Pravilnik

Izmjena i dopuna Pravilnika o elektronskom načinu vođenja

29.12.2023. 08:00 / Izvor: Službene novine Federacije BiH
elektronsko

U Pravilniku o elektronskom načinu vođenja zemljišnih knjiga

Službene novine Federacije BiH, broj 101/23

Na osnovu člana 81. stav (2) Zakona o zemljišnim knjigama Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 58/02, 19/03, 54/04 i 61/22), federalni ministar pravde donosi
 

PRAVILNIK

O IZMJENI I DOPUNAMA PRAVILNIKA O ELEKTRONSKOM NAČINU VOĐENJA


 

Član 1.
 

U Pravilniku o elektronskom načinu vođenja zemljišnih knjiga ("Službene novine Federacije BiH", br. 05/03 i 103/18), iza člana 8. dodaje se novi član 8a. koji glasi:

"Član 8a.

(Upisi u registar kada je zemljišna knjiga uspostavljena prema podacima novog premjera)

Ako je zemljišna knjiga uspostavljena prema podacima novog premjera, upisi u dnevnik vrše se automatski u zemljišnoknjižnom informacijskom sistemu nakon zaprimanja obavijesti i podataka o promjeni od strane katastarskog informacijskog sistema."

Član 2.
 

Iza člana 10. dodaju se novi čl. 10a. i 10b. koji glase:

"Član 10a.

(Upisi u zemljišnu knjigu kada su podaci usaglašeni)

U skladu sa članom 88. stav (3) Zakona o zemljišnim knjigama Federacije Bosne i Hercegovine, ako su podaci o nekretnini upisani u zemljišnoj knjizi i katastru u svemu usaglašeni, podaci premjera (oblik, površina i način korištenja nekretnine) se nakon provođenja promjene u bazi podataka katastra nekretnina automatski prosljeđuju zemljišnoknjižnom informacijskom sistemu koji preuzima i upisuje nastalu promjenu u bazu podataka zemljišne knjige.

Član 10b.
(Upisi u zemljišnu knjigu kada podaci nisu usaglašeni, a zemljišna knjiga je uspostavljena prema podacima novog premjera)

Ako podaci o nekretnini upisani u zemljišnoj knjizi i katastru nisu u svemu usaglašeni, a zemljišna knjiga je uspostavljena prema podacima novog premjera, podaci premjera (oblik, površina i način korištenja nekretnine) se nakon provođenja promjene u bazi podataka katastra nekretnina automatski prosljeđuju zemljišnoknjižnom informacijskom sistemu i evidentiraju u dnevnik zaprimljenih predmeta, a nastala promjena se provodi u bazi podataka zemljišne knjige po zaprimanju prijavnog lista A dostavljenog u analognom obliku."

Član 3.
 

U članu 16. iza stava (5) dodaju se novi st. (6), (7) i (8) koji glase:

"(6) Predsjednik suda obavezan je osigurati sve prostorne, tehničke i druge uvjete neophodne za sigurno čuvanje zaštitnih kopija.

(7) Najmanje dva puta godišnje potrebno je testirati medije za čuvanje zaštitnih kopija kako bi se osigurala njihova pouzdanost. Testiranje treba da uključuje i ispitivanje sposobnosti vraćanja podataka iz zaštitnih kopija.

(8) Operativne procedure izrade zaštitnih kopija podataka i sistema koje sadrže detaljne korake procesa se u zemljišnoknjižnom uredu mogu izrađivati ukoliko za tim postoji potreba."

Član 4.

 

Član 18. mijenja se i glasi:
 

"Član 18.

(Posebni događaji)

(1) Posebnim događajima smatra se svaki incidentni događaj koji utječe na funkcionalnost softvera zemljišnoknjižnog ureda.

(2) Rukovodilac zemljišnoknjižnog ureda dužan je incident upisati u knjigu sigurnosnih kopija uz navođenje datuma, vremena i vrste događaja, te obavijestiti nadležnog IT administratora ili predsjednika suda.

(3) Predsjednik suda utvrđuje osnovne elemente kriznog upravljanja u okolnostima incidenta i obavezan je donijeti akcioni plan za uspostavljanje funkcionalnog stanja kojim se definišu ključni procesi i zadaci koje su zaposleni dužni poduzimati sve do normalizacije procesa rada u zemljišnoknjižnom uredu.

(4) Akcioni plan donosi se u pisanoj formi i obavezno se redovno ažurira.

(5) U slučaju posebnog događaja komunikacija zemljišnoknjižnog ureda sa zaposlenima i javnošću obavlja se u vidu usmene korespondencije ili putem elektronske pošte, ukoliko je ovaj vid komunikacije moguć."

Član 5.
 

Iza člana 18. dodaju se novi čl. 18a., 18b., 18c.,18d. i 18e. koji glase:

"Član 18a.

(Klasifikacija informacija)

(1) Prema stepenu povjerljivosti informacije zemljišnoknjižnog ureda klasificirane su u sljedeće kategorije:

a) javne,

b) interne,

c) povjerljive,

d) strogo povjerljive.

(2) Javne informacije su informacije čijim objavljivanjem se ne uzrokuje šteta zemljišnoknjižnom uredu (npr. Pravilnik o elektronskom načinu vođenja zemljišnih knjiga, web stranica nadležnog organa). Objavljivanje javnih podataka vrši se u skladu sa posebnim propisima o slobodi pristupa informacijama.

(3) Interne informacije su informacije koje se mogu dijeliti unutar zemljišnoknjižnog ureda sa svim zaposlenim (npr. Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji, Pravilnik o materijalnom i knjigovodstvenom poslovanju). Objavljivanje interne informacije van zemljišnoknjižnog ureda mora biti odobreno od strane rukovodioca.

(4) Povjerljive informacije su informacije kojima pristup imaju samo ovlašteni zaposlenici (npr. ugovori sa pružaocima usluga, strateški planovi razvoja). Dijeljenje povjerljivih informacija svim zaposlenim ili trećim osobama dopušteno je isključivo uz odobrenje rukovodioca.

(5) Strogo povjerljive informacije su informacije čije otkrivanje ima ozbiljan, dugoročan utjecaj na strateške ciljeve i dovodi do ozbiljnih reputacijskih rizika (npr. osobni podaci, izvorni programski kod softvera e-grunt). Pristup strogo povjerljivim informacijama mora biti odobren u pismenoj formi.

Član 18b.
(Kontrola prava pristupa)

(1) Kontrola prava pristupa korisnika revidira se najmanje jednom godišnje.

(2) Provjera prava pristupa korisnika vrši se kako bi se identificirali oni nalozi koji se iz bilo kojeg razloga više ne koriste, odnosno pripadaju zaposlenima kojima je radni odnos ili druga vrsta angažmana u zemljišnoknjižnom uredu prestao.

(3) Rukovodilac zemljišnoknjižnog ureda dužan je ažurirati prava pristupa zaposlenih, u skladu s poslovima koje isti obavljaju.

Član 18c.
(Administratorska lozinka)

(1) Administratorska lozinka čuva se u zatvorenoj koverti u adekvatnom ormariću u server sobi.

(2) Na koverti je sadržan podatak na koji informacijski sistem ili uređaj se lozinka odnosi, kao i datum kada je lozinka zadnji puta ažurirana.

(3) Ukoliko je potrebno izvršiti uvid u administratorsku lozinku, zapečaćenu kovertu otvara IT administrator, uz prisustvo rukovodioca zemljišnoknjižnog ureda.

(4) Nakon izvršenog uvida u podatak o administratorskoj lozinci, administratorska lozinka se mijenja bez odlaganja i čuva u zatvorenoj koverti u ormariću u server sobi.

Član 18d.
(Lozinke)

(1) Lozinke treba da imaju najmanje osam karaktera, od čega minimalno jedno veliko slovo, broj i specijalni znak (?; !; $; %, #).

(2) Zabranjeno je sačinjavanje bilješke sa lozinkom u bilo kojoj formi, kao i ostavljanje bilješke sa lozinkom na ili ispod računara ili na drugom vidnom mjestu u radnom prostoru.

(3) Izmjena lozinki vrši se najmanje svakih šest mjeseci.

(4) U slučaju sumnje u kompromitiranost lozinke, zaposleni je dužan o tome bez odlaganja obavijestiti rukovodioca zemljišnoknjižnog ureda, nakon čega se lozinka mijenja.

Član 18e.
(Obaveza odjave i zaključavanja uređaja)

(1) Korisnik je dužan odjaviti se sa mreže ili zaključati svoje uređaje kada napušta radno mjesto.

(2) Korisnik je na kraju radnog dana dužan odjaviti se iz svih aplikativnih sistema i isključiti radnu stanicu, osim ako posebnim uputstvom nije izričito određeno drugačije."

Član 6.
 

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".

Broj 02-2-2-3952/18
30. novembra 2023. godine
Sarajevo

 


Ministar
Vedran Škobić, s. r.

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.