Aleksandra Ćuk, direktorica agencije "Direct Media": Nagrađujem i kažnjavam

04.04.2012. 09:41 / Izvor: Oslobođenje
Aleksandra Ćuk, direktorica agencije 'Direct Media': Nagrađujem i kažnjavam

Sarajka Aleksandra Ćuk (41), direktorica jedne od najpoznatijih marketinških agencija u regiji, ima zanimljivu poslovnu biografiju. Nakon završene srednje škole u rodnom gradu i stečene diplome na Mašinskom fakultetu u Beogradu, počinje raditi u Saatchi&Saatchi, u Sarajevu 1999, a dvije godine kasnije prelazi u BBDO Sarajevo. Direktorica Direct Media postaje 2003. godine.

Zanimalo nas je, s obzirom na svoj fakultet, kako je, zapravo, postala nezaobilazni dio, odnosno, kreatorica aktuelnog medijsko-marketinškog prostora u BiH, ali i šire. Stiže vrlo kratak odgovor, u stilu posla kojim se bavi: "Sasvim slučajno... Splet različitih okolnosti... Našla sam se na pravom mjestu u pravo vrijeme."

Postajemo svjesniji

Aleksandra, kao neko ko je na čelu agencije koja je tek dio jednog regionalnog sistema, vjerovatno je prava osoba da nam objasni u čemu je prednost, a u čemu mana sve češćeg, takvog, regionalnog koncepta razvoja? Da li je to samo najefikasniji način da se dođe do sredstava EU?

"Direct Media je agencija koja ima office u svim zemljama bivše Jugoslavije + Albanija, a prednost takvog sistema je što multinacionalne kompanije žele imati agenciju sa kojom mogu, sa jednog mjesta, riješiti pitanje svih ovih tržišta koja su za njih zanimljiva po veličini u odnosu na tržišta u okruženju", ističe Aleksandra, koja sigurno dobro zna koliko je kod nas, i u regiji općenito, izrasla svijest o važnosti komunikacione strategije i medijske industrije? Ima li te svijesti? Opet je njen odgovor samo esencija jednog golemog, pa i ličnog iskustva. Dakle, prema sagovornici, ta svijest u regiji postoji, vrlo postoji, kako Aleksandra naglašava, "ali u BiH je nešto drugačija situacija, nije još na zadovoljavajućem nivou." I, za kraj ove misli, optimizam: "Iz godine u godinu postajemo svjesniji", smatra ova, kako je čak i njeni konkurenti ocjenjuju, izuzetno uspješna žena, koja razloge za današnju lošu situaciju na bh. medijsko-marketinškoj sceni vidi, prije svega, u velikom broju prisutnih medija...: "To je i zbog malog tržišta, malih budžeta, teških finansijskih problema..." Mnogi tvrde da je ta scena prije svega odraz političko-ekonomsko-privatnih interesa i talova? Šta kaže na to Aleksandra Ćuk?

"Nisam dio nikakvih, prije svega političkih interesa i talova, zatim ni ekonomsko privatnih. U svakom slučaju jako je važno kad neko nešto tvrdi da se zapitamo ko i zašto to radi", ističe direktorica Direct Media, od koje bismo željeli saznati koliko se profesionalni standardi koje i sama želi provoditi sudaraju s našom stvarnošću. Kako to rješava sagovornica? Preko koje crte ne prelazi? "Naravno, sudari sa stvarnošću su prisutni u svakodnevnom obavljanju posla, u dosta slučajeva je to neminovnost koju ne možete izbjeći, niti promijeniti, ali osnovna granica je ne izgubiti suštinu zbog koje ste svakako tu."

Gotovo sve TV kuće u BiH, ali i u susjedstvu, za sebe tvrde da su "najgledanije". Gledaoci su često zbunjeni rezultatima pompezno objavljivanih istraživanja o odnosu publike spram TV-a i njihovih programa? Kako Direct Media procjenjuje tu dimenziju? Da li, i u čemu, za Ćuk postoje veliki i mali partneri?

"Sve ovisi o tome u kojem periodu se posmatra gledanost, u kojim vremenskim intervalima, sa kojom ciljnom grupom gledalaca se vrši poređenje, tako da su svi podaci istiniti, samo je pitanje koji su parametri korišteni. A, što se tiče velikih i malih partnera, za mene je ključno pitanje, a i saznanje, da li smo partneri ili ne", naglašava Ćuk koju novi medijski alati raduju, „nikako plaše ili zbunjuju".

Aleksandra smatra da društvene mreže sve neće progutati, „ali će sigurno rasti u odnosu na ostale medije." Nema dilema ni oko osobina koje očekuje od svojih saradnika: "Lojalnost i inovativnost", kaže Ćuk, koja ne zna da li je stroga direktorica: "I nagrađujem i kažnjavam, jedno bez drugog ne ide i to je jedina ispravna kombinacija", smatra Aleksandra, napominjući kako nije svjesna niti prednosti niti mana posla u vezi sa činjenicom da je žena.

Volim otputovati

"Ne pristupam poslu kroz prizmu polova", objašnjava. A kako podnosi neuspjeh? Kako počinje svoj radni dan?

"Nemam nikakvu mantru, volim otputovati i na taj način puniti baterije", odgovara Aleksandra, dodajući: "Nakon svih ovih godina rada naviknete da su problemi sastavni dio vašeg posla, pozicije i da se pored dobrih rezultata i uspjeha moraju dešavati i obrnute stvari, prosto bi bilo neprirodno da nemate i padove, ali je važno da su u ukupnim rezultatima poslovanja dobri rezultati procentualno veći od loših."

Da li se Aleksandra divi nekoj ženi?

"Nemoguće je bilo koju izdvajati, uspjeh svake je veliki i značajan i teško je upoređivati djelovanja u različitim okolnostima, različitim sredinama, pod različitim pritiscima. Ne divim se nikome, osjećanje koje proizvodi razmišljanje na tu temu je poštovanje", kaže Aleksandra Ćuk.

Pogledajte i druge dokumente u rubrici "Ko je ko"



*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti