Huawei i Xiaomi su već dokazani brendovi, na odličnom putu je i OnePlus i Vivo, kao i Realme. U praksi, kada neki moj prijatelj dve godine bez problema koristi Vivo telefon, nema bolje preporuke za mene kao potencijalnog kupa istog. Svakako se na kraju svede na finansijski momenat, a telefoni iz Kine tu definitivno dominiraju", zaključio je Petrović.

PODIJELI:
TAGOVI:

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza