Bosanskohercegovačke firme društveno neodgovorne
Agencija PRIME Communications je sprovela istraživanje o društveno odgovornom poslovanju u BiH koje je prezentovano na trećem Sarajevo PR Open-u, jednodnevnoj konferenciji o odnosima s javnošću.
U istraživanju je učestvovalo vise od 30 predstavnika uglednih kompanija kao što su Mercator, P&G, Bosnalijek, FDS, ASA Prevent, Pro Credit bank, UniCredit bank, Violeta, Podravka, OMV, BBI, Via media, Posao.ba i mnoge druge, saopćeno je iz Agencije PRIME.
Pored mišljenja predstavnika kompanija istraživanje je sprovedeno i sa preko trideset novinara iz medijskih kuća sa cijele teritorije BiH.
„Istraživanje je urađeno sa predstavnicima kompanija u BiH i sa novinarima sa ciljem da se utvrdi da li kompanije u BiH strateški planiraju društveno odgovorno poslovanje, da li odvajaju budžete za društveno odgovorne akcije, koje segmente naročito podržavaju i da li imaju dobre odnose sa predstavnicima medija u komuniciranju društveno odgovornih aktivnosti. Dobiveni podaci će svakako biti dobra polazišta za predstavnike kompanija u BiH za razvijanje strategija DOP-a u budućnosti, kao i podsticaj za druge kompanije da se u ovom segmentu što više aktiviraju“, istakla je Lejla Brčaninović, PR direktor agencije PRIME Communications.
Na pitanje da li su kompanije u BiH društveno odgovorne, 58 % predstavnika kompanija je odgovorilo da smatraju da su kompanije u BiH uglavnom neodgovorne, 29 % smatra da su kompanije uglavnom odgovorne, dok 13 % ispitanika smatra da kompanije u BiH uopšte nisu odgovorne, navodi se u saopćenju.
92% ispitanika je navelo da je društveno odgovorno poslovanje uvršteno u godišnje planove njihovih kompanija i da imaju predviđene budžete za realizaciju određenih društveno odgovornih akcija. Međutim i pored toga 87,5 % ispitanika ipak je mišljenja da su kompanije u BiH okupirane drugim prioritetima i da će mnogo više vremena trebati da društveno odgovorno poslovanje zauzme značajno mjesto u BiH.
Za novinare su primjeri u društveno odgovornom poslovanju one kompanije koje su odgovorne prema zaposlenicima, zatim one koje imaju kvalitetne proizvode i koje posluju u skladu sa korporativnim načelima. Po mišljenju novinara kompanije bi trebale ulagati najviše u obrazovanje, zatim u rješavanje socijalnih problema i ekologiju.
Predstavnici kompanija su prepoznali Fabriku duhana Sarajevo, BH Telecom i Bosnalijek kao društveno najodgovornije ali su pri vrhu spiska i M-tel, Raiffeisen banka i Podravka, dok su novinari prepoznali Hypo Alpe Adria Group, HT Eronet i BH Telecom kao društveno najodgovornije kompanije u BiH dok za njima slijede Bosnalijek, P&G i Avon.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
KOLEKTIV d.o.o. Sarajevo
ul. Skenderpašina br. 1 71000 Centar -
Telekom Srpske a.d. Banja Luka Mtel a.d. Banja Luka
Ulica Vuka Karadžića broj 2 78000 Banja Luka -
PRIME COMMUNICATIONS d.o.o. Banja Luka
Nikole Tesle 13 78000 Banja Luka -
BRISAN USLJED PRIPAJANJA - MERCATOR BH d.o.o. Sarajevo
ul. Blažuj bb 71210 Ilidža -
UniCredit Bank d.d.
Kardinala Stepinca bb. 88000 Mostar -
ProCredit Bank d.d. Sarajevo
ul. Franca Lehara bb 71000 Centar