Ista cijena manje pakovanje

Trgovci i dobavljači zaratili zbog "šrinkflacije"

29.01.2024. 08:22 / Izvor: Nezavisne novine
EU

Šrinkflacija označava situaciju kada proizvođači ili trgovci smanjuju količinu proizvoda ili pakovanje, dok zadržavaju istu ili povećavaju cijenu proizvoda.

Lanac prodavnica na malo "Intermarché" je 19. januara potvrdio da će ih "Unilever" tužiti zbog spora oko cijena.

Industrijski div koji, između ostalog, proizvodi i slavne Magnum sladolede, osporava marketinšku kampanju koju je napravio ovaj francuski supermarket za sladolede Magnum i Carte d'Or u kojoj je "Intermarché" insinuirao da je došlo do smanjivanja gramaže.

"L'Informé" piše kako je prodavac stavio plakate ispred proizvoda Carte d'Or ismijavajući njihova nedavna smanjenja količina i poskupljenja - u kutiji su po novom tri, a ne četiri sladoleda kao ranije. "Unilever" je stoga pozvao nekoliko "Intermarché" prodavnica da zaustave tu akciju zbog njihove "ponižavajuće" prirode, prenosi "Index".

Iz "Intermarchéa" su rekli da su primili "iznenađujući sudski poziv od Unilevera".

Trgovac je potvrdio da je ročište zakazano za 31. januar i da je "postupak trenutno u toku".

Vijest dolazi usred napetosti u Francuskoj između trgovaca na malo i dobavljača oko cijena.

"Carrefour" je nedavno uklonio PepsiCo proizvode iz prodavnica u Francuskoj, Španiji, Italiji, Belgiji, a sad i Poljskoj. Div supermarketa sa sjedištem u Francuskoj postavio je transparente na prodajnim mjestima na kojima piše: "Više ne prodajemo ovu marku zbog neprihvatljivog povećanja cijena".

"Intermarché" je rekao da "osuđuje praksu šrinkflacije već nekoliko nedjelja" i da je "Unileverov" potez "došao na početku trgovinskih pregovora".

"Prvi smo to učinili i preuzimamo punu odgovornost za to. S dvocifrenom inflacijom tokom dvije godine, ovakva praksa više nije bila tolerantna. Naša je odgovornost da obavijestimo naše kupce o neopravdanom povećanju cijena i ovom pomaku pa se nadamo da će ova vrsta kampanje omogućiti dotičnim proizvođačima da pokažu veću transparentnost i umjerenost", kažu.

Francuska je ranije ovog mjeseca podnijela planove za nove regulacije prema kojima bi trgovci u zemlji trebalo da upozore kupce na takozvanu šrinkflaciju.

Pariz je zatražio od EU da odobri potez koji bi obavezivao prodavce mješovitom robom da obavijeste potrošače ako je proizvod smanjen u veličini, ali mu je cijena ostala ista.

Šrinkflacija je izraz koji se koristi za opisivanje situacije kada proizvođači ili trgovci smanjuju količinu proizvoda ili pakovanje, dok zadržavaju istu ili povećavaju cijenu proizvoda.

Ovaj "fenomen" se često primjećuje u industriji prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

EU