Iz FBiH Končaru moraju platiti 4,5 miliona eura

13.06.2017. 08:54 / Izvor: Poslovni dnevnik
Iz FBiH Končaru moraju platiti 4,5 miliona eura

Končar je godinama nakon isporuke voza nastojao pregovorima doći do rješenja za naplatu, ali je slučaj, ipak, završio na sudu.

Končar je godinama nakon isporuke voza nastojao pregovorima doći do rješenja za naplatu, ali je slučaj, ipak, završio na sudu.

Slučaj neplaćenog niskopodnog voza koji je Končar EI isporučio prije osam godina Željeznicama Federacije BiH okončan je odlukom Arbitražnog suda pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, koja je utvrdila da zagrebačkom proizvođaču Željeznice trebaju isplatiti 4,5 miliona eura.

Toliki je preostali nepodmireni dug Željeznica FBiH za posao čija je ukupna vrijednost iznosila 5,3 miliona kuna, a u među međuvremenu je na račun Končara sjelo tek 800 hiljada eura avansa. Realizacija ugovora je omogućena preko Hrvatske banke za obnovu i razvoj, a Končar je godinama nakon isporuke nastojao pregovorima sa Željeznicama FBiH doći do rješenja za naplatu vlaka, nudeći plaćanje u ratama, pa čak i soluciju vraćanja voza, ali je na koncu slučaj ipak završio na nadležnom arbitražnom sudu.

Iako u zagrebačkom sjedištu kompanije nisu željeli komentarisati ovu odluku dok je službeno ne prime, prema pisanju Večernjeg lista BiH arbitražna odluka je pravomoćna, a iz uprave Končara im je rečeno da će u slučaju da se državne željeznice i na nju ogluše biti primorani pokrenuti postupak prisilne naplate.

Takva mogućnost prema ocjenama iz BiH nije nemoguća, s obzirom na to da je kompanija u dubokoj finansijskoj krizi i na listi najvećih poreznih dužnika u susjednoj državi zauzima vodeće mjesto. Prema dostupnim informacijama, Željeznice su za podmirenje duga za Končarov niskopodni voz čak i dobile sredstva uz pomoć tamošnje vlade, ali su zbog pritiska sindikata i najava štrajka navodno tim sredstvima isplaćena dugovanja zaposlenicima. Končarov niskopodni voz prugama kroz BiH je prometovao tek nešto više od pola godine, a Končar ga je, uvidjevši da ga Željeznice BiH nisu u stanju platiti, željele preuzeti i dati u najam. To više se takvo rješenje pojavilo nakon mučne epizode kada je prilikom vožnje došlo do kvara na vozu, za što su Željeznice javno okrivile Končar tvrdeći da isporučeni voz nije kvalitetno proizveden, da je “ishaban”.

Iz Željeznica FBiH su objavili kako je došlo do puknuća glavne osovine , no iz Končara su odbacivali takve prozivke, tvrdeći da je isporučeni proizvod kvalitetan, te da je došlo do kidanja vodilice kolskog sloga i vertikalnog amortizera primarnog ogibljenja, što nije moglo biti povezano s kvalitetom dijelova ili izradom voza, već rezultat manevarskih vožnji i krive manipulacije osoblja Željeznica BiH. Po svemu sudeći to je i arbitražni sud utvrdio, dajući za pravo Končaru da mu se namiri dug za isporučeni proizvod. Inače, Željeznice FBiH Končaru ne duguju samo za niskopodni voz, nego i za obavljeni remont lokomotiva, za što je Končar, također, bio prisiljen otvoriti sudski proces protiv kompanije s kojom je tradicionalno dobro sarađivao.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti