Pauza / ŽIVOT I ZDRAVLJE

Ishrana nakon COVID 19 infekcije

15.03.2021. 15:36 / Izvor: Akta.ba

Dobro uravnotežena prehrana može pomoći pacijentima koji se oporavljaju nakon covid-19 infekcije.

Vrlo je važno zadovoljiti povećane nutritivne potrebe vašeg tijela i pomoći sebi u  fizičkom, mentalnom i emocionalnom oporavku. 

Amina Godinjak, specijalista interne medicine, dijabetolog i nutricionista u poliklinici Eurofarm, savjetuje nekoliko modifikacija u vašoj svakodnevnoj rutini koje će vam pomoći u zdravom oporavku su:

  • Jedite puno voća i povrća: Vitamini, minerali i antioksidansi prisutni u voću i povrću pomažu u brzom oporavku. Pokušajte konzumirati najmanje 5-6 komada sirovog voća dnevno, pojedinačno ili jednostavno dodati u blender. Sezonsko povrće u bilo kom obliku može se kuhati u vodi ili na pari ili dodati u salatu.
  • Dijeta bogata proteinima: Odrasli muškarac / žena tokom faze oporavka trebali bi unositi najmanje 75 grama proteina dnevno. Vegetarijanci mogu konzumirati 2-3 porcije proteina u obliku mlijeka i mliječnih proizvoda, orašastih plodova i sjemenki, leće, kikirikija, sira, gljiva i susama. S druge strane, nevegetarijanci mogu sve to konzumirati zajedno sa  jajima, bijelim mesom (perad) i ribom u svojoj prehrani.
  • Konzumirajte zdrave masti kako bi se udovoljilo povećanim potrebama za energijom: orašasti plodovi i sjemenke, avokado, maslinovo ulje, te ribe hladnih sjevernih mora. Cilj je da unesete u organizam 30-35 grama zdravih masti dnevno.
  • Dodajte kalcijum u vašu prehranu: mlijeko i mliječni proizvodi, smokve, grožđice, bademi izvrsni su izvori kalcija.
  • Povećajte unos cinka: Sjemenke i žitarice bogate su cinkom, a klijanje i fermentacija žitarica takođe povećava sadržaj cinka u njima, sprečava zatvor i pomaže u dobrom pražnjenju crijeva.
  • Super borac vitamin C: Vitamin C pomaže u jačanju našeg imunološkog sistema i bori se protiv infekcije u tijelu. Preporučujem konzumaciju svih vrsta povrća osobito brokule, paprike, paradajza i zelenolisnatog povrća te citrusnog voća poput naranče, grejfruta, limuna i slatke limete, potom nara i kiwija.
  • Jedite malo i često: preporučujem 6-7 manjih obroka dnevno. Jedenje malih i čestih obroka pomaže u ispunjavanju vaših nutritivnih potreba, kao i sprečavanju čestih post-covid 19 gastrointestinalnih komplikacija poput gastritisa i nadutosti.
  • Obavezno u ishranu dodajte prirodne probiotike koji se nalaze u grčkom jogurtu i kefiru, uz dodatnu suplementaciju farmakološkim pripravcima probiotika. Probiotike konzumirati barem mjesec dana nakon antibiotske terapije.
  • Pijte 3-4 litre vode ili čaja svakodnevno. Izbjegavajte kafu i pića bogata kofeinom: Kako kofein ima tendenciju povećavanja dehidracije i povećanja krvnog pritiska, može pogoršati simptome umora i iscrpljenosti tokom i nakon covid-19 infekcije. Dakle, da biste se rano oslobodili ovih simptoma, pokušajte što više izbjegavati pića bogata kofeinom.
  • Uz ispravnu prehranu, preporučujem laganu fizičku aktivnost poput šetnje u prirodi i punih 8 sati sna u toku 24 sata.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza