Jako mali broj
BiH ima jako mali broj pilota a tome doprinosi nedostatak domaće aviokompanije
Broj pilota iz Bosne i Hercegovine, koji lete na komercijalnim letovima, jako je mali.
Školovanje za pilota, može da košta i više od stotinu hiljada eura.
Međutim, iako su troškovi školovanja i obuke vrlo visoki, plate pilota u regiji i dalje nisu ni blizu kakve imaju piloti aviokompanija u zapadnoevropskim zemljama.
Iako piloti, mogu da zarađuju znatno više, nego većina ljudi, njihove plate su i dalje manje u poređenju sa njihovim kolegama u inostranstvu.
Broj pilota iz Bosne i Hercegovine, koji lete na komercijalnim letovima, jako je mali.
Nedostatak domaće aviokompanije, razlog je što u cijeloj državi imamo svega 15 do 20 pilota.
"Mi nemamo pilota, jer sve što smo imali koje smo odškolovali u BH Airlines- u je nažalost sa nestajanjem kompanije, napustilo zemlju. Oni lete po cijelom svijetu i svi pitaju hoće li biti jednog dana prostora da se vrate kući.", kaže Amir Baralić, kapetan i instruktor "Electra Airwaysa"
Cijene pilotskih licenci nisu male. Stoga, poziv za pilota, čak i za ulazne licence, zahtijeva mnogo odricanja.
"Licence za jedrilicu su najjeftinije i najčešće ljudi kreću od njih. Kreću se oko 2000 eura, to je od početka obuke do samog kraja. Svaki aeroklub ima svog instruktora letenja i ljudi najčešće krenu sa jedrilicama, kako bi dobili osjećaj kako izgleda vožnja aviona.", izjavio je Aladin Mujagić, član i instruktor letenja "Aerokluba Bihać"
Licence za komercijalnog pilota koštaju nešto više.
"To otprilike u evropskim razmjerama košta oko 100 hiljada eura.", pojašnjava Baralić.
Iako se svugdje polaže istih 14 testova za pilote, naše licence nisu kompatibilne sa licencama u EU. Ko se odluči postati pilot, najisplativije je polagati u zemljama Evropske unije.
"Ko se želi ozbiljno i profesionalno baviti, najbolje je ići u zemlje EU, zato što dobijaju njihove licence, odnosno prođu regulativu EU licenci. Kasnimo za posljednjim aktima jer se u EU automatski usvajaju.", kaže Mujagić.
Nepostojanje domaće aviokompanije opravdava mali broj pilota u Bosni i Hercegovini. No, koji su razlozi nepostojanja domaće aviokompanije?
"U srednjoj školi i na fakultetu postoji smjer vazduhoplovni tehničar. Puno državnih segmenata i mladih kadrova, koji ne bi otišli iz zemlje, koji bi tu ostali, se vezalo za BH Airlines, bila je i Fly Bosnia, ni za nju se nije imalo razumijevanja. Sad imamo razumijevanja i za Ryanair i za Croatia Airlines u Mostaru, za sve se nađe novaca, a domaće ćemo zatvorit, to ne treba.", zaključuje Baralić.
Bosanskohercegovački piloti su primorani letjeti za strane aviokompanije, iako bi neki voljeli letjeti za domaće. Zato je vrlo neizvjesno hoće li se u narednom periodu broj pilota povećavati.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
JP B&H Airlines d.o.o. Sarajevo U STEČAJU
ul. Kurta Schorka broj 36 71210 Ilidža -
J.P. Međunarodni aerodrom SARAJEVO d.o.o. Sarajevo, PC Sarajevo International Airport LLC, Sarajevo
ul. Kurta Schorka br. 36 71210 Ilidža -
Croatia Airlines d.d. Zagreb - Predstavništvo Sarajevo
Ul. Kurta Schorka 36 71000 Sarajevo -
Aero - klub BIHAĆ
Golubićki put 3 77000 Bihać -
CROATIA AIRLINES d.d. Zagreb
Bani 75, Buzin 10010 Zagreb -
RYANAIR Holdings plc Ireland
Ryanair Corporate Head Office, Dublin Airport D09, K67 Dublin