Zavšena akcija DP marketa: "Klas", "Meggle" i "Ovako" favoriti kupaca među bh. proizvodima

08.06.2011. 10:03 / Izvor: eKapija.ba
Zavšena akcija DP marketa: 'Klas', 'Meggle' i 'Ovako' favoriti kupaca među bh. proizvodima

Prema rezultatima ankete koju su proveli DP marketi u okviru akcije "Najpoželjniji bh. proizvodi po izboru kupaca" najviše glasova dobili su proizvodi Klasa, Meggle mljekare i Mesne industrije OVAKO. Zatim slijede proizvodi Sarajevske pivare, Vispaka, Violete, Bimala, Vitaminke, Kondise, Sarajevskog kiseljaka...

"Cilj akcije je bio da omogućimo domaćim kupcima – krajnjim potrošaćima da i na ovaj način izaberu najbolje domaće proizvode zato što su ipak oni ti koji odlučuju kome će dati svoj novac. Oni su za nas najveći potencijalni investitori u bh. privredu i zbog toga zavrijeđuju da ih se pita za mišljenje. Po svemu sudeći, uradili smo pravu stvar jer je odziv bio veliki. Za samo sedam dana dobili smo više od 1.000 popunjenih anketnih listića iz svih dijelova BiH, od kojih je 80% iz Federacije", kaže direktorica marketinga mr.sc. Mirsada Adembegović.

Najzanimljivije saznanje do kojeg su došli je da su građani iskazali veliki stepen lokalpatriotizma. Za najdraže/najpoželjnije proizvode navodili su, uglavnom one lokalnih proizvođača bez obzira da li se radi o velikoj ili maloj kompaniji.

Adambegović navodi i karakterističan primjer iz segmenta mlijeka i mliječnih proizvoda.

"U Unsko-Sanskom kantonu kupci su naveli šest proizvođača mlijeka i mliječnih proizvoda od kojih su najviše glasova dobili Meggle Bihać 69% i Čapljanka Sanski Most 17%; u Zenici su naveli četiri proizvođača od kojih je Zenička industrija mlijeka dobila 61% glasova; u Sarajevu je od 11 navedenih Milkos dobio 35% glasova itd"... , ističe ona.

Na osnovu ankete građani BiH su istakli da, od domaćih proizvoda, najviše kupuju mlijeko i mliječne proizvode (24%); brašno, tjesteninu i pekarske proizvode 21%; meso i mesne proizvode 19%; slatkiše, praškaste proizvode, supe i začine 17%; pića, sokove, pivo i vino 11%, sredstva za higijenu 8%; voće i povrće 6%....

Zanimljivo je i to da bh. građani neke proizvode koji su zadržali izvorne nazive brendova, a proizvode se u BiH, različito doživljavaju. Meggle i Harmony su, na primjer, prihvaćeni kao domaći, dok Coca Cola i Poli nisu.

U svakom slučaju, ohrabruje činjenica da građani Bosne i Hercegovine sve više prepoznaju kvalitet u domaćim proizvodima, da postaju svjesni značaja njihove kupovine, a da su posebno ponosni na one lokalne zato što, direktno ili indirektno učestvuju kako u njihovoj proizvodnji i podršci kroz kupovinu i doprinose boljem vlastitom standardu, uslovima i kvaliteti života.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital