BiH je interesantno tržište za turiste iz Kine

26.06.2018. 12:58 / Izvor: Akta.ba
BiH je interesantno tržište za turiste iz Kine

Ova regija ima dosta toga za ponuditi kineskim turistima i to treba iskoristiti.

"Tržišta koja smo definirali kao trenuto bitna za Bosnu i Hercegovinu su između ostalog tržišta Njemačke, Španije, Italije, Velike Britanije, a tu je uvijek i tržiše Hrvatske, Srbije, te Turske. Ona tržišta koja bi potencijalno mogla biti interesantna za BiH na prvom mjestu je Narodna Republika Kina iz razloga što je Kina izuzetno veliko tržište, te najmnogoljudnija svjetska zemlja", kazao je Damir Krešić, Ravnatelj Instituta za turizam iz Zagreba.

Dodao je da je prošle godine negdje 147 miliona kineza putovalo, od toga su dvije trećine bili ljudi koji imaju između 25 i 35 godina u čijoj je perspektivi da će još dugo putovati.

"Kina je definitivno jedno tržište koje bi omogućilo i smanjenje sezonalnosti turističke potražnje, jer sezonalnost je ono što muči brojne destinacije kako u Hrvatskoj, tako i u BiH. Interesantno je da Kinezi preferiraju putovanja van glavne turističke sezone, njih ne zanima kupanje i sunčanje, nego više razgledavanje znamenitosti i upoznavanje lokalne kulture, te običaja", ispričao je Krešić.

Ono što je također interesantno za kinesko tržište jeste da traže kružne ture po cijeloj Jugoistočnoj Europi, tako da, kako smatra Krešić "teško da će Kinezi doći samo u jedno zemlju regije, jer oni traže ture koje traju 15-20 dana zbog toga što se radi o udaljenom tržištu koje će povezati više zemalja i interesantnih destinacija".

"Dakle, Kinezi već dolaze u Europu, sada je samo pitanje koja će od ovih destinacija uspješnije da ih privuče, a oni su izuzetno osjetljivi na prilagodbu turističkog proizvoda specifičnostima kineske kulture. Koliko znam, još uvijek u tom segmentu nismo previše napravili i samo malo je promotivnih materijala prilagođeno kineskom tržištu, a oni imaju određne specifične zahtjeve što se tiče smještaja, prehrane, tako da je to nešto na čemu bi se isplatilo poraditi. Ko se prvi fokusira na veliko kinesko tržište imat će sigurno velikog uspjeha kojeg će pratiti dobri rezultati", ispričao je Krešić.

Podsjetio je da je logično i to da su Kinezima na prvom mjestu destinacije koje su u većim Europskim državama kao što su London, Pariz, Rim i drugi gradovi, ali i "ova regija ima dosta toga za ponuditi".

Kada su upitanju statistički podaci, u periodu januar – april 2018. turisti su ostvarili 343.000 posjete, što je više za 14,9% i 724.541 noćenje, što je više za 17,3% u odnosu na isti period 2017. godine.

U strukturi noćenja stranih turista najviše noćenja ostvarili su turisti iz Hrvatske (22,4%), Srbije (13,3%), Turske (6,9%), Slovenije (6,6%), Njemačke (4,7%), Italije (4,5%), Ujedinjenih Arapskih Emirata (3,9%) i Crne Gore (2,6%), što je ukupno 64,9 %. Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 35,1% noćenje.

Kada je u pitanju posjeta turista iz NR Kine, prema podacima Agencije za statistiku Bosne i Hercegovine za period januar-april 2018. zabilježeno je 6.161 dolazaka, dok je u istom periodu prošle godine BiH posjetilo 3.464 Kineza. U segmentu noćenja, ostvaren je rekordan broj od 7.638 noćenja za prva četiri mjeseca 2018. godine, a taj broj u istom periodu prošle godine iznosio je 4.504. Prema ovim podacima možemo zaključiti da je za prva četiri mjeseca ove godine, a u odnosu na prošlu godinu, BiH posjećenija kineskim turistima, te ujedno i zanimljivija.

M.R.R.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti