Digitalizacija i mikrofilmovanje – Pomoć u savremenom kancelarijskom poslovanju

04.10.2011. 13:19 / Izvor: eKapija.ba
Digitalizacija i mikrofilmovanje – Pomoć u savremenom kancelarijskom poslovanju

Imajući u vidu problematiku nagomilanih arhivskih spisa te problema koji se javljaju uz adekvatno ažuriranje, sigurnost i teškoću pristupa pojedinim dokumentima u kancelarijskom poslovanju, Kompanija "Sector ADS" iz Banjaluke i Privredna komora RS organizovali su danas prezentaciju o digitalizaciji i mikrofilmovanju.

"Sector ADS" jedina je kompanija u BiH ovlaštena od nadležnog arhiva za klasično sređivanje arhivske i dokumentarne građe koja prethodi procesu digitalizacije i mikrofilmovanja.

O prednostima digitalizacije i mikrofilmovanja u savremenom kancelarijskom poslovanju govorili su Dijana Kremenović, izvršna direktorica "Sector ADS", Sabina Šerić, direktorica prodaje i Željko Stojnić, direktor IT centra.

"Arhiviranje građe uz upotrebu digitalizacije i mikrofilmovanja smanjuje operativne troškove, troškove papira, doprinosi poboljšanju kvaliteta informacija, ubrzanom poslovnom procesu, strožijoj kontroli usklađenosti, kao i osiguranju brzog povrata investicije", istakla je izvršna direktorica "Sector ADS" Dijana Kremenovć.

Dokumenti se arhiviraju isključivo prema potrebama i zahtjevima klijenta. Trajna dokumentacija pohranjuje se na mikrofilm, mikrofilmovi se mogu uvijek pretvoriti u digitalni oblik, mogu se digitalizovati i knjige, novine, crteži, planovi i sl.

"Zbog zahtjeva klijenata i problema na koje smo nailazili tokom rada otvorili smo i mogućnost klasičnog sređivanja arhivske i dokumentarne građe, a i pohranjivanje arhive u savremeno opremljene arhivske depoe", rekla je direktorica prodaje "Sector ADS" Sabina Šerić i naglasila da su za ove poslove angažovani obučeni i certifikovani profesionalci.

Sudeći prema posjećenosti prezentacije može se zaključiti da je poslovni svijet zainteresovan za inovativne metode sređivanja arhivske građe i čuvanja dragocjene dokumentacije od propadanja.

Prednost ovakvog načina postupanja sa dokumentacijom, zaključak je svih učesnika, je što sređena dokumentacija omogućava brže pristupanje potrebnim informacijama, preglednost i sigurnost arhivske građe.

Prezentaciji su prisustvovali predstavnici kompanija "Nestro petrol", "Drina osiguranje", "Optima grupa", "Elektrokrajina", "Mikrofin", predstavnici opština Prijedor i Srbac, JP "Putevi RS", JP "Šume RS", ministarstava izbjeglica i raseljenih lica, rada i boračko-invalidske zaštite, Administrativne službe grada Banjaluka, Okružnog suda, Muzeja RS, Veterinarskog instituta "Dr Vaso Butozan", Zavoda za statistiku RS, Pokreta potrošača RS...

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti