Najviše žalbi na obuću, aparate za domaćinstvo i račune

18.06.2018. 07:52 / Izvor: SRNA
Najviše žalbi na obuću, aparate za domaćinstvo i račune

Kajkut je poručio da potrošači budu istrajni u ispunjavanju svojih prava, te da se informišu o Zakonu o zaštiti prava potrošača.

Generalni sekretar banjalučkog Udruženja za zaštitu potrošača "Reakcija" Slaviša Kajkut rekao je Srni da su u proteklih pet mjeseci potrošači najveći broj prigovora imali na prodaju proizvoda, najviše obuće i tehničkih aparata za domaćinstvo, i usluge od opšteg ekonomskog interesa, telekomunikacije i isporuku toplotne i električne energije.

"Prigovori u vezi sa telekomunikacijama odnosili su se na obračun i kvalitet usluge. Banjalučani su bili nezadovoljni i kvalitetom grijanja, odnosno količinom isporučene energije. Zabilježili smo i dosta prigovora na iznos računa za utrošenu električnu energiju", naveo je Kajkut.

On kaže da su potrošači koji su uložili prigovor trgovcu, i to upisom u knjigu reklamacija, ispunili potrošačko pravo.

"Trgovac je dužan da popravi proizvod, zamijeni ga ili vrati novac ukoliko je upis u knjigu reklamacija bio u roku od osam dana od dana kupovine ili je potrošač otkrio nedostatak na proizvodu u roku od 60 dana", napomenuo je Kajkut.

On kaže da iz Udruženja savjetuju potrošačima da ukoliko su bili nezadovoljni naznačenim prigovorima moraju da sačine pisani prigovor na koji davalac usluge mora odgovoriti u roku od 30 dana.

"U nekoliko preduzeća koja pružaju ekonomske usluge članovi Udruženja su u komisijama za razmatranje potrošačkih prigovora, kako je propisano Zakonom o zaštiti prava potrošača Srpske. Na ovaj način odluke se donose bez diskriminacije i transparentno", kaže Kajkut.

On je pozvao sva preduzeća koja pružaju ekonomske usluge da u komisije za razmatranje prigovora uključe udruženja za zaštitu prava potrošača iz lokalne zajednice, da bi potrošači bili sigurni u odluke komisije, čime se ne bi ponavljala praksa donošenja jednostranih odluka na štetu potrošača.

Kajkut je poručio da potrošači budu istrajni u ispunjavanju svojih prava, te da se informišu o Zakonu o zaštiti prava potrošača.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti