Ruska firma "Nefa" nestala: Kupci ostali bez novca i namještaja

28.05.2019. 10:40 / Izvor: Faktor
Ruska firma 'Nefa' nestala: Kupci ostali bez novca i namještaja

Mnogobrojni Bosanci i Hercegovci oštećeni su za hiljade maraka, nakon što su kupili namještaj u nekoj od prodavnica salona "Nefa namještaj", ali ga nikada nisu dobili.

Mnogobrojni Bosanci i Hercegovci oštećeni su za hiljade maraka, nakon što su kupili namještaj u nekoj od prodavnica salona "Nefa namještaj", ali ga nikada nisu dobili. Kupci su avansno uplatili čitav iznos za željeni komad namještaja, međutim prije nego što im je on isporučen, sve prodavnice, ne samo u BiH, nego i u regiji su doslovno preko noći zatvorene, a građani nemaju kome da se obrate. Oštećeni su također i zaposlenici "Nefa" salona kojima nisu izmirene plaće.

Mostarka Alma Hadžajlić jedna je od prevarenih kupaca, oštećena je za 560 KM.  Kaže kako je ona "čak i dobro prošla jer je bilo kupaca koji su za određeni namještaj dali i nekoliko hiljada KM, a nikada ga nisu dobili".

PREVARENI KUPCI

„Moj momak i ja smo otišli 2. maja da naručimo komodu koja je koštala 560 KM. Ta firma praktikuje da se avansno plaća čitav iznos nakon čega vam daju ugovor u kojem piše kada će se namješat isporučiti. Nama je komoda trebala stići 9. maja, dakle u roku od sedam dana. Međutim, to se nije desilo, nazvali su nas i rekli da će kasniti ispruka, da će nas naknadno zvati, ali nisu zvali. Kada smo mi njih zvali niko se nije javljao na telefon. U ugovoru je bilo navedeno nekoliko kontakata, sve smo sazivali, međutim niko ništa. Otišla sam u Importanne centar u Sarajevu gdje smo naručili komodu, ali radnja je već bila zatvorena“, govori za Faktor Hadžajlić koja se potom zaputila u radnju "Nefa" u Sarajevo City Centru.

Tamo je situacija eskalirala. Prevareni kupci iz prodavnice i magacina doslovno su uzimali šta su stigli kako bi namirili barem dio novca kojeg su uplatili.

„Otišla sam i ja u SCC gdje je neki momak dobrovoljno radio tu još uvijek iako je znao da je firma već propala. On je samo otvorio poslovnicu da taj namještaj koji je u prodavnici da ljudima. I onda su ljudi doslovno uzimali šta su mogli, stvarno je bila čudna situacija. Bilo je onih koji su prevareni za više hiljada KM. Jedan čovjek je naručio tri ugla, a svaki košta oko 1.200 KM. I on je gledao da pokupi bilo šta iz radnje. Uposlenik nam je izašao u susret, otvorio nam je i teretni lift kako bismo mogli iznijeti stvari“, kazala je naša sagovornica.

Ipak, Alma je ostala uskraćena za komodu koju je uredno platila.

„Ja nisam uspjela ništa uzeti, nego nam je čovjek koji je glavni u magacinu u Lukavici rekao da dođemo tamo, da ponesemo ugovor i da ćemo pokupiti šta je naše. Mi smo se naivno ponadali da će to tako biti. Međutim kada smo došli, magacin je bio zapečaćen ,a taj momak je stajao ispred i govorio kako nema ključeve“, navodi Hadžajlić.

Ona je poput mnogih drugih oštećenih kupaca uputila žalbu Ombudsmanu za zaštitu potrošača BiH, ali se ne nada pozitivnom ishodu.

Društvene mreže preplavljene su raspravama i komentarima korisnika koji su na isti način ostali bez svog novca i namještaja. Brojni kupci su prevareni i u Mostaru i Bijeljini, gdje su također radnje ovog ruskog proizvođača zatvorene.

STIGAO ODGOVOR RUSKE KOMPANIJE

Ova kompanija proteklih dana napravila je haos i u Srbiji, a kako pišu tamošnji mediji "ova kompanija je doslovno pobjegla iz Srbije i ostavila više od 500 radnika na cjedilu, te je oštetila stotine kupaca kojima nije isporučila plaćenu robu".

Kako pišu srbijasnki mediji, riječ je o ruskoj kompaniji namještaja “Spilit“, a prema podacima Agencije za privredne registre Srbije 49 posto “Spilita” je u vlasništvu beogradskog “Hollodexa“, a 51 posto u vlasništvu ruskog partnera “OOO Korolj Divanov” dok je “ Hollodex” stoprocentni vlasnik “Nefa namještaja”.

Prema pisanju “Blica”, iza obje firme stoji i ruski biznismen Andrej Hodasevič, vlasnik dvije velike fabrike namještaja u Rusiji.

Ova kompanija je u Vranju 2017. godine započela proizvodnju namještaja. U februaru ove godine je otvorila novi pogon i u Somboru. U Srbiji imaju 34 prodajna salona, isključivo u tržnim centrima. Prodavnice "Nefa namještaja" u BiH su se otvorile prošle godine, a sjedište firme je registrovano u Bijeljini.

Ova kompanija je ugasila i profile na društvenim mrežama te web stranice, da bi na zvaničnoj srbijanskoj web stranici danas osvanulo obavještenje kupcima i radnicima ove kompanije u Srbiji.

„Iskreno se izvinjavamo zbog stresa koji ste pretrpjeli na osnovu medijskih objava o "ruskim lopovima i prevarantima" koji su ukrali vaš novac i pobjegli iz zemlje. To nije tačno. Sve do prošlog mjeseca smo redovno finansirali poslovanje kompanija, pri čemu je visina ulaganja u toku aprila premašila pola miliona eura. Naši zaposleni su i pored donijete odluke o zatvaranju kompanije nastavili redovno da vam isporučuju namještaj sve do 23.05. prema planu trebalo je da sva potraživanja kupaca budu obezbijeđena namještajem i riješena. Nažalost, poslije neistinitih objava u medijima izbila je konfuzija u magacinu, te više nismo u mogućnosti da vam isporučujemo namještaj zbog opasnosti po vas i naše zaposlene. Želimo da vas uvjerimo da niko od naših kupaca i zaposlenih neće biti prevaren. Svi ćete dobiti svoj novac“, napisao je investitor "Nefa projekta", Andrej Hodasevič.

Niko iz ove kompanije se nije oglašavao kada je u pitanju rješavanje ovog problema u BiH.

REAKCIJE OMBUDSMANA ZA ZAŠTITU POTROŠAČA

Iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača BiH za Faktor su kazali da su do dobili nekoliko prijava nezadovoljnih kupaca kada je u pitanju ovaj slučaj.

„Zatvaranje poslovnica ovog salona namještaja izazvalo burna negodovanja potrošača. Institucija ombudsmana je tokom današnjega dana imala nekoliko telefonskih prijava potrošača, kako iz Republike Srpske, tako i iz Federacije BIH, što ukazuje da se radi o alarmantnoj pojavi koja je posljedica nepoštene prakse trgovca“, naveli su iz Institucije ombudsmana.

Podsjetili su da Zakon o zaštiti potrošača u BiH na jasan način regulira obavezu trgovca da obavlja trgovinsku djelatnost na pošten način odnosno na način koji nije u suprotnosti sa dobrim poslovnim običajima. Također, navedeni Zakon propisuje prekršajnu novčanu kaznu u iznosu od 2.500 KM – 5.500 KM za trgovca koji prodaje proizvod na način koji je u suprotnosti sa dobrim poslovnim običajima. Cijeneći navedene zakonske propise i prijave potrošača, nameće se zaključak da je u pitanju nepoštena poslovna praksa trgovca koja nanosi štetu osnovnim pravima  i ekonomskim interesima  potrošača.

„S tim u vezi, Institucija ombudsmana će čim prije, a u suradnji sa nadležnim službama za inspekcijske poslove poduzeti određene mjere kako bi se prevazišla predmetna problematika te kupci na adekvatan način bili obeštećeni“, navode iz ove institucije.

Foto: blijesak.info

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti