Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS: Za gradnju mahovljanske petlje pretkvalifikovalo se sedam kompanija

24.11.2009. 14:12 / Izvor: Nezavisne novine
Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS: Za gradnju mahovljanske petlje pretkvalifikovalo se sedam kompanija

Za tender za gradnju mahovljanske petlje, čija se vrijednost procjenjuje na oko 25 miliona EUR, pretkvalifikovalo se sedam kompanija, izjavio je jučer Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza RS.

Čubrilović je kazao da su proces pretkvalifikacija prošli: austrijski "Strabag", "Alpina" i "Osijek - Koteks" koji su zajedno nastupili, zatim splitski "Konstruktor", "Integral Inženjering" iz Laktaša, "Vidoni" iz Italije, "Hidroelektra-niskogradnja" iz Zagreba, slovenački "SCT" i češki "OHL", koji je nastupio zajedno sa "Niskogradnjom" iz Laktaša.

Ministar je Čubrilović je kazao da će se predstavnici zainteresovanih kompanija 23. decembra obići prostor na kojem bi trebalo da se petlja radi. On nije mogao da precizira tačnu vrijednost radova, pošto će nju pokazati tender, dodajući da se procjene kreću oko 25 miliona EUR.

Čubrilović je dodao da će nastojati da se u jednoj od faza gradnje petlje, završeni dio autoputa pusti u promet.

Što se tiče dionice od Banja Luke do Gradiške, ministar Čubrilović kaže da povoljni vremenski uslovi pozitivno utječu na dinamiku radova.

"Imamo informacije da postoje određena kašnjenja na pojedinim pozicijama, ali uprkos tome ostajemo na poziciji da autoput mora biti završen do ljeta naredne godine", kazao je Čubrilović.

Dušan Topić, direktor "Autoputeva RS", kazao je da će projekat mahovljanske petlje biti finansiran iz kredita iz EBRD-a od 21 milion EUR i pet miliona nepovratnih sredstava od sredstava Evropske unije.

On je rekao da je plan da čitav posao traje dvije godine, s tim da se očekuje da će radovi početi na proljeće.

Ilustrujući o kolikom se projektu radi, Topić je kazao da bi se petlja na kojoj će se ukrštati dva autoputa, kada bi se razvila, bila dužine od oko pet kilometara.

Međutim, on kaže da je od te dužine oko 600 metara mostovskih konstrukcija, koje se rade na tri nivoa i u krivini, što čitav posao čini tehnički veoma složenim.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti