Građani žrtve vladine politike: Šta će biti sa obnovom tramvajskih stajališta?

22.05.2020. 09:59 / Izvor: Akta.ba
Građani žrtve vladine politike: Šta će biti sa obnovom tramvajskih stajališta?

Rekonstrukcija prvog tramvajskog stajališta počela je na Otoci i od tada radovi stoje.

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo 28.02 ove godine počelo je realizaciju dugo njavljivanog projekta izgradnje novih tramvajskih stajališta u glavnom gradu BiH.

Rekonstrukcija prvog tramvajskog stajališta počela je na Otoci i od tada radovi stoje. Ovakvim početkom blokiran je i dio saobraćajnice što svakodnevno otežava protok saobraćaja u ovom dijelu grada ali i kretanje putnika.

Zastupnici Skupštine Kantona Sarajevo u četvrtak su raspravljali na ovu temu i o samom projektu rekonstrukcije stajališta u Sarajevu, koji je pokrenut još 2018. godine i do danas niti jedno stajalište nije završeno.

Za ovaj projekat Ministarstvo saobraćaja KS i konzorcij kompanija BS Telecom Solutions i Euroasfalt su još 19.10.2018. godine potpisali su okivrni sporazum za "Izvođenje radova na izgradnji i opremanju tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplate“ u iznosu od 12.164.330,38 KM.

Podsjećamo da je procijenjena vrijednost cjelokupnog projekta 4.7 miliona KM.

Ministar saobraćaja KS Adi Kalem na početku jučerašnje rasprave predstavio Informaciju o utrošku ovih sredstava i odgovorio na pitanja zbog čega se u vrijeme pandemije nisu mogli vršiti pojedini radovi.

"Ministarstvo saobraćaja KS i konzorcij firmi BS Telecom Solutions i Euroasfalt su 2018. godine potpisali okvirni sporazum za projekt izgradnje u iznosu od 12 miliona i 165 hiljada KM. Na osnovu potpisanog sporazuma, potpisan je ugovor za prvu fazu radova u iznosu od sedam miliona i 115 hiljada KM. Ukupan iznos sredstava potrošenih iz budžeta KS za 2019. godinu iznosi 4,6 miliona KM. Utrošena sredstva su se uglavnom odnosila na opremanje centra za upravljanje javnim prijevozom, isporuku opreme za elektronski sistem naplate karata te opremanje za poboljšanje sigurnosti u vozilima javnog prijevoza. Ugovorom za prvu fazu radova predviđena je izgradnja dva tramvajska stajališta", rekao je Kalem.

POGREŠAN SLIJED KORAKA

Na pitanje zašto radovi na rekonstrukciji nisu rađeni tokom pandemije, kada gradski saobraćaj nije bio u funkciji, Kalem je kazao kako je i sam potencirao da se počnu radovi u vrijeme pandemije, te da je koristio i svoje poslovne veze od ranije kako bi se uradili određeni radovi kao što je pocinčavanje, ali da nije došlo do provođenja radova.

Kalem je još kazao da je održao sastanak s izvođačem radova te zatražio presjek trenutnog stanja.

"Uvidjeli smo da postoji jedan problem a odnose se na to da je prvobitno počela rekonstrukcija stajališta a ne pruge. Pogubno bi bilo napraviti stajalište pa početi rekonstukciju pruge a onda opet štemati stajališt. Riječ je o pogrešnom slijedu koraka", kazao je Kalem.

Ovakva situacija jasno ukazuje na to, da ako se radovi na rekostrukciji stajališta nastave prije rekonstrukcije postojeće pruge, stvorit će se dodatni poslovi a oni će zahtijevati i dodatna novčana sredstva. Ovakav stav iznijeli su i pojedini zastupnici.

Iz kompanije BS Telecom Solutions su se nedavno oglasili kazavši da je projekt izgradnje i opremanja tramvajskih stajališta veoma složen i podrazumijeva modernizaciju cjelokupnog sistema tramvajskog prevoza, od čega će građani imati veliku korist.

Kazali su kako je za ovaj projekat do sada isplaćeni novac na ime I faze koja se ne odnosi na građevinski dio ovog projekta već za informatizaciju budućeg sistema na tramvajskim stajalištima, jer navodno Ministarstvo saobraćaja još uvijek nije obezbijedilo uslove za građevinski dio radova.

POLITIČKA PREPUCAVANJA PREKO LEĐA GRAĐANA

Projekt je proglašen i javnim intersesom a njegov cilj je unapređenje kvaliteta tramvajskog prevoza, povećanje sigurnosti putnika i kontrolisana naplata, koja je trebala povećati stepen naplate i pomoći javnom prijevozu da unaprijedi ukupan kvalitet usluge.

Nova stajališta će, između ostalog, imati videonadzor, obavještač dolaska sljedećeg vozila, te biti prilagođena osobama sa poteškoćama u kretanju i oštećenim vidom.

Kako je ranije najavljivano nakon stajališta na Otoci, trebali bi uslijediti radovi na stajalištu u Nedžarićima, a u planu je da do kraja 2020. godine budu obnovljena tj. izgrađena 22 nova tramvajska stajališta.

Sudeći po jučerašnjim raspravama zastupnika u Skupštini KS građani su opet postali žrtve političkih prepucavanja a projekti od značaja za grad čekaju. Da li će građani ponovo ostati oštećeni za dio budžetskih sredstava, vidjet će se u nastavku realizacije spomenutog projekta.

I.R.

Foto: Muhidin Živojević

PREUZMI DOKUMENTE:
Izvještaj
Izvještaj

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti